Kaip pasiruošti susitikimui su nauju gydytoju

Kaip pasiruošti susitikimui su nauju gydytoju

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-04-03

Vienas iš labiausiai bauginančių dalykų pacientams yra pirmieji santykių kūrimo etapai su nauju sveikatos priežiūros specialistu. Dažnai kyla klausimai: Ar jie supras mano rūpesčius? Ar pagaliau gausiu diagnozę? Ar išgirsiu blogas naujienas? Šie įrankiai gali padėti pagerinti jūsų pradinį susitikimą, sukurti geresnį bendravimą tarp jūsų ir gydytojo bei sumažinti jūsų nerimą kaip paciento.

1 žingsnis: Surinkite visus medicininius įrašus prieš vizitą

Jei įmanoma, atsineškite ankstesnius įrašus, ypač jei naujas gydytojas dirba kitoje ligoninių sistemoje. Jums teisiškai lengviau juos gauti nei gydytojo kabinetui. Nepaisant to, kad dauguma sveikatos sistemų turi elektroninius įrašus, jie nėra susiję tarpusavyje. Turėdami dokumentus rankose, galite diskutuoti apie problemas su gydytoju akis į akį. Svarbiausi įrašai, kuriuos reikia gauti, yra:

  • Operacijų ataskaitos.
  • Radiologijos ataskaitos (rentgeno, KT, MRT ir kt.), kurios rodo anomalijas.
  • Neįprasti kraujo tyrimai.
  • Bet kurie kiti svarbūs įrašai, rodantys ankstesnes diagnozes ar rūpesčius.

Be to, jei lankėtės pas kineziterapeutus, ergoterapeutus ar psichologus, galite paprašyti gydymo tikslų ir rezultatų santraukos. Kai kurie gydytojų kabinetai gali gauti šiuos dokumentus el. paštu ir įtraukti juos į jūsų naują įrašą.

2 žingsnis: Pateikite dabartinę informaciją ir istoriją

Kita svarbi informacija, kurią turėtumėte paruošti, yra išsamus dabartinių vaistų sąrašas, įskaitant dozes ir vartojimo dažnumą. Būtinai įtraukite bet kokius vaistažolių papildus ar vitaminus, kuriuos vartojate. Tai svarbu, nes papildai gali sukelti vaistų sąveiką ar nepageidaujamą šalutinį poveikį, kaip ir tradiciniai vaistai. Taip pat pateikite visą kontaktinę informaciją apie bet kokius sveikatos priežiūros specialistus, kuriuos šiuo metu matote. Jei suteiksite leidimą, naujasis gydytojas gali aptarti jūsų atvejį su kitais jūsų priežiūros komandos nariais ir pateikti konsultacinius laiškus jų įrašams. Be to, galite norėti sukurti savo medicininės būklės istoriją nuo jos pradžios iki dabar. Metų po metų aprašymas, kaip būklė ar liga vystėsi, gali apimti:

  • Kaip keitėsi jūsų simptomai (padidėjimas ir remisija).
  • Kaip reagavote į vaistus (efektyviai ir neefektyviai).
  • Kuri gydytojo specializacija turėjo didžiausią poveikį jūsų būklei.

Galite apsvarstyti galimybę padaryti šio aprašymo kopiją ir perduoti ją savo naujajam gydytojui arba pasiūlyti išsiųsti el. paštu.

3 žingsnis: Sudarykite pagrindinių rūpesčių ir svarstymų sąrašą

Sudarydami sąrašą iš anksto apie didžiausias problemas, kurios veikia jūsų gyvenimą, suteiksite gydytojui supratimą apie jūsų dabartinį funkcionavimo lygį. Svarbu pabrėžti, ką tiksliai negalite padaryti (bet anksčiau galėjote) kasdien. Tai parodo gydytojui jūsų susidomėjimą sveikata, reabilitacija ir bendradarbiavimu su gydytoju dėl veiksmų plano. Labiausiai produktyvu pateikti konkrečius pavyzdžius, kurie pabrėžia funkcinę/negalios problemą ir tikslinę sritį, kurią norite, kad gydytojas spręstų. Štai keletas pavyzdžių:

Pateikite savo rūpesčių pavyzdžius

Neproduktyvu: „Rytais man labai sunku.” Produktyvu: „Rytais esu labai sustingęs, todėl turiu keltis valandą anksčiau, kad laiku pasiekčiau darbą.”
Neproduktyvu: „Man labai skauda nugarą, daug verkiu.” Produktyvu: „Mano nugara skauda kasdien, todėl nustojau vairuoti į parduotuvę ir turiu užsisakyti pristatymą, nors tai nėra mano biudžete.”
Neproduktyvu: „Visą laiką svaigsta galva.” Produktyvu: „Mano svaigulys privertė mane nukristi duše, todėl mano sutuoktinis turėjo įrengti sėdynę ir saugos rankeną, kad galėčiau nusiprausti.”
Neproduktyvu: „Esu labai prislėgtas ir nerimastingas.” Produktyvu: „Nerimauju, kad niekada negalėsiu atgauti savo funkcionalumo, ir tai mane liūdina, nes man patinka būti aktyviu, rūpintis šeima ir dirbti.”

Tikslų nustatymas

Pateikę daugiausia tris pagrindinius rūpesčius, rekomenduojama taip pat sukurti keletą idėjų tikslams, kuriuos norėtumėte pasiekti kaip pacientas. Tikslai kyla iš jūsų pagrindinių rūpesčių ir vėlgi, yra konkretūs ir konstruktyvūs, kad jūsų gydytojas galėtų sukurti jums įgyvendinamą ir aktualų veiksmų planą. Pavyzdžiui, neproduktyvus tikslas būtų: „Noriu vėl jaustis geriau.” O produktyvus tikslas galėtų būti: „Noriu galėti vaikščioti parke valandą be svaigulio ar pykinimo.”

4 žingsnis: Valdykite ir mažinkite nerimą

Dauguma pacientų praneša apie įvairius nerimo lygius susitikdami su naujais sveikatos priežiūros specialistais dėl įvairių priežasčių, įskaitant baimę būti nesuprastam, susirūpinimą dėl to, kad nebus rimtai vertinami, ir minimalų laiką, skirtą problemos pobūdžiui suprasti. Norint spręsti nerimą, pirmasis žingsnis yra pripažinti savo stresą ir nustatyti būdus, kaip valdyti nerimą prieš ir per vizitą. Nors nerimas yra visiškai natūralus, jis gali trukdyti aiškiai mąstyti, glaustai bendrauti ir gebėti ginti save. Kai kurie žmonės mano, kad draugo, partnerio ar suaugusio vaiko atsivedimas į susitikimą gali būti didelė pagalba jums susitikimo metu. Nerimas taip pat apsunkina medicininės informacijos supratimą, kaip ir skausmas bei diskomfortas. Kitas asmuo, kuris rašo pastabas, gali padaryti gydytojo nurodymų atsiminti lengvesnį. Jūsų kompanionas taip pat gali pateikti įžvalgas apie gydytojo emocijas ir elgesį, jei jūsų nerimas trukdo jūsų sprendimui. Galiausiai, kompanionas gali patvirtinti jūsų rūpesčius ir pateikti papildomų jūsų funkcionavimo lygio pavyzdžių, kurie gali padėti sumažinti nerimą dėl supratimo. Pavyzdžiui, jūsų suaugęs vaikas gali pasakyti gydytojui: „Mano tėvas visada atlikdavo projektus namuose, bet pastaruosius šešis mėnesius mačiau, kaip jis nusivilia, nes nebegali padėti.” Yra ir specifinių įrankių, kurie gali padėti valdyti jūsų nerimą tiek prieš, tiek per vizitą. Pateikėme keletą variantų, kuriuos galite praktikuoti, kad pasiruoštumėte savo susitikimui:

1. Kvėpuokite giliai, ilginant iškvėpimą

Nerimas dažnai verčia kvėpuoti greitai, kas siunčia aktyvacijos signalus jūsų kūnui, ruošiančius jį pernelyg reaguoti, kas gali sukelti hiperventiliaciją. Gilus kvėpavimas gali sulėtinti šį atsako modelį, pakeldamas šonkaulių narvą, leisdamas krūtinei išsiplėsti ir atlaisvindamas spaudimą, kai iškvėpiate.

Paprasto kvėpavimo pratimo pavyzdys

Įkvėpkite, skaičiuodami 4 sekundes, sulaikykite kvėpavimą 2 sekundes, iškvėpkite 6 sekundes. Pagrindinis dalykas yra labai lėtai iškvėpti ir per daug nesikoncentruoti į įkvėpimą. Sąmoningai susiejant savo kūną su lėtu kvėpavimo tempu galima sumažinti spaudimą ir padėti sumažinti pernelyg aktyvias mintis.

2. Susidraugaukite su savo pojūčiais

Šio pratimo tikslas yra atkurti jūsų sąmoningumą dabartiniam momentui ir aplinkai, sugrąžinant jūsų protą į ramesnę būseną. Kai esate sutelktas į čia ir dabar, dažniausiai prisimenate, kad nėra didelės grėsmės ar artėjančio pavojaus, ir kad esate saugus ir ramus. Štai keletas būdų, kaip susikoncentruoti būnant sveikatos priežiūros specialisto kabinete: Pastebėkite garsus ar kvapus aplinkoje. Ką girdite? Ką galite matyti? Pavadinkite juos savo galvoje ar savo kompanionui arba net užsirašykite ant popieriaus ar telefone. Jei turite šalto vandens šalia, pajuskite temperatūrą, kai laikote puodelį ar butelį. Įtempkite ir atpalaiduokite raumenis. Raumenų įtampos atpalaidavimo judesiai gali sujungti jus su jūsų pojūčiais, o ne versti jus koncentruotis į nerimą ir neigiamas mintis. Įtempkite ir atpalaiduokite kumščius; įtempkite ir atpalaiduokite bicepsus; įtempkite ir atpalaiduokite pečius. Tęskite tai su prieinamomis kūno dalimis. Ieškokite spalvų. Pasirinkite spalvą ir ieškokite objektų šios spalvos kambaryje, kuriame esate, ir tada pavadinkite objektus.

3. Naudokite teigiamą savikalbą, kad nusiramintumėte

Asmeninių mantrų, maldų ar savęs raminančio vidinio dialogo kartojimas gali būti teigiami priminimai apie tai, kaip sėkmingai įveikėte nerimą ar sunkumus praeityje. Kartojimas gali būti trumpas ar ilgas; tai galiausiai priklauso nuo jūsų ir gali būti nustatytas pagal tai, kada pasieksite palengvėjimą. Mantrų pavyzdžiai: „Esu stiprus. Pažįstu savo kūną geriau nei kas nors kitas.” „Gydytojo nuomonė manęs neapibrėžia.” Savęs raminančio vidinio dialogo pavyzdys: „Esu patyręs nepatogių situacijų anksčiau. Esu saugus ir jau esu įveikęs kitus gydytojo susitikimus. Įveiksiu ir šį.”