Ar žinojote, kad šio itin populiaraus ir pamėgto maisto prekių tinklo ištakos siekia vos vieną žmogų? Nors dabar šio prekės ženklo produkcija užplūdo lentynas ir traukia pirkėjus visame pasaulyje, viskas prasidėjo nuo J. Coulombe’o idėjos, kuris vėliau tapo tikru maisto prekybos verslo pionieriumi. Jis mirė 2020 metų vasarį, sulaukęs 89-erių.
Pirmoji parduotuvė ir netikėta pradžia
1967-aisiais Kalifornijos Pasadenos mieste pradėta veiklą, kur pirmoji parduotuvė atvėrė duris. Prieš tai J. Coulombe buvo įgijęs verslo administravimo magistro diplomą ir įsidarbinęs vienoje šalies vaistinių įmonėje. Būtent ši įmonė buvo sumaniusi pasipriešinti greitojo prekybos centrų tinklams atidarydama mažesnes, patogias parduotuves, bet projektui pasisekimo pritrūko. Kad neišnyktų sukurtas prekybos taškas, J. Coulombe nusprendė perimti jį į savo rankas, astfel nusprendęs pradėti naują veiklą – unikalaus formato maisto prekių parduotuvę.
Kas nulėmė sėkmę?
Tuo metu itin madinga buvo Tiki kultūra, todėl parduotuvei buvo parinktas žaismingas, egzotiškų kelionių tematiką primenantis pavadinimas. Čia dirbę darbuotojai vilkėjo havajietiškus sijonus, o lentynose netrūko reto asortimento prekių, kurių įprastose parduotuvėse tiesiog nebūdavo. Tai tapo išskirtine parduotuvės žyme ir greitai pritraukė lankytojų susidomėjimą.
Augimas ir nauja prekybos filosofija
Per kelis dešimtmečius šis prekybos tinklas tapo vienu iš žymiausių ir išsiplėtė iki šimtų parduotuvių. Viena pagrindinių sėkmės priežasčių tapo naujas žvilgsnis į pirkinių krepšelį – parduodamos privačių prekės ženklų prekės ir produktai perkami tiesiogiai iš gamintojų, taip užtikrinant itin palankias kainas. Šio verslo modelio dėka pirkėjai galėjo įsigyti kokybiškų produktų už mažą kainą, kas ir šiandien išlieka svarbiu šio prekybos tinklo pranašumu.
Pokyčiai įmonėje ir nauji savininkai
1979 metais verslas buvo parduotas naujiems savininkams – Albrechtų šeimai, žinomai ir kaip dar vieno populiaraus prekybos tinklo valdytojai. Tačiau J. Coulombe dar kurį laiką liko vadovauti įmonei iki pasitraukimo į pensiją. Nuo tada naujieji savininkai sėkmingai tęsė pradėtą veiklą ir išsaugojo išskirtinę identitetą.
Parduotuvės ypatumai iki šių dienų
Prekybos tinklo fama nuolat auga, o klientai vertina išskirtinį asortimentą, konkurencingas kainas ir draugišką aptarnavimą. Toks požiūris į prekybą leido įmonei išlaikyti unikalumą, todėl daugelis apsipirkimo patirčių čia vis dar primena tikrą atradimo džiaugsmą.