Vienas iš geriausių verslo plano panaudojimo būdų yra vidinis valdymo įrankis, padedantis valdyti verslą. Dabar tai nereiškia, kad turite parašyti visą verslo planą, kurį tradiciškai naudotumėte siekdami finansavimo ar pristatydami investuotojams.
Vietoj to galite laikytis paprasto vidinio verslo plano modelio, dėl kurio jūsų dokumentas yra paprastas ir lengvai perduodamas.
Kas yra vidinis verslo planas?
Vidinis verslo planas leidžia jūsų komandai sinchronizuotis su jūsų verslo strategija, nustato finansinius tikslus ir biudžetus bei padeda stebėti verslo rezultatus, kad galėtumėte geriau valdyti savo verslą. Tai dokumentas, kuris gali būti lengvai platinamas keliais komunikacijos kanalais, skatina darbuotojų įsitraukimą ir padeda atskleisti problemas bei konkurencinius pranašumus jūsų verslui.
Norint supaprastinti planavimo procesą, vidiniam verslo planui sukurti rekomenduoju naudoti augimo planavimo metodą. Šiuo metodu pagrindinis dėmesys skiriamas paprastesnių, trumpesnių verslo planų, skirtų veikti kaip vidaus komunikacijos planai, kūrimas.
Augimo planai yra naudingi vidinio verslo planavimo įrankiai, nes jie yra trumpesni, lengviau atnaujinami ir skirti glaustai apibūdinti jūsų verslo strategiją ir finansinius tikslus. Pagalvokite apie tai kaip apie tvirtesnę ir platesnę santrauką, kurią reikia analizuoti, atnaujinti ir nuosekliai pateikti nuorodas.
Kuo skiriasi vidinis ir išorinis verslo planas?
Vidinis verslo planas yra įrankis, sukurtas tam, kad tarnautų jums ir palengvintų jūsų verslo valdymą. Tai veiksmingiausias verslo planas vidinei analizei ir turėtų būti reguliarių strategijos sesijų pagrindinis taškas. Vidiniai verslo planai taip pat dažnai naudojami norint greitai ištirti naujas verslo idėjas ir nustatyti, ar jos yra perspektyvios.
Vidinio verslo plano auditorija paprastai yra jūsų verslo partneriai ir darbuotojai. Paprastai juo nesidalijama tik artimam žmonių ratui, kurie kasdien dalyvauja jūsų versle. Kadangi auditorija yra ribota ir dėmesys sutelkiamas į verslo strategiją ir valdymą, vidiniai verslo planai paprastai yra mažiau formalūs. Juose nėra daug to, kas įtraukta į išorinį verslo planą.
Kita vertus, išoriniai verslo planai naudojami jūsų verslui pristatyti žmonėms, nepriklausantiems jūsų organizacijai. Paprastai jie yra lėšų rinkimo proceso dalis ir naudojami jūsų verslo strategijoms ir komandai perduoti skolintojams ir investuotojams. Išoriniai verslo planai taip pat naudojami perkant ar parduodant verslą.
Kadangi pagrindinis dėmesys skiriamas pašalinių asmenų švietimui apie jūsų verslą, išoriniuose verslo planuose paprastai pateikiama išsamesnė informacija apie verslo komandą, verslo istoriją ir pasiektus etapus. Formatas taip pat yra formalesnis ir paprastai šiek tiek ilgesnis nei vidinis verslo planas.
Koks yra vidinis verslo plano tikslas?
Jūsų versle vidinis verslo planas naudojamas verslo strategijai apibrėžti, idealiems klientams, išsamesniam rinkodaros planui ir pajamų tikslams bei išlaidų biudžetams nustatyti.
Verslo planavimas dažnai siejamas su lėšų rinkimu ir startuoliu, tačiau esamoms įmonėms labai naudinga sukurti paprastą vidinį verslo planą:
Apibrėžkite savo verslo strategiją
Tvirta verslo strategija yra raktas į sėkmingą verslą. Strategijos apibrėžimas taip pat padeda išlaikyti dėmesį augant. Galimybės visada atsiranda, o kaip verslo savininkas turite žinoti, kokia yra jūsų strategija, ir nuspręsti, ar galimybė atitinka jūsų strategiją, ar ne.
Taip pat kartais norėsite pakeisti savo strategiją, tačiau tai turėtų būti daroma apgalvotai. Turėdami apibrėžtą verslo strategiją, turėsite gaires, kurių reikia norint nukreipti verslą tinkama linkme.
Paspartinkite visus
Ypač augant jūsų komandai svarbu, kad visi dirbtų siekdami to paties tikslo. Skirtingiems žmonėms gali būti lengva turėti skirtingas vizijas apie tai, kur vyksta jūsų verslas. Dėl šių skirtingų vizijų jūsų verslas gali būti mažiau efektyvus, nes žmonės siekia skirtingų tikslų.
Geras vidinis verslo planas išlaiko visus suderintus ir gali paskatinti nuoseklesnį ir vertingesnį darbuotojų bendravimą. Daugeliu atžvilgių tai turėtų būti dokumentas, padedantis apibrėžti jūsų vidinės komunikacijos strategiją ir netgi įmonės kultūrą. Galų gale, jei turite aiškią viziją, kurią galite lengvai perteikti, tuo lengviau bus užsiimti ir plėsti savo verslą.
Sutelkite dėmesį į prognozes ir našumą
Vienas iš svarbiausių jūsų turimų valdymo įrankių yra biudžetas ir prognozė. Į vidinį verslo planą visada turėtų būti įtraukta prognozė, kurioje būtų nustatyti jūsų verslo pajamų tikslai, taip pat biudžetai, kuriais vadovaujantis išleidžiamos. Šios prognozės ir biudžetai turėtų būti peržiūrimi reguliariai, bent kartą per mėnesį, ir tobulinami, atsižvelgiant į jūsų verslo našumą.
Kaip parašyti vidinį verslo planą
Vidiniai verslo planai yra paprasti ir tiesioginiai. Atsisakykite ilgų pastraipų ir ilgų paaiškinimų, o sutelkite dėmesį į paprastus sąrašus su ženkleliais ir trumpus sakinius. Atminkite, kad planas skirtas jums, todėl padarykite jį įrankiu, kurį naudosite ir reguliariai atnaujinsite. Ilgi dokumentai retai atnaujinami, o paprastus, vieno puslapio verslo planus lengva nuolat atnaujinti ir naudoti.
Štai ką įtraukti į savo vidinį verslo planą:
1. Vertės pasiūlymas
Tai vieno sakinio santrauka apie jūsų verslą. Kokią vertę teikiate ir kam ją teikiate? Galite naudoti šią skiltį norėdami pasidalinti savo misija – tai priminimas jūsų komandai apie pagrindinį jūsų verslo tikslą.
2. Problema ir jūsų sprendimas
Dažnai nesunku apibūdinti siūlomus produktus ir paslaugas. Tačiau svarbiausia šio skyriaus dalis yra problemos, kurią sprendžiate savo klientams, apibrėžimas. Tikslus problemų, kurias padedate išspręsti savo klientams, apibrėžimas leis jums sutelkti dėmesį, kai ieškosite naujų pajamų galimybių.
3. Tikslinė rinka ir konkurencija
Taip pat svarbu, kaip apibrėžti savo klientų problemas, yra apibrėžti, kas yra jūsų tiksliniai klientai. Tai padeda užtikrinti, kad rinkodaros kampanijos būtų sutelktos ir kad jūsų komanda žinotų, ką norite pasiekti. Taip pat turėtumėte stebėti alternatyvas, kurias gali apsvarstyti jūsų klientai, ir kodėl jie gali pasirinkti konkurentą, o ne jus.
4. Pardavimo kanalai ir rinkodaros veikla
Jūsų vidiniame verslo plane turėtų būti apibrėžta, kaip parduodate savo produktus ir paslaugas ir kokius rinkodaros kanalus naudosite norėdami pasiekti savo klientus. Jei plečiatės į naujas rinkas, jūsų vidinis verslo planas gali padėti jums vadovautis šia veikla.
6. Finansinės prognozės
Bent jau norėsite prognozuoti pardavimus ir nustatyti išlaidų biudžetus, kad vadovautumėte savo komandai. Be to, pinigų srautų prognozės suteikia esminių įžvalgų, ar ir kada turėtumėte apsvarstyti galimybę pritraukti papildomą finansavimą arba atidaryti kredito liniją verslo augimui paremti.
7. Gairės
Gairės apibrėžia pagrindinius jūsų komandos tikslus ir uždavinius. Tai ne kasdienio užduočių nustatymas, o kelių pagrindinių ateinančių mėnesių tikslų nustatymas. Nustatydami gaires, jūsų komanda sutelks dėmesį į svarbiausius tikslus.
8. Jūsų komanda
Jei jūsų komanda neauga, galite praleisti šį skyrių dėl vidinio verslo planavimo. Tačiau jei pagrindinė jūsų verslo strategijos dalis yra svarbių komandos narių samdymas ir įtraukimas, nustatykite pagrindines komandos augimo sritis.
Pasinaudokite savo vidiniu planu
Ar esate pasirengęs rašyti verslo planą? Atsisiųskite mūsų vieno puslapio plano šabloną, kad pradėtumėte kurti savo vidinį verslo planą. Ši sistema padės jums sukurti paprastą vieno puslapio verslo planą, kuriame bus išdėstyta jūsų strategija ir pagrindiniai etapai.
Iš ten kurkite savo finansines prognozes ir biudžetus. Pradėkite nuo pardavimo prognozės ir išlaidų biudžeto, kad galėtumėte sudaryti visą pelno ir nuostolių ataskaitą. Idealiu atveju turėtumėte sukurti ir pinigų srautų prognozę.
Dabar atėjo laikas įgyvendinti savo planą. Pradėkite reguliarų plano peržiūros procesą su mėnesiniu plano peržiūros susitikimu. Peržiūrėkite savo strategiją ir palyginkite pardavimo prognozę bei išlaidų biudžetą su faktiniais rezultatais.
Mėnesinės peržiūros metu galite pakoreguoti savo strategiją ir atnaujinti pajamų tikslus, kad atspindėtų tai, kas iš tikrųjų vyksta jūsų versle. Taip pat galite koreguoti išlaidų biudžetus pagal faktines išlaidas ir besikeičiančius pajamų tikslus. Jei jums reikia patikimesnio įrankio, kuris padėtų atlikti šią analizę, galbūt norėsite peržiūrėti „LivePlan“ ataskaitų teikimo ir prognozavimo funkcijas.