Vos įsitaisius lėktuvo vietoje ir pasiruošus kelionei, dažnas susiduria su dilema: kaip elgtis su atlošu? Vieni nori ilsėtis ir atlošti sėdynę, kitiems tuo metu ima stigti vietos. Suprasti tinkamą elgesį tokiose situacijose gali labai pagerinti kelionės patirtį tiek jums, tiek aplinkiniams.
Kada tinkama atlošti sėdynę
Pagrindinis principas – apgalvotumas. Jei jau nusprendėte pakreipti atlošą, rekomenduojama nepalikti to viduryje skrydžio – iš karto po pakilimo daugumai dar nespėjus įsitaisyti patogiai, atlošas gali tapti netikėtu netikėtumu už jūsų sėdinčiajam. Geriausia tai daryti netrukus po to, kai skrydis stabilizuojasi ir visi keleiviai įsitaiso savo vietose. Prieš pakreipdami sėdynę, būtinai trumpam atsigręžkite atgal ir įsitikinkite, kad už jūsų nėra atvirų karštų gėrimų ar nešiojamųjų kompiuterių – tokiu atveju įspėkite sėdinčiuosius už nugaros apie savo ketinimą. Tai padės išvengti netyčinių išliejimų ar nepatogumų.
Kelionės trukmė taip pat svarbi. Ilgi skrydžiai, mėgstami dėl galimybės nusnūsti, paprastai skatina dažniau atlošti sėdynę. Jei skrydis trunka vos valandą ar dvi, įprasta likti sėsti tiesiai – taip visiems lieka daugiau vietos ir patogumo.
Elgesys maitinimo metu
Skrydžio metu valgant sėdynės atlošas turėtų būti bent jau dalinai pakeltas. Tai ypač svarbu, nes priešingu atveju keleiviui už nugaros bus sunku patogiai prisėsti prie staliuko. Baigus valgyti, norint vėl atlošti vietą, nepamirškite vėl pasidairyti – ar nekliudysite kito keleivio ir ar neteks neišvengiamai nuversti likusių gėrimų ar daiktų. Trumpas perspėjimas ar žvilgsnis atgal visada parodo pagarbą aplinkiniams ir sumažina nesusipratimų tikimybę.
Pagarba ir mandagumas – svarbiausia
Būna atvejų, kai už jūsų sėdintis keleivis pasiprašo pakelti atlošą. Tokiais atvejais svarbiausia išlikti maloniam. Susierzinimas ar agresyvi reakcija niekam nepadės – geriausia be ginčų mandagiai sureaguoti ir, jeigu tik įmanoma, priimti prašymą į gerąją pusę. Jei dėl kažkokių priežasčių negalite pakelti sėdynės, visada galite tikėtis pagarbos abipusiams poreikiams, bet labai svarbu ir paaiškinti, kodėl to padaryti negalite.
Kartais ir patiems tenka paprašyti priekyje sėdinčio keleivio nebeatlošti kėdės tiek, kad kelionė pasidarytų nebepriimtina. Tokiu atveju prašymas turi būti išsakytas ramiai, pagarbiai ir suprantant, kad kitas žmogus taip pat turi teisę į patogumą. Atsisakius patenkinti jūsų prašymą, specialistai rekomenduoja elgtis su ramybe – ginčai orlaivio salone tik blogina visų nuotaiką.
Bendros kelionių etiketo taisyklės
Keliaujant labai svarbi tarpusavio pagarba: malonūs veiksmai smarkiai prisideda prie bendros geros nuotaikos. Kiekvienas atsiduria lėktuvo kėdėje dėl to paties tikslo – pasiekti pasirinką vietą kuo patogiau. Dėl siauro oro uostų kėdžių išplanavimo visi keleiviai turėtų stengtis atsižvelgti į kitų komfortą ir anksčiau apsvarstyti savo veiksmus.
Į artėjantį skrydį verta žiūrėti optimistiškai: vietoje susierzinimo pasistenkite įvertinti galimybę greitai, patogiai ir nejučia „skraidyti“ virš žemės. Mandagumas ir paprasti pagarbos gestai gali paversti kelionę malonia tiek jums, tiek aplinkiams.













