EBIZ.LT
  • Automobiliai
  • Horoskopai
  • Įdomu
  • Namai
  • Patarimai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Ebiz
  • Automobiliai
  • Horoskopai
  • Įdomu
  • Namai
  • Patarimai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Ebiz
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Įdomu

Ar pilotai miega skrydžio metu?

Evelina Jakutytė Paskelbė Evelina Jakutytė
2025-03-15
Kategorija Įdomu
0
Ar pilotai miega skrydžio metu?
Share on FacebookShare on Twitter

Išnagrinėkime taisykles ir reglamentus, susijusius su pilotų poilsiu skrydžio metu.

Ar pilotai miega valdydami lėktuvą?

Trumpas atsakymas – taip, pilotams leidžiama miegoti skrydžio metu, tačiau tai reguliuoja griežtos taisyklės. Paprastai poilsis leidžiamas ilguose skrydžiuose, tačiau esant būtinybei jis gali būti taikomas ir trumpesniuose maršrutuose, siekiant išvengti nuovargio.

Pilotų poilsis gali būti dviejų tipų:

  • Kontroliuojamas poilsis, kai pilotas trumpam užsnūsta kabinoje, tačiau lieka savo vietoje.
  • Poilsis specialioje erdvėje, kai pilotas miega atskiroje vietoje, skirtoje įgulos poilsiui, arba specialiai tam numatytoje keleivių salono zonoje.

Ši praktika yra standartinė aviacijoje, nes įrodyta, kad ji didina saugumą, užtikrindama, jog pilotai būtų pailsėję skrydžio pabaigoje. Tačiau svarbu pabrėžti, kad bent vienas pilotas visuomet turi būti budrus ir valdyti orlaivį.

Jus gali sudominti

Serialas „Frasier“ sugrįžta: ką jau žinome apie atgaivinimą

Serialas „Frasier“ sugrįžta: ką jau žinome apie atgaivinimą

2025-09-17
Štai kodėl mokykliniai autobusai visada geltoni

Štai kodėl mokykliniai autobusai visada geltoni

2025-09-17

Beveik 5 milijonus žvakių atšaukianti „Target“: svarbiausia informacija pirkėjams

2025-09-17

Kodėl Kinijoje nerasite kinų maisto dėžučių išsinešimui

2025-09-17

Kontroliuojamas poilsis ar poilsis specialioje zonoje dažniausiai naudojamas ilguose, naktiniuose skrydžiuose, ypač kai jie vyksta vadinamuoju cirkadiniu žemiausiu aktyvumo periodu – maždaug 4 valandą ryto, kai žmogaus organizmas natūraliai pasiekia miego piką.

Pilotų poilsis specialiose zonose

Daugumoje ilgų skrydžių lėktuvų yra specialios, keleiviams nematomos vietos, kuriose pilotai ir įgula gali pailsėti.

Kai kurie skrydžiai reikalauja trijų ar net keturių pilotų komandos dėl skrydžio trukmės, siekiant suteikti tinkamą poilsio laiką. Pagrindiniai pilotai būna atsakingi už pakilimą ir nusileidimą, tuo tarpu papildomi pilotai, dar vadinami „atsarginiais”, perima lėktuvo valdymą tam tikromis skrydžio fazėmis, leisdami kitiems pilotams pailsėti.

Daugumoje orlaivių yra įrengtos specialios lovos pilotams ir įgulai, tačiau jei jų nėra, pilotai ilsisi specialiai jiems skirtoje keleivių salono zonoje, dažniausiai verslo arba pirmos klasės sėdynėse.

Įprastai vienas iš pilotų eina ilsėtis netrukus po pakilimo, o po nustatyto laiko keičiasi su kitu pilotu. Poilsis paskirstomas tolygiai tarp visų įgulos narių, o likus maždaug valandai iki nusileidimo visi pilotai grįžta į kabiną.

Kontroliuojamas poilsis kabinoje

Kontroliuojamas poilsis leidžia vienam pilotui trumpai numigti, paprastai iki 45 minučių, kai darbo krūvis yra mažas, pavyzdžiui, skrendant kruiziniu režimu. Ši praktika padeda užtikrinti didesnį budrumą intensyviomis skrydžio fazėmis, tokiose kaip nusileidimas.

Tokio poilsio tikslas – padidinti dėmesingumą ir energijos lygį, todėl jis prilyginamas „greitam poguliui”. Geriausia trukmė yra nuo 10 iki 20 minučių, nes per ilgesnį miegą (30-60 minučių) žmogus gali patirti vadinamąją miego inerciją, dėl kurios atsibudus jaučiamasi apsnūdusiam ir vangiam.

Taikant kontroliuojamą poilsį turi būti laikomasi griežtų taisyklių:

  • Abi pusės turi iš anksto aptarti ir sutikti dėl poilsio.
  • Poilsis turi būti ribojamas iki nustatyto laiko – nuo 10 iki 40 minučių.
  • Poilsio metu pilotas lieka savo vietoje, tačiau atitraukia sėdynę nuo valdymo prietaisų.
  • Po pabudimo pilotas negali iškart pradėti valdyti orlaivio – jam turi būti skiriamas laikas pilnai atsibusti, bent 15 minučių iki didesnio darbo krūvio, pavyzdžiui, leidimosi procedūrų.
  • Dirbantis pilotas privalo būti tinkamai informuotas apie situaciją, kad galėtų valdyti lėktuvą vienas.
  • Kad būtų išvengta situacijos, kai užsnūsta ir budintis pilotas, apie kontroliuojamą poilsį informuojama skrydžio palydovai, kurie palaiko ryšį su pilotu.

Kai kuriuose lėktuvuose yra įrengta sistema, kuri įspėja apie neveiklą laikotarpį, jei ilgą laiką nepaspaudžiamas nė vienas mygtukas ar jungiklis.

Ar pilotų miegas skrydžio metu yra saugus?

Pavyzdžiui, įsivaizduokime du pilotus, skrendančius naktiniu reisu į Tenerifę iš Mančesterio. Jų pamaina prasideda 20:00 pirmadienį, o lėktuvas išvyksta 21:00. Skrydžio trukmė – 4 valandos 30 minučių, todėl numatomas nusileidimas 01:30.

Po 1 valandos pertraukos lėktuvas išvyksta atgal 02:30, o nusileidžia Mančesteryje 07:00, pilotai baigia darbą 07:30 ir dar turi keliauti namo. Tai reiškia, kad jie iš esmės praranda vieną nakties miegą.

Dabar kyla klausimas: ar saugiau leisti kiekvienam pilotui nusnausti 30 minučių kiekviename skrydžio etape, kad jie būtų budresni, ar visai neleisti miegoti?

Atsižvelgiant į visus faktus, ši praktika padeda sumažinti nuovargį ir padidina skrydžio saugumą.

Evelina Jakutytė

Evelina Jakutytė

Kūrybinga rašytoja, besidominti asmeniniu augimu, psichologija ir harmoningu gyvenimo būdu. Savo tekstuose ji siekia atrasti pusiausvyrą tarp kasdienio gyvenimo iššūkių ir vidinės ramybės, ieškodama ne tik atsakymų, bet ir įkvėpimo keliančių klausimų.

Susiję Pranešimai

Serialas „Frasier“ sugrįžta: ką jau žinome apie atgaivinimą
Įdomu

Serialas „Frasier“ sugrįžta: ką jau žinome apie atgaivinimą

Paskelbė Evelina Jakutytė
2025-09-17
Štai kodėl mokykliniai autobusai visada geltoni
Įdomu

Štai kodėl mokykliniai autobusai visada geltoni

Paskelbė Evelina Jakutytė
2025-09-17
Beveik 5 milijonus žvakių atšaukianti „Target“: svarbiausia informacija pirkėjams
Įdomu

Beveik 5 milijonus žvakių atšaukianti „Target“: svarbiausia informacija pirkėjams

Paskelbė Evelina Jakutytė
2025-09-17
Kitas įrašas
Tinginio receptas

Tinginio receptas (šokoladinis biskvito pyragas)

Rekomenduojame

trumpi sėkmės palinkejimai

Trumpi sėkmės palinkėjimai: širdingi žodžiai tau

2024-11-19
Darbas namuose: vokų klijavimas – ar verta pradėti?

Darbas namuose: vokų klijavimas – ar verta pradėti?

2025-07-27
Mendelejevo lentelė

Mendelejevo lentelė

2024-11-19
Didžiausi oro uostai Europoje

Didžiausi oro uostai Europoje

2024-11-25
Serialas „Frasier“ sugrįžta: ką jau žinome apie atgaivinimą

Serialas „Frasier“ sugrįžta: ką jau žinome apie atgaivinimą

2025-09-17
Štai kodėl mokykliniai autobusai visada geltoni

Štai kodėl mokykliniai autobusai visada geltoni

2025-09-17
Beveik 5 milijonus žvakių atšaukianti „Target“: svarbiausia informacija pirkėjams

Beveik 5 milijonus žvakių atšaukianti „Target“: svarbiausia informacija pirkėjams

2025-09-17
Kodėl Kinijoje nerasite kinų maisto dėžučių išsinešimui

Kodėl Kinijoje nerasite kinų maisto dėžučių išsinešimui

2025-09-17
Baltas logotipas

Įžvalgų tinklaraštis verslo, technologijų, finansų ir kitomis aktualiomis temomis.

Naujausi įrašai

  • Serialas „Frasier“ sugrįžta: ką jau žinome apie atgaivinimą
  • Štai kodėl mokykliniai autobusai visada geltoni
  • Beveik 5 milijonus žvakių atšaukianti „Target“: svarbiausia informacija pirkėjams

Naudinga

  • Būsto paskolos skaičiuoklė
  • Savaitės vardadieniai
  • Vardadieniai rytojaus
  • Vardadieniai šiandien
  • Vardadieniai šiandien ir rytoj
  • Zodiako ženklų suderinamumas

Kita

  • Apie mus
  • Privatumo politika
  • Reklama

2021 - 2025 © Copyright Ebiz.lt. All Rights Reserved.

Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Apranga
  • Augalai
  • Augintiniai
  • Automobiliai
  • Įdomu
  • Investavimas
  • Kelionių patarimai
  • Namai
  • Patarimai
  • Pinigai

2021 - 2025 © Copyright Ebiz.lt. All Rights Reserved.