Rašant motyvacinį laišką į savo svajonių darbą, natūralu norėti palikti kuo geresnį įspūdį ir išsiskirti originalumu. Įsivaizduokite gyvenimo šansą – tarkime, tai būtų stebėtinai dosniai apmokama šuns glostytojo pozicija. Daugelis norėtų pasirodyti ne tik sumaniai, bet ir intelektualiai. Dažnas ieško įmantrių žodžių, renkasi dailiausią šriftą ir bando rašyti tarsi žinomas literatūros klasikas. Tačiau realybėje toks požiūris dažniausiai nepadeda. Įmonės atstovai daug geriau vertina trumpus, aiškius, paprastai parašytus laiškus, o pasirinkimai, kaip sudėtingi šriftai ar perteklinė žodžių puošyba, gali net pakenkti kandidato įvaizdžiui. Paprastumas – kelias į sėkmę Dažnai manoma, kad sudėtinga kalba ar didingi žodžiai padeda atrodyti išprususiam ar net protingesniam. Vis dėlto naujausi tyrimai rodo priešingai: bandydami kalbėti iškilmingai ar labai mokslinės kalbos stiliumi, dažniau atrodome prasčiau. Išsamus tyrimas, atliktas universitete, atskleidė, kad skaitytojai kur kas geriau vertina tuos tekstus, kurie parašyti paprastai ir aiškiai. Tyrimo dalyviams buvo pateikta įvairių tekstų, tarp jų – mokslinių darbų ištraukos, studijų paraiškos bei filosofinių užrašų vertimai. Kiekviename tekste buvo sąmoningai keičiamos detalės: vienuose tekstuose naudoti lengvi ir kasdieniški žodžiai, kitur buvo prikrauta ilgų, sudėtingų terminų arba stiliaus puošybos. Kas lemia skaitytojo įvertinimą? Tyrėjai pastebėjo, kad tekstai su kuo mažiau nereikalingų pagražinimų, trumpais sakiniais ir paprastai suprantama kalba skaitytojams atrodė informatyvesni ir jų autoriai – protingesni. Tuo tarpu sudėtingos formuluotės ir įmantrūs šriftai atėmė pasitikėjimą ir kėlė abejonę autoriaus gebėjimais aiškiai komunikuoti. Nereikalingai ilgi žodžiai apsunkina skaitymą. Puošnūs ar retesni šriftai gali sumažinti pasitikėjimą tekstu. Paprasti, aiškūs sakiniai tik sustiprina intelektualų įvaizdį. Kaip rašyti, kad būtum suprastas? Daugelio sėkmingų profesionalų patarimas – rinkitės paprastumą. Stenkitės rašyti taip aiškiai, kaip tik mokate. Tai gali tapti svarbiausiu privalumu, jei norite būti suvokti kaip kompetentingas ir racionalus žmogus. Vietoj to, kad bandytumėte įtikti skaitytojui iškilmingomis frazėmis, daug veiksmingiau pasirinkti įprastą kalbą ir standartinį, gerai atpažįstamą šriftą. Tokia žinutė pasiekia adresatą be papildomų kliūčių, todėl įsimena kur kas stipriau. Trumpai tariant, paprastas rašymo stilius – išbandytas kelias į sėkmę. Jei norite, kad Jūsų laiškas būtų perskaitytas ir suprastas, pamirškite kalbos iškraipos ar stiliaus „žaidimus“ – rinkitės aiškumą ir paprastumą.