Naujas įstatymo projektas žada pakeisti oro kelionių patirtį ir sumažinti stresą keleiviams. Po gausių vėlavimų bei atšauktų skrydžių per pastarąjį švenčių laikotarpį dažnai kylanti keleivių teisės tema vėl atsidūrė dėmesio centre. Siekiama, kad kelionės būtų ne tik patogesnės, bet ir sąžiningesnės visiems keliautojams.
Ką numato keleivių teisių įstatymas
Siūlomas keleivių teisių įstatymas skirtas sustiprinti vartotojų apsaugą oro transporto srityje. Jeigu šis projektas taps įstatymu, keleiviai turės aiškias teises susidūrus su vėluojančiais ar atšauktais skrydžiais, prarastu bagažu ar papildomais mokesčiais už įvairias paslaugas. Įstatymas numato, kad oro linijų bendrovės turėtų laikytis griežtesnių taisyklių, užtikrinančių aiškumą ir vartotojų prioritetą.
Pagrindinės keleivių teisės
Numatyta įteisinti tris svarbiausias keleivių teises. Pirma, aiškios kompensacijos ar pagalba, jei skrydis atšaukiamas ar žymiai vėluoja. Antra, didesnė apsauga nuo papildomų neskaidrių mokesčių. Trečia, garantija, kad informacija būtų suteikiama aiškiai ir laiku. Jos tikslas – kad kiekvienas keleivis žinotų, ką gali reikalauti tokiose situacijose.
Didesnė oro linijų atsakomybė
Įstatymo projekte taip pat nurodytos papildomos prievolės oro linijų bendrovėms. Siūloma, kad būtų iš anksto aiškiai nurodomi visi galimi mokesčiai, o už pamestą ar vėluojantį bagažą privalomai kompensuojama. Be to, oro vežėjai būtų įpareigoti aiškiai paaiškinti keliautojams jų teises ir užtikrinti, kad tėvai galėtų nemokamai sėdėti kartu su vaikais.
Dar viena planuojama naujovė – iki tol, kol nebus nustatyti minimalūs sėdynių dydžiai, avialinijos negalėtų dar labiau mažinti vietos lėktuvo salone. Tokiu būdu siekiama užtikrinti bent minimalią kelionės komforto ribą.
Transporto departamento vaidmuo
Įstatymo projekte nustatyti ir Transporto departamento įsipareigojimai. Ši institucija būtent prisiimtų pareigą prižiūrėti, kaip laikomasi naujų taisyklių, bei galėtų taikyti nuobaudas oro linijoms, pažeidžiančioms keleivių teises. Taip užtikrinama, kad keleivių skundai būtų nagrinėjami rimtai ir operatyviai.
Įstatymo priėmimo tikimybė
Nors siūlomos naujovės sulaukia keleivių palaikymo, oro transporto sektoriaus atstovai projektui priešinasi. Oro įmonės nerimauja, kad nauji reikalavimai galėtų padidinti sąnaudas ir sumažinti skrydžių pasirinkimą vartotojams. Diskusijos dėl pokyčių tęsiasi – klausimas dar svarstomas, tad kol kas nėra aišku, kada šios taisyklės taps privalomos visoms oro linijų bendrovėms.
Ateinančiomis savaitėmis planuojama išsamiau aptarti šį įstatymo projektą, tad keleiviai gali tikėtis daugiau konkrečios informacijos netolimoje ateityje.