Bendravimas, laikysena ir net tai, kaip prisistatote, daro didelę įtaką, kaip jus vertina kolegos darbe. Jei manote, kad jūsų nuomonės ar indėlio nepastebi, verta išbandyti kelias veiksmingas strategijas, padedančias išsiugdyti tvirtą poziciją kasdienėse situacijose.
Kaip jaustis užtikrinčiau darbe
Savęs pristatymas, erdvės užėmimas ir kalbos būdas – viskas lemia jūsų įvaizdį. Kartais net ir smulkios detalės gali pagerinti, kaip esate vertinami komandose ar susitikimuose.
Erdvės užėmimas
Norėdami atrodyti užtikrintai, pasistenkite užimti daugiau fizinės erdvės. Pavyzdžiui, sėdint ar stovint suimkite delnus taip, kad pirštai būtų suglaudžiami viršuje, tarsi sudarytumėte stogą. Tokia rankų padėtis natūraliai išplečia rankas ir suteikia pasitikėjimo įspūdį – šį gestą dažnai naudoja įvairių sričių lyderiai.
Balso tonas ir kalbėjimas
Žmonės dažnai labiau pasitiki tais, kurių balsas sodrus ir ramus. Stenkitės kalbėti lygiai, nevengti žemų natų ir sakinių pabaigoje neleisti balsui pakilti. Taip atrodysite labiau užtikrinti ir įtaigūs.
Kada prisistatyti
Pirmąkart sutikę naują žmogų, neskubėkite tuoj pat pasakyti savo vardo. Pabandykite šiek tiek pabendrauti, kad pokalbis įgautų asmeniškumo, ir tik tada prisistatykite. Tokiu būdu žmogui bus lengviau prisiminti jūsų vardą.
Apibrėžkite, ko norite
Aiškiai žinokite, ko siekiate konkrečioje situacijoje. Savo mintis ir jausmus išsakykite drąsiai, nesipriešindami – pavyzdžiui, galite sakyti: „Man nelabai tinka toks sprendimas“.
Paprašykite laiko pagalvoti
Jei nesate tikri dėl savo nuomonės ar iš karto nežinote, ką pasakyti, ramiai prašykite: „Man reikia pagalvoti.“ Taip išvengsite skubotų sprendimų ir galėsite geriau pasirengti.
Sąmoningi kūno kalbos pasirinkimai
Raskite pusiausvyrą tarp atviros laikysenos ir natūralaus pasitikėjimo. Stenkitės išlaikyti galvą tiesiai, pečius – laisvus, krūtinę – šiek tiek iškeltą. Būkite atsargūs su neverbaliniais gestais: empatijos parodymas linkčiojant kartais gali būti suprastas kaip pritarimas, todėl, jei nesutinkate su pašnekovu, geriausia tai išsakyti žodžiais, kad išvengtumėte dviprasmybių.
Valdykite pertraukimus
Jei kolegos pokalbio metu pertraukia, parodykite, kad norite tęsti mintį. Galite šiek tiek kelti balsą, pakelti pirštą arba ranką, leisdami suprasti, kad dar nebaigėte. Jei reikia, pasakykite aiškiai: „Atsiprašau, norėčiau užbaigti.“
Mokykitės prašyti ir gerbti kitus
Laukimas, kol kiti supras jūsų norus, retai būna efektyvu – neišsigąskite tiesiai pasakyti, kas jums svarbu ir ko tikitės. Tuo pačiu nepamirškite, jog ir aplinkiniai turi teisę būti išgirsti ar išsakyti poreikius – pagarba grįstas santykis stiprina pasitikėjimą abipusiai.