Žurnalistas ar komercinių tekstų kūrėjas?

Žurnalistas ar komercinių tekstų kūrėjas?

Žurnalistas ar komercinių tekstų kūrėjas?

Nėra kur trauktis – atėjo metas pradėti bendrauti su savo klientais, nes klientai tapo greitesni ir jaučiate, kaip jums kvėpuoja į nugarą? Kad ir kokiais kanalais savo klientus planuojate pasiekti, jums reikia efektyvios ir gerai apgalvotos žinutės (teksto). Jei pats anksčiau niekada nesate rašęs ko nors panašaus – teks paplušėti. Arba galite ieškoti pagalbininko. Ką pasirinktumėte: žurnalistą ar komercinių tekstų kūrėją?

Žmogus, kuris informuoja

Su žurnalisto darbo vaisiais susiduriate kiekvieną dieną, skaitydami informacinius portalus, įvairius straipsnius ar pranešimus spaudai. Tikriausiai pastebėjote, kad tokie straipsniai – objektyvios tikrovės atspindžiai. Dienos naujienos, politikos ir visuomenės aktualijos, pikantiški faktai – žurnalistinės virtuvės tematiniai prioritetai. Gilinamasi į aprašomo įvykio esmę ir detales, skiriama laiko informacijai rinkti ir apdoroti. Jeigu žurnalisto darbo tikslą reikėtų įvardyti vienu žodžiu, tas žodis būtų informuoti.

Žurnalistas negali formuoti jokios išankstinės nuomonės, skaitytojas pats turi apsispręsti, kurią pusę palaiko. Žurnalistai straipsniams informaciją renka ir pateikia iš kuo daugiau skirtingų šaltinių, pateikiamos įvairių žmonių nuomonės, pabrėžiamas kontrastas. Straipsnis arba pranešimas spaudai privalo būti neutralus ir nešališkas.

Tačiau įsivaizduokite, jog išankstinės nuomonės formavimo ir tam tikro įvaizdžio kūrimo tikslai patenka į jūsų efektyvesnės komunikacijos su partneriais ir pirkėjais planą. Ar žurnalistas gali būti tas sėkmingos komunikacijos tiltas tarp jūsų ir auditorijos? Ar jis gali išlikti neutralus, atstovaudamas konkrečią įmonę arba jos kuriamus produktus, teikiamas paslaugas?

Žmogus, kuris parduoda

Komercinių tekstų kūrėjui, priešingai nei žurnalistui, svarbu formuoti išankstinę nuomonę. Dar svarbiau, kad toji nuomonė įmonės atžvilgiu būtų kuo palankesnė. Tekstas neapsiriboja vien informavimo tikslu, siekiama šališkai reprezentuoti, sudominti, palenkti į savo pusę, todėl geriausiai komercinių tekstų kūrėjo tikslą įvardijantis žodis – parduoti.

Komercinių tekstų kūrėjas – jūsų įmonės konsultantas komunikacijos klausimais. Tai žmogus, kuriam rūpi įmonės pozicija rinkoje, potencialių klientų pirkimo motyvai, patikimumą lemiantys rodikliai ir pan. Jis iš anksto žino, kokios reakcijos galima tikėtis iš skaitytojų. Norint parengti gerą pardavimo tekstą, reikia išmanyti komercijos, marketingo, ekonomikos, sociologijos, psichologijos bei lingvistikos disciplinas, suprasti reklamos aspektus ir tinkamai pasirinkti įtikinimo įrankius. Komerciniuose tekstuose manipuliuojama informacija ir emocijomis, pataikaujama užsakovo bei pirkėjo norams.

Prieš kreipdamiesi į žurnalistą arba komercinių tekstų rašytoją, apsvarstykite, kokio pobūdžio teksto jums reikia: pranešimo spaudai, komercinio pasiūlymo, naujienlaiškio, el. svetainės turinio ar įmonės, jos prekių ir paslaugų aprašymų? Pagalvokite, kokių tikslų tekstais norite pasiekti: informuoti ar parduoti, pateikti objektyvias naujienas ar skatinti veikti? Visa tai apsvarstę, pasirinkite tinkamą žmogų šiems komunikaciniams tikslams pasiekti.