Skrydžių įlaipinimo procesas neretai tampa tikru išbandymu: keleivių eilė juda lėtai, o laukimas atrodo begalinis. Nors dauguma oro linijų laikosi tradicinių tvarkos principų – pirmiausia įlaipinami verslo klasės keleiviai, dažnai keliaujantys ar turintys ypatingą statusą, po to visi kiti eilės tvarka – toks metodas ne visada yra efektyviausias. Štai kodėl vienos didžiausių oro linijų nusprendė įvesti naują sistemą, siekdamos sklandesnio ir greitesnio įlaipinimo.
Naujoviška įlaipinimo tvarka
Pastaruoju metu oro linijos pradėjo taikyti sistemą, vadinamą WILMA – įlaipinama pirmiausia keleivius, sėdinčius prie lango, po jų – vidurio vietas turinčius, o pačioje pabaigoje – sėdinčius prie praėjimo. Kaip ir anksčiau, pirmiausia lėktuve pasodinami tie, kuriems priklauso išankstinis įlaipinimas ar priklauso verslo klasei.
Tokia langų-vidurio-praėjimo įlaipinimo strategija pagreitina keleivių įsodinimą, kadangi kiekvienas gali lengviau pasiekti savo vietą, nereikia prašyti kitų atsistoti ar trukdyti kitiems, be to, sumažėja spūstys dėl bagažo talpinimo. Nors atrodo, kad per kelias minutes pakeisti gali nedaug, ilgoje perspektyvoje oro linijoms tai leidžia žymiai sumažinti vėlavimų ir papildomų išlaidų.
Kodėl ši tvarka veikia greičiau?
Ilgus metus mokslininkai ir oro linijų atstovai tyrinėjo, koks įlaipinimo modelis padeda sutaupyti daugiausia laiko. WILMA sistema, kai pirma įlaipinami keleiviai prie lango, leidžia visiems patogiai užimti vietas nesikryžiuojant srautams. Žmonės nesusitinka siauruose praėjimuose, tuo pačiu metu nesistengia įkelti rankinio bagažo virš galvų. Tradicinis „nuo galo į priekį“ metodas, nors atrodo logiškas, dažnai sukelia grūstis, kai daug keleivių tenka laukti, kol kiti pasieks savo eilę.
Ką pokyčiai reiškia keleiviams?
Nors kai kurie dalykai nesikeičia – įlaipinimo prioritetas teikiamas žmonėms su negalia, šeimoms su mažais vaikais, vaikams, keliaujantiems vieniems, ir aktyviems kariškiams – likusiems keleiviams tvarka pasikeis. Tie, kurie sėdi prie langų, dabar bus įlaipinami anksčiau nei sėdintys prie praėjimo. Ekonominės klasės keleiviams, turintiems vidurines arba praėjimo vietas, bus priskirtos vėlesnės įlaipinimo grupės. Keleiviai, kurie bilietus užsisakė kartu (pavyzdžiui, šeimos ar poros), bus įlaipinami atsižvelgiant į jų poreikius, kad galėtų sėdėti drauge.
Kitų oro linijų taikomi metodai
Oro bendrovės visame pasaulyje eksperimentuoja su įvairiais įlaipinimo būdais, ieškodamos greičiausio ir patogiausio varianto. Kai kurios leidžia keleiviams rinktis vietas atsitiktine tvarka – tereikia atsistoti į eilę ir užimti laisvą norimą vietą. Yra ir kita metodika, kai keleiviai įlaipinami lyg pagal piramidę: pradedama nuo galinių langų vietų, po to – vidurio ir priekio langų, vėliau pereinama prie vidurinių ir praėjimo sėdimų vietų.
Taip pat pasitaiko ir „blokinio įlaipinimo“, kai skirtingos lėktuvo zonos įleidžiamos paeiliui: pavyzdžiui, pirmiausia priekio sėdimos vietos, tada galinės, vėliau vidurinės. Kai kurie teoretikai siūlė sistemą, kurioje kiekvienas keleivis kviečiamas individualiai – nors toks modelis teoriškai trumpintų įlaipinimo laiką, praktiškai jis itin daug reikalauja darbuotojų laiko ir nėra patogus šeimoms ar didesnėms grupėms.
Kaip pasiruošti skrydžiui?
Nesvarbu, pagal kokią tvarką vyksta įlaipinimas, svarbiausia laikytis saugos nurodymų: tvirtai padėti rankinį bagažą, užimti paskirtą vietą, saugiai prisegti diržą. Patogumui rinkitės tinkamą aprangą ir pasirūpinkite, kad pakilimo metu jūsų sėdynė būtų tiksliai pastatyta.













