Automobilių priekiniai stiklai pažeidžiami gana dažnai, ypač žiemą, kai gatvėse pasitaiko smulkių akmenukų ir smėlio. Net nedideli akmenukai, iškritę iš po šalia važiuojančio automobilio padangų, gali įskelti ar net visiškai sudaužyti stiklą ir sukelti mums pavojų bei papildomų išlaidų. Aptarkime, ką reikia žinoti apie automobilio stiklo įdaužos remontą?
Pavojus vairuojant su sugadintu priekiniu stiklu
Net mažiausi priekinio stiklo paviršiuje atsiradę įtrūkimai išsklaido kelyje esančių automobilių skleidžiamą šviesą. Dėl to vairuotojas gali būti akinamas ir tai gali sukelti pavojų eismo saugumui. Be to, už vairavimą su sugadintu priekiniu stiklu gresia bauda. Rimtesniais atvejais, jei pareigūnas nustato, kad įtrūkimas kelia realią grėsmę eismo saugumui, jis turi teisę atimti transporto priemonės registracijos liudijimą. Tuomet prireiks vilkiko pagalbos, kad transporto priemonė būtų nugabenta į autoservisą defektui pašalinti. Taip pat nereikėtų stebėtis, jei automobilis dėl sugadinto priekinio stiklo nepraeis techninės apžiūros. Kontrolierius turi teisę neleisti važiuoti automobiliu, jei pastebi net ir nedidelį įtrūkimą. Nuo įtrūkimo dydžio priklausys, ar jį reikia keisti, ar užteks nedidelio remonto.
Kokią žalą galima sutvarkyti?
Tam, kad būtų galima svarstyti stiklo remonto galimybę, žala turi atitikti keletą sąlygų. Įtrūkimo skersmuo turi būti ne didesnis kaip 22-25 mm. Išilginis įtrūkimas savo ruožtu neturi viršyti 15 cm. Pažeidimas turi būti ne arčiau kaip 10 cm nuo stiklo krašto. Taip pat svarbu, kad įskilimas nebūtų tiesioginiame vairuotojo matymo lauke. Jei visos šios sąlygos tenkinamos, galime drąsiai atlikti remontą, kuris taip pat yra pigesnis sprendimas nei viso priekinio stiklo keitimas. Apytiksliais skaičiavimais, jo kaina sudaro maždaug 15-20 proc. pakeitimo kainos. Tačiau reikia nepamiršti, kad laikas yra prieš mus. Kuo ilgiau atidėliosite remontą, tuo didesnė rizika, kad įtrūkimas padidės, kol taps per didelis, kad jį būtų galima pataisyti.
Kaip atrodo priekinio stiklo įdaužos remontas?
Pažeidimų šalinimo procesas prasideda nuo kruopštaus įskilusios vietos valymo. Iš defekto pašalinamas vanduo, po to visi nešvarumai ir oras (naudojant siurblį).
Po šio etapo, naudojant vakuuminį siurblį, defektas užpildomas sintetine derva, kuri vėliau kietinama naudojant ultravioletinę šviesą. Užteptos dervos perteklius pašalinamas poliruojant rankiniu arba mechaniniu būdu.
Priekinio stiklo remontas yra palyginti trumpas procesas – jis trunka iki pusvalandžio, didžiąją laiko dalį užima valymas ir dervos įpurškimas. Svarbu tai, kad po viso proceso pažeista priekinio stiklo dalis būna 95-100 proc. atkurta.