Kai kurie maisto prekės ženklų talismanai tapo tikrais popkultūros simboliais. Išskirtinė išvaizda, žaismingas charakteris ir užkrečiama šypsena – visa tai padarė tešlinį personažą vienu mylimiausių ir atpažįstamiausių virtuvės simbolių. Nedaugelis žino, kad jis turi ne tik savo vardą, bet ir didelę, draugišką šeimą, o jo istorija stebina net ištikimiausius gerbėjus.
Šeimos nariai
Įsimintinas, minkštas talismanas turi daugiau personažų nei šis pagrindinis veikėjas. Per dešimtmečius šalia jo atsirado gausi šeima ir draugai, taip įgaudami dar daugiau žavesio. Pirmą kartą lėlės pavidalu jis pasirodė 1972 metais, o netrukus rinkoje pasirodė ir jo bičiulė – švelnioji Poppie Fresh. Su laiku prisijungė šmaikštūs seneliai, Granmommer ir Granpopper, dėdė Rollie, vaikai Popper ir Bun-Bun. Ir net naminių gyvūnėlių – šuo Flapjack bei katinas Biscuit. Negana to, senoviniai šios šeimos žaisliukai šiandien gali būti itin vertingi kolekcininkams.
Kodėl talismanas tapo retesnis?
Pastaraisiais metais ikoniškasis personažas tapo gerokai retesnis viešojoje erdvėje. Pokyčių priežastys – ne tik besikeičiantys įmonių prioritetai, bet ir vieši ginčai, į kuriuos buvo įpainiota kompanija. 2020-aisiais kilę nesutarimai dėl įmonės veiklos tam tikrame regione paskatino aktyvistus imtis protestų, o kai kurie ragino boikotuoti produktus. Nors dar po metų situacija nurimo – įmonė atsitraukė nuo prieštaringai vertinamos veiklos – pats personažas reklaminėje erdvėje tapo mažiau pastebimas. Gamintojai šmaikščiai paaiškino pasitraukimą pareiškimais apie talismano linksmą būdą ir keistus įpročius, tačiau gerbėjai tokio sprendimo nepamiršo iki šiol.
Personažo kilmė
Pasirodo, iš pradžių šis veikėjas buvo tik kūrybinės dirbtuvės idėja, gimusi 1965-aisiais vienoje reklamos agentūroje. Tikslas buvo vienas – įprastus gaminius padaryti patrauklesnius pirkėjams ir suteikti jiems žaismingo šarmo. Iš pradžių jis buvo formuojamas „stop motion“ technika, o vėliau pasitelkta kompiuterinė grafika. Daugiau nei šeši šimtai reklamų, gausa figūrėlių, kolekcinių žaislų, puodelių, drabužių su žaismingais užrašais pavertė šį personažą tikru populiariosios kultūros reiškiniu.
Netradicinis vardas ir paveldas
Daugelis vis dar nežino, kad minkštasis virtuvės talismanas turi vardą, idealiai atitinkantį jo charakterį. Jis vadinamas Poppin’ Fresh – toks pavadinimas pabrėžia viską, ką žino ir mėgsta šių produktų gerbėjai. Nors dabar personažas ir pasitraukęs iš aktyvios reklamos, jo žinomumas – vis dar didžiulis. Įdomu tai, kad kiekvienais metais didžiulė šio herojų balioninė figūra džiugina paraduose, tapusi neatsiejama šventinių renginių dalimi.













