Kodėl gali sumažėti srautas internetinėje svetainėje?

Kodėl gali sumažėti srautas internetinėje svetainėje?

Svetainės lankomumas yra vienas iš svarbiausių pagrindinių daugelio įmonių veiklos rodiklių. Srautas sukelia užklausas ir pardavimus, o nuolatiniai tų pačių vartotojų apsilankymai reiškia, kad klientai pasikartoja. Kai jūsų svetainės srautas staiga sumažės arba jūsų reitingai smunka, atsiras prarastų galimybių, kurios turės įtakos jūsų konversijoms ir pardavimui.

Kodėl jūsų svetainė praranda srautą

Pirmas žingsnis siekiant išspręsti šią problemą – išsiaiškinti, kodėl jūsų svetainė praranda srautą. Štai 10 dažniausiai pasitaikančių srauto sumažėjimo priežasčių.

1. Algoritmų atnaujinimai ir tendencijos

Jei žiniatinklio reitinge pastebimas reikšmingas nuosmukis, tai gali būti algoritminio atnaujinimo priežastis. „Google“ algoritmų atnaujinimai yra koregavimai prie veiksnių, padedančių pasiekti geriausius rezultatus, atsižvelgiant į pateiktas užklausas, puslapio tinkamumą, turinio kokybę ir unikalumą. Dėl to „Google“ galėjo nubausti jūsų svetainę. Svetainės srauto problemos dėl algoritmo atnaujinimo pavyzdys būtų 2012 m. atvejis, kai kelių svetainių srautas smarkiai sumažėjo. Tai buvo metai, kai buvo išleistas „Penguin Algorithm Update“, o nuorodų kūrimo strategijos visiškai pasikeitė. 2012 m. svetainės buvo automatiškai įvertintos aukščiau pagal gaunamas nuorodas, o kai kurie rinkodaros specialistai piktnaudžiavo šiuo signalu tiek, kad sugebėjo sukurti visokią susiejimo taktiką, kad sukurtų nuorodas, jungiančias atgal į svetainę. Šios juodosios skrybėlės strategijos išstūmė nesusijusį turinį į paieškos variklio rezultatų puslapius, todėl „Google“ pradėjo veikti „Penguin“ atnaujinimo forma. Šis naujinimas buvo sukurtas siekiant aptikti žiniatinklio šlamštą ir sumažinti šešėlines nuorodas, o tai savo ruožtu skatina vartotojams teikti aukštos kokybės turinį. Aukščiau pateiktas atvejis puikiai parodo scenarijų, kai rinkodaros specialistai taiko taktiką, kurią laiko normalia, o tada „Google“ šią taktiką panaikina. Dėl atnaujinimo jų reitingai sumažėjo arba jų svetainės iš viso nepasirodė paieškos sistemose. Patikrinti, ar jūsų svetainė negavo nuobaudos iš paieškos sistemos; jei matote, kad jūsų svetainė nėra reitinguojama viename paieškos variklyje, bet vis tiek yra reitinguojama kitame. Naudodami „Google“ patikrinkite „Google Search Console“ ir pranešimų meniu ieškokite įspėjimų. Taip pat galite peržiūrėti skyrių „Neautomatinis veiksmas“, kuriame rasite neatitikimų arba gairių, kurias „Google“ galėjo rasti jūsų svetainėje, sąrašą. Kad išvengtumėte šių problemų, sutelkite dėmesį į aukštos kokybės ir informatyvaus turinio kūrimą, o ne pasitelkdami pigius ar šešėlinius triukus.

2. Interneto svetainės ir dizaino pakeitimai

Be algoritmų atnaujinimų, galbūt atlikote kai kuriuos svetainės pakeitimus, kurie galėjo turėti įtakos jos veikimui. Dizaino pakeitimai didžiąją laiko dalį turi įtakos įkėlimo laikui ir puslapio greičiui. Be to, jei atlikote svetainės perkėlimą, patikrinkite, ar visi elementai vis dar nepažeisti. Štai keli dalykai, kuriuos reikia patikrinti:

  • 301 peradresavimas yra tinkamai suplanuotas
  • Visi vaizdai įkeliami tinkamai
  • Dėl turinio problemų nekilo
  • Naujoje svetainėje veikia gaunamų nuorodų struktūra

Dažnai tikrinkite „Google Analytics“, kad sužinotumėte, ar nėra pakeitimų srauto šaltiniuose, taip pat „Google Search Console“ ir „Google Page Speed ​​Insights“, kad patikrintumėte, ar nėra konkrečių klaidų vietoje.

3. Raktinis žodis kanibalizacija

Raktinių žodžių kanibalizavimas yra tada, kai jūsų svetainėje yra keli puslapiai, kurie varžosi dėl to paties raktinio žodžio ar paieškos užklausos „Google“ reitinge. Taip gali nutikti dėl to, kad puslapių tema yra per panaši, arba netyčia optimizavote kai kuriuos puslapius naudodami tą pačią raktinę frazę, kuriai puslapis jau optimizuotas. Galite patikrinti raktinių žodžių kanibalizavimą naudodami „Google Search Console“. Tiesiog eikite į našumo ataskaitą ir automatiškai pamatysite užklausų, kurias žmonės naudoja norėdami rasti jūsų svetainę, sąrašą. Spustelėkite vieną iš šių užklausų naudodami skirtuką „Puslapiai“ ir pamatysite puslapių bei URL, kurie yra reitinguojami, sąrašą. Jei rodoma daug URL, tai gali reikšti, kad jie „kanibalizuoja“ vienas kitą. Šalia bus pateikta susijusi statistika, kuri padės įvertinti, kuris puslapis yra vertingiausias pagal konkrečią užklausą. Tada atlikite reikiamus pakeitimus.

4. Stebėjimo kodo klaidos

Ar jūsų stebėjimo kodas tinkamai įdiegtas ir veikia? Srauto sumažėjimas gali būti tik atvejis, kai „Google Analytics“ netinkamai stebi puslapius arba netinkamai veikia žyma. Patikrinkite, ar kodas veikia tinkamai, ir, jei reikia, susisiekite su žiniatinklio kūrėju arba SEO specialistu, kad jie jį patikrintų.

5. Nepavykę peradresavimai

Neveikiantys peradresavimai gali būti jūsų reitingo kritimo priežastis, ypač jei ką tik atidarėte naują svetainę arba perėjote į naują serverį. Įsitikinkite, kad įdiegėte 301 peradresavimo strategiją. 301 peradresavimas signalizuoja paieškos sistemoms, kad konkretus (ar) jūsų svetainės puslapis (ar puslapiai) buvo perkeltas, o jūs prašote jų visus lankytojus siųsti tuo nauju, o ne senuoju adresu. Perkeliant puslapį į kitą URL, paieškos sistemoms prireiks šiek tiek laiko, kol jį atpažins ir įvertins taip, kaip jis buvo reitinguojamas anksčiau. 301 peradresavimų įgyvendinimas priklauso nuo jūsų prieglobos svetainės arba serverio. Dauguma platformų siūlo sprendimus arba papildinius, kurie gali padėti vartotojui lengvai įgyvendinti peradresavimus. Štai keletas žiniatinklio serverio gairių, kurių galite laikytis, atsižvelgiant į tai, ką šiuo metu naudojate:

6. Konkurentai tobulėja

Srauto sumažėjimas gali atsirasti ne dėl jūsų ar „Google“ atliktų pakeitimų, o dėl to, kad jūsų konkurentai sustiprino savo žaidimą. Peržiūrėkite ir analizuokite savo konkurentų veiklą, SEO strategijas ir turinį. Naudokite tokius įrankius kaip konkurentų analizės įrankiai, pvz., „Semrush“, kad rinktumėte duomenis apie jų atgalinių nuorodų veiklą, naudojamus raktinius žodžius ir kitą jų vykdomą veiklą. Arba dirbkite su SEO įmone, kad greitai nustatytumėte konkurentų įgyvendinamas strategijas ir kaip galėtumėte juos pranokti, taip pat leiskite jiems tinkamai įgyvendinti reikiamą veiklą. Sužinoję, kas užima reitingą arba kas lenkia jus ir kaip jie lenkia jus, atskleis, ką turite padaryti, kad atliktumėte geresnius rezultatus nei jie.

7. Meta informacijos trūkumas

Meta informacija yra esminis „Google“ reitingavimo signalas, tačiau į ją taip pat dažniausiai nepaisoma. „Google“ naudoja meta informaciją, kad atitiktų raktinių žodžių informaciją su vartotojo paieškos užklausomis. Tai taip pat yra būdas „Google“ greitai suprasti, kas yra tinklalapis. Patikrinkite, ar turite puslapio metainformacijos, ar ji buvo pašalinta. Tada patikrinkite, ar meta pavadinimas ir aprašymas turi šakninius raktinius žodžius, kurie tiksliai apibūdina puslapį. Taip pat galite pasiekti „Google Analytics“, kad sužinotumėte, ar kritimas atsirado iš natūralios paieškos, mokamos paieškos ar socialinės žiniasklaidos. Jei srautas sumažėjo dėl mokamų skelbimų, patikrinkite raktinius žodžius ir metaduomenis, kuriuos naudojate „Google Ads“ kampanijoje. Jei tai iš natūralios paieškos, peržiūrėkite savo robots.txt, SSL ir sitemap.xml.

8. Serverio perkrova

Serverio problemos nėra neįprastos ir gali kilti jūsų svetainėje, todėl srautas sumažėja. Taip gali būti dėl neveikiančios talpyklos funkcijos arba „Googlebot“ aptiko tuščią žymėjimą. Norėdami patikrinti, ar tai serverio problema, naudokite „Google“ įrankį „Ftch and Render“, esantį „Google Search Console“. Tai parodys, kaip jūsų svetainės URL arba puslapis yra tikrinamas arba kaip jis atvaizduojamas.

9. Puslapio greitis

Puslapio greitis turi įtakos vartotojo patirčiai – o naujausias „Google“ puslapio naudojimo patirties atnaujinimas apima būtent šią metriką pagal pagrindinius žiniatinklio gyvybinius rodiklius. Kai puslapis įkeliamas ilgiau nei 3 sekundes, sulauksite didesnio atmetimo rodiklio, o tai praneš „Google“, kad žmonės nenori matyti jūsų turinio. Daugelis elementų turi įtakos puslapio greičiui, pvz., didžiuliai vaizdo failai, nereikalingi papildiniai ir interneto dizainas. Jei norite sužinoti, kaip veikia jūsų puslapiai, naudokite „Google“ PageSpeed ​​Insights. Jei svetainėje yra elementų, kurių įkėlimas užtrunka, pataisykite, atnaujinkite arba pašalinkite. Didžiuliai failai niekada netinka puslapio greičiui, todėl, jei jų turite, juos reikia pašalinti.

10. Pamestos nuorodos

Prarastos nuorodos gali labai paveikti jūsų svetainę ir sukelti didelį srauto sumažėjimą. Kai puslapis praranda įeinančią nuorodą, „Google“ tai vertina kaip ženklą, kad jūsų svetainė nebėra tokia autoritetinga. Dėl to sumažės reitingai, apsilankymai svetainėje ir srautas. Nuorodų kūrimas yra vienas iš efektyviausių būdų padidinti svetainės reitingą paieškos sistemose, nes jis patvirtina jūsų turinį ir svetainės patikimumą. Jei manote, kad nuorodos praradimas yra staigaus srauto sumažėjimo priežastis, patvirtinkite savo hipotezę naudodami atgalinių nuorodų tikrinimo įrankius, pvz., Ahrefs. Tokie įrankiai kaip Ahrefs padės rasti informacijos apie:

  • Visos svetainės nuorodos atmetimas
  • Nuorodos atmetimas, susijęs su konkrečiu puslapiu
  • Nuorodos atmetimas išoriniuose puslapiuose, kuriuose buvo įeinanti nuoroda į jūsų svetainę

Visada galite atkurti prarastas nuorodas taikydami kitas nuorodų kūrimo strategijas, pvz.:

  • Svečio paskelbimas
  • Nuorodų uždirbimas iš influencerių rinkodaros
  • Pasinerkite į socialinių tinklų rinkodarą ir uždirbkite daugiau socialinių akcijų

Būkite ramūs ir optimizuokite

Sumažėjęs srautas gali sukelti nerimą bet kuriam rinkodaros specialistui, tačiau tai yra įprasta ciklo dalis. Kaip ir bet kuriai rinkodaros strategijai, nesvarbu, ar tai būtų tradicinė rinkodara, ar internetinė rinkodara, sistemoje bus pokyčių. Viskas, ką galite padaryti, tai prisitaikyti ir įgyti žinių bei tinkamų SEO įrankių, kad sukurtumėte geresnę strategiją. Paieškos sistemų optimizavimas visada egzistuos tol, kol žmonės naudosis internetu, ir jis visada vystysis. Galite susidurti su kita problema, nei išvardyta aukščiau. Viskas, ką jums reikia padaryti, tai žiūrėti į šį klausimą lygiai ir įvertinti pagal aukščiau pateiktą sąrašą. Vienaip ar kitaip nustatysite galimas priežastis ir išsiaiškinsite eismo problemas.