Ar kada teko stebėtis, kodėl pieną ar kiaušinius prekybos centre visada tenka ieškoti pačioje parduotuvės gale? Net jei norite tik greitai užsukti ir pagriebti šių pagrindinių produktų, vis tiek nuslenkate iki pat parduotuvės pakraščio. Pasirodo, tam yra kelios logiškos ir netikėtos priežastys.
Kodėl pienas ir kiaušiniai laikomi giliai salėje?
Visuomet norėtųsi, kad pagrindiniai produktai būtų prie pat įėjimo, bet juos dažnai rasite toliausiai nuo durų. Tai susiję ne tik su patogumu, bet ir su tam tikromis parduotuvės valdymo strategijomis. Štai kuo vadovaujamasi, planuojant prekių išdėstymą.
Efektyvesnis šaldymas ir mažesnės sąnaudos
Svarbiausius šaldytus produktus – pieną, kiaušinius, mėsą ar vaisius – dažnai sudeda palei galines ir šonines sienas. Taip daryti paprasčiau technologiškai: šaldymo įranga (pavyzdžiui, kondensatoriai) paprastai montuojama būtent prie pastato sienų. Toks sprendimas leidžia taupyti elektros energiją, nes vėsus oras mažiau išeina per pagrindines pravažiavimo zonas.
Be to, laikant šaldytus produktus šalia sienų, patogiau juos papildyti ar prižiūrėti, nes darbuotojams nereikia kirsti visos parduotuvės. Ši tvarka leidžia dirbti greičiau ir pasirūpinti, kad šviežių prekių lentynos niekada nebūtų tuščios.
Pirkėjų kelias veda pro kitus produktus
Pagrindinių produktų išdėstymas pačiame gale nėra atsitiktinis – vaikštant iki tinkamų lentynų, pro šalį praeinama daugybę kitų patrauklių prekių. Net jei atėjote tik pieno, greičiausiai pastebėsite ką nors dar: kvapnią duoną, šviežių vaisių ar net desertų skyrių. Būtent šitaip didinamas neplanuotų pirkinių kiekis.
- Pats kelias pro gausybę skanėstų dažnai baigiasi papildomu pirkinuku krepšyje.
- Be to, galite prisiminti dar kažko trūkstant, pastebėję lentynose pasiūlą.
Patogesnis darbas personalui
Prekės, kurių reikia nuolat, dažniausiai laikomos taip, kad jas būtų patogu papildyti. Šaldomos prekės, pavyzdžiui, pienas ir kiaušiniai, dažnai vežamos iš atsargų patalpų, esančių netoli galinių salės sienų. Toks prekių išdėstymas leidžia nekliudyti klientų srautams ir užtikrinti greitą lentynų pildymą, ypač, kai apsipirkimo laikais parduotuvėse būna daug žmonių.
Vėsus oras daro įtaką apsipirkimui
Net labai vėsios pieno ar mėsos vitrinų zonos gali veikti pirkėjų elgesį. Tyrimai rodo, kad šaltesnėje aplinkoje žmonės dažnai greičiau apsisprendžia dėl pirkinių ir rečiau ilgai svarsto – kartais net pasiduoda priepuoliams. Tokia nuotaika paskatina į krepšelį įsimesti papildomų produktų: tiek saldumynų, tiek vaisių ar mėsos gaminių.
Nauda pirkėjui ir parduotuvei
Nors pirkėjams tenka šiek tiek daugiau vaikščioti po parduotuvę, toks išdėstymas turi ir privalumų. Visų pirma, pasirinkdami kelionę aplink parduotuvės perimetrą, dažnai patys lengviau suplanuojame kitus pirkinius: matome šviežius produktus, bandeles ar net daržoves ir galime iškart susidėlioti būsimos vakarienės ingredientus.
Parduotuvėms svarbu, kad klientai apsipirktų patogiai, bet kartu gautų galimybę atrasti daugiau produktų. Taip užtikrinama sklandi logistikos grandinė, o lentynose nuolat rasime tai, ką labiausiai perkame kasdien. O pirkėjams belieka žinoti – ilgesnis kelias iki pieno dažnai reiškia ir naudingesnę apsipirkimo patirtį.













