Kasdien susiduriame su begale informacijos: įvairiose susibūrimo vietose, bendraujant gyvai, per masines informacijos priemones (televiziją, radiją, spaudą, internetą…). Sugeriame ne tik informaciją, kurią norime įsisavinti, tačiau ir tą, kuri yra tiesiog įbrukama asmeniškai nepageidaujant. Kiekviena perduodama žinute siekiama skirtingų tikslų. Tačiau ar žinote, kokio tipo tekstai ir kokios naudos gali atnešti Jūsų monei?
Įmonių tikslai jų komunikacijoje
Kiekvienos komercinės įmonės pagrindinis tikslas – pelnas. Kad jį gauti ir nuolat didinti, įmonės privalo komunikuoti: su tiekėjais, gamintojais, tarpininkais, potencialiais ar būsimais klientais. Nepaisant įmonės veiklos tipo bei komunikacijos strategijos, komercinės veiklos tikslams pasiekti yra pasirenkamas informacijos perdavimo pobūdis. Dažniausiai informacinis arba komercinis (kitaip gali būti įvardijamas kaip reklaminis ar marketinginis). Tad ar kada nors esate susimąstę, kuo skiriasi informacinis tekstas nuo komercinio ir kokį Jums vertėtų pasirinkti?
Informacinis tekstas, jo funkcijos
Informacinio teksto pagrindinės funkcijos yra dvi: ką nors išaiškinti arba pranešti. Teksto turinį sudaro žinios apie tam tikrus faktus, įvykius, procesus, daiktus… Tokio tipo tekstas remiasi faktais, akivaizdžiais įrodymais, pasižymi racionalumu bei nuosekliai ir logiškai dėstomomis mintimis. Dažniausiai jį naudoja itin formalaus stiliaus įmonės bei viešosios įstaigos. Toks tekstas puikiai tinka įmonėms, kurios nesiekia pelno, teigiamo įvaizdžio visuomenėje, joms nesvarbus atgalinis ryšis bei žinomumas.
Kada įmonei verta rinktis informacinį tekstą?
Informacinį tekstą rinkitės tuomet, kai turite pateikti tikslią informaciją, kai tikitės labai konkrečios teksto interpretacijos ir tada, kai informacija itin specifinė bei teikiama tik siaurai auditorijai. Tai gali būti prekių specifikacijos, techniniai duomenys, ataskaitos, statistiniai duomenys, oficialūs rodikliai ir pan. Todėl informaciniai tekstai puikiai tinka finansų, teisės, mokslo, medicinos įmonių patikimumui užtikrinti. Taip pat šis teksto tipas efektyviai išnaudojamas tada, kai pats tekstas yra prekė, t.y. už informaciją mokami pinigai.
Komercinis tekstas, jo funkcijos
Komercinio teksto funkcijos visiškai skiriasi nuo informacinio teksto. Pagrindinės jų: parduoti, įtikinti, taikliai pozicionuoti, paskatinti skaitytoją dalintis informacija su kitais potencialiais klientais. Šio teksto turinį sudaro kruopščiai atrinkta informacija, naudinga konkrečiai įmonei. Tokio tipo tekstas lipdomas iš specifinių sakinių, kurių visuma privalo pasiekti įmonės tikslus. Komerciniame tekste informacija pateikiama, atsižvelgiant į galutinius vartotojus, kuo efektyvesnį jų poreikių patenkinimą. Todėl komerciniai tekstai dažnai vadinami marketinginiais (atitinka įmonėje dirbančio marketingo specialisto tikslus).
Kada įmonei verta rinktis komercinį tekstą?
Komercinį tekstą rinkitės tada, kai norite parduoti: idėją, prekę ar paslaugą. Komerciniai tekstai – efektyvi jungtis tarp įmonės ir jos potencialių bei esamų klientų. Šiuo metu, kai gyvename informacijos pertekliaus laikais, nepakanka vien tik sausų žodžių. Tekstams reikia suteikti „sultingumo“, unikalumo bei originalumo. Kad skaitytojai tekstą perskaitytų nuo pradžios iki galo, komercinių tekstų kūrėjai privalo išmanyti ne tik formalius teksto rengimo, bet ir šiuolaikinio skaitytojo skaitymo principus. Trumpai tariant, jei norite, kad tekstas būtų įdarbintas ir neštų pelną, rinkitės tik komercinio pobūdžio tekstus.
Koks tekstas Jus reprezentuoja geriausiai?
Ką tik pristatyti du pagrindiniai teksto tipai, dažniausiai sutinkami įmonių reprezentaciniuose šaltiniuose (interneto puslapiuose, lankstinukuose, kataloguose) bei masinėse informavimo priemonėse. Visų pirma, paklauskite savęs, ar mano įmonės reprezentaciniai tekstai atlieka savo funcijas, yra naudingi komerciškai bei patrauklūs skaitytojams? Peržiūrėkite savo įmonės tekstus ir įsitikinkite, kad pasirinkote tinkamiausią teksto tipą.