Daugelis verslo savininkų žino ir supranta verslo plano vertę. Verslo planas yra pagrindinė veiklos pradžios ir lėšų rinkimo proceso dalis ir yra jūsų organizacijos pagrindas. Tačiau ji pasakoja tik dalį istorijos. Norėdami susidaryti bendrą vaizdą ir turėti pagrindą, pagal kurį galėtumėte kurti savo verslą, jums taip pat reikia strateginio plano ir veiklos plano.
Kas yra verslo planas?
Paprasčiausiu formatu verslo planas apibūdina jūsų verslo „kas“ ir „kas“. Jame nurodoma, kas vadovauja verslui ir ką jis veikia. Jame aprašomi produktai ir paslaugos, kuriuos parduoda jūsų įmonė, ir kas yra klientai.
Kas yra strateginis planas?
Strateginis planas apima ne tik verslo plano pagrindus, bet ir paaiškina „kaip“. Jame paaiškinami ilgalaikiai verslo tikslai ir kaip ji tikisi šiuos tikslus pasiekti per ilgą laiką. Strateginiame plane nagrinėjami būsimi produktai ir paslaugos, kuriuos jūsų verslas gali pasiūlyti, ir tikslinės rinkos, į kurias galėtumėte plėstis. Plane paaiškinama jūsų ilgalaikio augimo ir plėtros strategija.
Kas yra veiklos planas?
Veiklos planas priartina prie jūsų verslo detalių, kad paaiškintų, kaip ketinate pasiekti trumpalaikius tikslus. Tai yra jūsų planavimo proceso „kada“ ir „kur“. Veiklos planas apima rinkodaros kampanijų detales, trumpalaikį produkto kūrimą ir artimiausius tikslus bei projektus, kurie įvyks per ateinančius metus.
Kuo skiriasi strateginis planas nuo verslo plano?
Pirmiausia pažvelkime į skirtumą tarp verslo ir strateginio plano. Peržiūrai: Ar verslo planas apima verslo „kas“ ir „kaip“. Strateginis planas pateikia mums ilgalaikius tikslus ir paaiškina, „kaip“ verslas pasieks, pateikdamas ilgalaikį vaizdą. Kalbant plačiau, verslo planas mums nurodo, kas, parodydamas:
- Kas vadovauja verslui? Kas daro juos kvalifikuotus? Ką jie pateikia ant stalo, kas sukuria pridėtinės vertės?
- Kas yra konkursas? Ką jie siūlo ir kuo jūs skiriasi?
- Kas yra jūsų klientas? Kokio dydžio rinka? Kur jie yra? Ko jie nori ir kaip tu jiems tai duosi? Be to, kaip susisieksite su savo rinka?
Verslo planas atsako į „ką“, pasakydamas:
- Ką įmonė teikia ir kaip ji teikiama.
- Produktai, paslaugos ir operacijos paaiškinamos taip, kad skaitytojai suprastų, kaip tenkinami klientų poreikiai.
Kita vertus, strateginiame plane nubrėžiami ilgalaikiai tikslai ir „kaip“, sutelkiant dėmesį į šiuos dalykus:
- Kur bus verslas po 3, 5 ar net 10 metų?
- Kaip laikui bėgant plėsitės ir siūlysite skirtingus produktus ir paslaugas?
- Ar laikui bėgant jūsų rinka ir pramonė pasikeis ir kaip jūsų verslas reaguos į šiuos pokyčius?
- Kaip plėsite savo rinką ir pasieksite naujų klientų?
- Kas turi nutikti, kad galėtumėte pasiekti savo tikslus? Kokių išteklių reikia norint ten patekti?
- Kaip išmatuosite sėkmę? Kokie rodikliai yra svarbūs ir kaip juos stebėsite?
Taigi, jūsų verslo plane paaiškinama, ką šiuo metu darote. Jūsų strateginis planas paaiškina ilgalaikius siekius ir tai, kaip planuojate perkelti savo verslą iš dabartinės vietos į ten, kur norite, kad jis būtų ateityje. Strateginis planas padeda giliau pažvelgti į ateitį ir paaiškina pagrindinius veiksmus, kuriuos turite padaryti, kad pasiektumėte savo viziją.
Kuo skiriasi strateginis planavimas ir veiklos planavimas?
Strateginis planavimas žiūri į ilgalaikę perspektyvą ir paaiškina jūsų plačias augimo strategijas, o veiklos plane – trumpalaikis. Jame paaiškinama išsami informacija apie tai, ką jūsų verslas ketina daryti ir kada jis tai darys per ateinančius dvylika mėnesių. Veiklos planas apima tokias detales kaip:
- Kokios veiklos turi vykti, kad pasiektumėte savo verslo tikslus?
- Kada vyks kiekviena veikla, kas ją atliks ir kada reikia pasiekti konkrečius etapus?
- Kaip veiks jūsų verslas? Su kokiais tiekėjais dirbsite? Kada juos reikia turėti vietoje?
- Kokias rinkodaros kampanijas vykdysite ir kiek jos kainuos?
- Kokias investicijas į savo produktus ir paslaugas investuosite šiais metais?
Esmė, jūsų veiklos planas yra trumpalaikis jūsų verslo veiksmų planas. Tai užduotys, etapai ir žingsniai, kurių reikia norint paskatinti jūsų verslą. Paprastai veiklos plane pateikiama informacija apie 1 metų laikotarpį, o strateginiame plane atsižvelgiama į 3–5 metų laikotarpį, o kartais net ilgiau. Veiklos planas iš esmės yra planas, kaip jūs įgyvendinsite savo strateginį planą.
Kaip panaudoti savo verslo planą strateginei plėtrai ir veiklai
Puikus verslo planas gali apimti ir pagrindinius verslo planus, ir ilgalaikį strateginį planą, ir trumpalaikį veiklos planą. Naudodami taupaus planavimo metodą galite įveikti visus tris planavimo etapus ir padaryti procesą lengvai peržiūrimą bei peržiūrimą verslui augant, keičiantis ir prisitaikant.
Pradėkite nuo paprasto plano
Lean planavimo metodika prasideda nuo paprasto 30 minučių verslo plano, kuriame išdėstomi pagrindiniai jūsų verslo dalykai: kas jūs esate, ką veikiate ir kas yra jūsų klientai. Tai puikus būdas trumpai apžvelgti savo verslą.
Išplėskite savo planą
Iš ten galite išplėsti savo planą ir įtraukti ilgalaikę strategiją. Plano elementų papildymas, siekiant paaiškinti ilgalaikius tikslus, gaires ir tai, kaip jūsų produktai ir paslaugos laikui bėgant keisis ir plėsis, kad atitiktų besikeičiančias rinkos sąlygas. Galiausiai, jūsų taupus planas apims finansines prognozes, apimančias mėnesinę informaciją apie trumpalaikes pajamas ir išlaidas, taip pat ilgalaikes metines jūsų finansinių tikslų, įskaitant pelningumą ir galimas būsimas paskolas bei investicijas, santraukas.