JK yra susidedanti iš Anglijos, Velso, Škotijos ir Šiaurės Airijos salų tautos, kurios garsėja keletu reikšmingų miestų, dominančių skirtingose srityse – nuo sporto iki kultūros ir finansų. Be to, JK turi kelis iš pažangiausių pasaulio uostų.
Penki pagrindiniai Jungtinės Karalystės uostai
Safolkso uostas
Safolkso (Felixstowe) uostas yra itin judrus ir yra laikomas vienu iš garsiausių JK uostų. Šis uostas atsakingas už 48% konteinerių prekybos šalyje ir yra aštuntas judriausias Europos uostas, vežantis 3,8 mln. TEU konteinerių. Uostas yra patogioje pietrytinėje JK pakrantėje, taigi jis suteikia galimybę pasiekti pagrindinius žemyninės Europos uostus, esančius šiaurės vakaruose ir aplink juos.
Felikstou uostas buvo pirmasis specialiai pastatytas JK konteinerių krovos uostas, teikiantis paslaugas didžiausiems pasaulyje konteinerių laivams. Dėl savo didelio vandens gylio šis uostas gali patogiai priimti mega laivus, ypač 8-ajame ir 9-ajame krantinės skyriuose, kuriuos naudoja dideli konteineriniai laivai. Uoste taip pat yra trys geležinkelio linijos, leidžiančios gabenimus intermodaliais geležinkelio būdu, todėl šis uostas yra didžiausias JK. Be to, uostui pritaikyti geležinkelių ryšiai yra tobulinami siekiant užtikrinti, kad per uostą galėtų pravažiuoti iki 47 krovininių traukinių kasdien.
Southamptono uostas
Southamptono jūrų uostas yra žinomas kaip populiari kelionių pradžios vieta keleiviams, tačiau jame taip pat vežamas didelis krovinių kiekis. Uostas yra patogioje pietinėje šalies pakrantėje ir yra labai centralizuotas regione, turintis tiesioginį ryšį su kelių ir geležinkelio transporto sistemomis. Tai reiškia, kad keleivių ir krovinių pervežimas per uostą yra efektyvus. Kelių ir geležinkelio transportas yra itin svarbus, nes uoste kasmet lankosi apie 1,7 mln. keleivių iš kruizinių kompanijų, tokių kaip Royal Caribbean, Saga Cruise ir Fred. Olsen Cruise Line, taip pat vietinių kompanijų, pvz., Cunard Line ir P&O Cruises.
Kasmet uoste aptarnaujama iki 820 000 automobilių krovinių, o tam skiriamas 80 hektarų plotas transporto priemonių saugojimui ir penkios daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės. Be to, uoste yra antras pagal dydį JK konteinerių terminalas, perkeliantis daugiau nei 1,5 mln. TEU kasmet. Per dieną iš konteinerių išvežama iki 23, kurie tada keliauja į regionus, generuojančius pirminius krovinius, tokiais kaip Midlandsas, Škotija, Rytų pakrantė ir šiaurės vakarai.
Londono uostas
Londono uostas yra vartai į JK finansinę sostinę, iš dalies esantis Temzės upėje ir Šiaurės jūroje. Anksčiau tai buvo didžiausias uostas pasaulyje, tačiau dabar jis užima antrą vietąpagal dydį JK uostų sąraše. 2018 metais per uostą buvo pravežta 51,2 mln. tonų krovinių. Uostas tikisi, kad iki 2035 m. krovinių srautas per upių kelių padidės iki 80 mln. tonų.
Londono uostas siūlo geriausius geležinkelio, kelių ir jūrų transporto jungtis su kitais regionais Jungtinėje Karalystėje. Uoste esantys krovinių įrenginiai yra privačios valdymo įmonės nuosavybė ir tvarko įvairių rūšių krovinius, įskaitant konteinerius, pavojingus krovinius, maistą, žmones ir transporto priemones.
Imingamo uostas
Immingham Docks yra vienas didžiausių rytinės pakrantės uostų ir yra žinomas taip pat kaip Immingham uostas. 2012 m. jis tapo didžiausiu uostu JK, o šiuo metu išlieka didžiausiu pagal tonažą. Čia yra perkraunama net 55 mln. tonų per metus. Šis uostas vaidina itin svarbų vaidmenį užtikrinant tvarų energijos tiekimo grandinę JK. Tai įmanoma dėl to, kad uostas jungia Hamberio uostą, kuris yra vienas didžiausių JK elektros energijos gamybos centrų, su likusia šalies dalimi.
Imingamo uoste yra perkraunama 10 mln. tonų anglies ir 20 mln. tonų naftos, todėl jis yra uostas, turintis prieigą prie šalies energijos šaltinių.
Liverpulio uostas
Liverpulio uostas yra labiausiai centrinis uostas visoje Jungtinėje Karalystėje, kuris suteikia galimybę įkrauti įvairaus pobūdžio krovinius, įskaitant agro produkciją, konteinerius, automobilius, medienos produktus, energetinius produktus, metalus, skystus krovinius ir projektinius krovinius.
Uoste yra didžiulis laivybos terminalas, kurio vertė siekia 400 mln. dolerių ir kuris yra skirtas dideliems laivams. Tačiau uostas taip pat yra turistų traukos vieta. Uoste yra trys nesenstantys klasikiniai pastatai, žinomi kaip „Trys Liverpulio Malonės”. Pastatai stovi pakrantėje ir išsiskiria Edvardo baroko architektūros stiliaus puošnumu.