2020-ieji buvo neįtikėtini metai elektroninei prekybai – per 10 augimo metų vos per tris mėnesius šios srities lyderiai ėmėsi greitesnių, itin individualizuotų patirčių, o naujokai šoktelėjo į vagoną su naujomis idėjomis. Įmonės turi būti pasirengusios ir toliau pereiti prie šios naujos el. prekybos realybės.
Verslo lyderiams naršydami ir pasinaudodami galimybėmis šioje naujoje ir išsiplėtusioje rinkoje, jie neišvengiamai susidurs su keliomis kliūtimis. Pavyzdžiui, tiekimo grandinės dabar atrodys pasenusios; produktų judėjimo ir sandėliavimo būdus reikės išradinėti iš naujo. Tradicinių ir analoginių modelių pavertimas didelės spartos, efektyviomis skaitmeninėmis patirtimis bus sudėtinga užduotis.
Nepaisant šių iššūkių, pamaina taip pat bus gana pelninga. Remiantis pasauliniu el. prekybos augimo tyrimu, 2019 m. el. prekybos pardavimai išaugo beveik 15 %, o per pirmuosius tris 2020 m. ketvirčius – maždaug 32 %. Jau ėmė formuotis pokyčių modelis, kai vartotojai išmano skaitmenines technologijas ir vis labiau priprato prie patogumo. kasos internetu ir pristatymas. Bet mes tik subraižome tai, kas įmanoma.
Ką naujos elektroninės prekybos normos reiškia verslo ateičiai
Nors platinant vakcinas šis precedento neturintis elektroninės prekybos augimo lygis gali sulėtėti, pandemijos sukurti lūkesčiai greitai neišnyks.
Pirmiausia, pandemijos nustatyti socialiniai apribojimai jau gerokai pakeitė vartotojų elgesį. „Shopify“ ištyrė 11 skirtingų rinkų ir išsiaiškino, kad per pirmąją pandemijos bangą 84% respondentų pirko internetu – dauguma tų žmonių buvo kilę iš senesnių demografinių grupių, kurios iki šiol nebuvo dideli elektroninės prekybos šalininkai.
Vartotojų poreikiai kartu su internetinės prekybos patogumu greičiausiai rodė tradicinės el. prekybos demografijos pasikeitimą. Didelis vartotojų, norinčių pirkti internetu, skaičius pakeis tai, kaip įmonės turi veikti, o infrastruktūrą reikės koreguoti – tai pastaraisiais mėnesiais jiems buvo sunku.
Be tinkamų priemonių (pvz., neužtikrinant tinkamo atsargų lygio, užsakymų apdorojimo galimybių ir pan.), augimas gali greitai sulėtėti. Pavėluoti arba klaidingi užsakymai, nekokybiškas klientų aptarnavimas ir produktų kokybės pablogėjimas gali sukelti apgailėtinus klientus ir, galiausiai, nuolat mažėjančią trajektoriją kažkada perspektyvioms įmonėms.
Kaip pasiruošti elektroninės prekybos revoliucijai
Naujos verslo realybės atneša ir naujų pareigų. Šiuo atveju perėjimas prie elektroninės prekybos reiškia naujų įgūdžių mokymąsi ir naujų investicijų priėmimą. Nors prekių gamyba ir sandėliavimas internetinėje parduotuvėje yra pigesnis nei tradicinis centras, dabar įmonės turi skirti laiko savo svetainėms kurti ir valdyti.
Įmonės, ypač mažos įmonės, turi plėtoti naujus pajėgumus ir apmokyti naujus darbuotojus, dažnai nuo nulio. Nepaisant iššūkių, skaitmeninių technologijų naujokams vis dar gali pasisekti. Štai keletas veiksmų, kurių galite imtis šiandien, kad jūsų verslas būtų pasiruošęs įveikti šiuos iššūkius ir išlaikyti augimą.
Sukurkite vandeniui nelaidų gelbėjimo plaustą
Detalieji planai turi tam tikrą būdą. Tyrimai rodo, kad įmonės, turinčios išsamius verslo planus, turi 16 % didesnę tikimybę pasiekti gyvybingumą nei tos, kurioms trūko strategijų.
Jūsų verslo planas bus geriausias jūsų draugas, kai pereisite prie el. prekybos ir padėsite įmonei išlikti. Visiškai išsamiai užsirašę savo planą, jūsų organizacija suteiks strategijų, kurios tiesiogiai veda į aiškius tikslus, planą.
Net jei didžioji dalis jūsų el. prekybos kelionės dar turi būti atrasta, dirbant pagal verslo planą išvengsite daugumos nereikalingų netikėtumų. Be to, būsite pasirengę planuoti biudžetą ir valdyti savo finansus, kad susidorotumėte su netikėtomis kliūtimis.
Padarykite pažangą labiau tikėtiną ją stebėdami
Kaip ir bet kokio verslo tikslo atveju, derindamiesi prie el. prekybos, norėsite įvertinti KPI ir atitinkamai pakoreguoti strategiją. Pradėkite nustatydami, kurie sėkmės žymenys jums yra reikšmingi, o tada pridėkite KPI prie susijusių etapų.
Galite pasirinkti sutelkti dėmesį į konversijų rodiklį arba svetainės lankytojų, kurie tampa pirkėjais, skaičių. Galite stebėti klientų pasitenkinimą ir naudoti apklausas vietoje, kad įvertintumėte vartotojų laimę. Kad ir kas jums būtų svarbu, stebėkite savo pažangą, spausdami adatą į savo produktyvumą ir esmę.
Stebėkite ateities tendencijas
CRM sprendimai. Pirmosios šalies duomenų įžvalgos. Investavimas į vykdymą ir automatizavimą. Tai tik kelios tendencijos, kurios šiais metais turėtų atsirasti elektroninės prekybos pramonėje, tačiau tikrai jos nėra vienintelės, kurias turėsite stebėti.
Kai tik įmanoma, prognozuokite tendencijas. Jie padės jums artimiausiu metu įtikti vartotojams ir protingai panaudoti investicinius dolerius. Pavyzdžiui, tokia tendencija kaip ekologiškas vartotojiškumas bus reikšminga, kai kuriate ir pristatote produktus tūkstantmečio vartotojams. Vis daugiau žmonių renkasi poziciją už tvarumą – jei galėsite pasikalbėti su tais žmonėmis dėl verslo pasirinkimų, galite laimėti lojalių pirkėjų būrį.
Taip, laikytis savo el. prekybos strategijos yra patikimiausias būdas ją išlaikyti. Tiesiog nepamirškite to, kas gali būti ateityje ir kaip ta ateitis gali paveikti jūsų verslą.
Mokykitės ir tobulėkite naudodami atsiliepimus
Norint nukreipti augimą tinkama linkme, labai svarbu gauti grįžtamąjį ryšį iš kiekvienos verslo srities. Atsiliepimai iš klientų puikūs. Jūs tikrai nenorite trukdyti pirkti ar erzinti žmonių, tačiau galite ieškoti kūrybiškų būdų, kaip užfiksuoti pasitenkinimą naršymo, pirkimo ir pristatymo etapuose.
Atsiliepimai suteiks jums reikalingų degalų, kad jūsų svetainė būtų labiau individualizuota. Klientams pradės atrodyti, kad jūs suprantate juos, jų poreikius ir norus. Šio tilto statyba galiausiai paskatins vartotojus pereiti prie jūsų el. prekybos paslaugų ir naudotis jomis.
Subalansuokite rankų darbą ir automatizavimą, kad išvengtumėte klaidų
Versle neišvengiama žmogiškųjų klaidų, o asmeninio ryšio trūkumas yra įprastas dalykas internete. Išvenkite nereikalingų klaidų kurdami atsargines rankinių procesų kopijas naudodami automatizuotą technologiją.
Perkelkite savo tradicines arba pasenusias sistemas į naujesnes programas. Pavyzdžiui, užsakymo vykdymą galite perduoti trečiajai šaliai. Taip pat galite automatizuoti atsargų lygius, kad klientai iš karto matytų, kada baigiasi jų dažnai perkami produktai. Kad ir ką darytumėte, leiskite automatizacijai ir žmogiškajam kontekstui veikti kartu, kad įsitikintumėte, jog niekas neiškris.
Sukurkite aiškią komunikacijos liniją su tiekimo grandine
Kai jūsų verslas apima elektroninę prekybą ir ruošiasi augti, tiekimo grandinė bus jūsų gyvybingumo šaltinis. Tai, kaip produktai gaminami, perkeliami, siunčiami ir pristatomi, gali skirtis tarp patenkintų ir nepatenkintų klientų.
Pradėkite nuo vidinės komunikacijos užtikrindami, kad komandos nariai žinotų naudojamas sistemas. Išlaikykite aiškias atsargų lygio, paklausos ir tikslų atnaujinimo priemones, kad tiekimo grandinė būtų skaidri. Šis skaidrumas svarbus jums ir jūsų klientams, bet taip pat naudingas įžvalga kiekvienam gamintojui, siuntų vežėjui ir logistikos paslaugų teikėjui. Padidėjęs aiškumas paskatins daugiau pasitikėjimo jūsų sistema ir didesnį augimo potencialą.