Mėgstame M&M’s ne tik dėl puikaus skonio ar spalvingų saldainių apvalkalų – šie nedideli šokolado kąsneliai jau seniai tapo tikru saldėsių pasaulio simboliu. Tačiau ar kada nors susimąstėte, kodėl kiekvienas M&M’s padengtas būtent mažąja raide „m“? Koks jos tikslas, ir kaip apskritai atsirado šie saldainiai? Keliaujame į šokoladinių spalvų istoriją, kuri slepia kur kas daugiau, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
Ištakos slypi kūrėjų pavardėse
M&M’s pavadinimas nėra atsitiktinumas – šiose raidėse iš tiesų užkoduotos dviejų žmonių, sumaniusių šiuos saldainius, pavardės. Vienas jų ieškojo būdo gaminti šokoladinius saldainius ir kreipėsi į partnerį, kuris galėjo užtikrinti nuolatinį žaliavų tiekimą gamybai. Taip buvo sudaryta partnerystė, kurioje vienas kūrėjas gavo 20 proc. dalį naujojo produkto, o jo pavardės pirmoji raidė tapo antruoju „m“ pavadinime. Būtent šis sprendimas užtikrino ne tik pavadinimą, bet ir ilgalaikę sėkmę saldainių pasaulyje.
Kaip atsirado žymioji „m“ raidė?
Pradėjus gaminti šokoladinius M&M’s 1941 metais, ant saldainių dar nebuvo jokių ženklų. Tačiau vėliau, pasirodžius panašiems produktams rinkoje, gamintojai nusprendė aiškiai pažymėti kiekvieną saldainį – kad vartotojai nesupainiotų originalo su kopijomis. Taip ant kiekvieno M&M’s atsirado žemoji „m“ raidė. Šis simbolis tapo autentiškumo ženklu, kuris greit tapo atpažįstamas visame pasaulyje.
Kariškių racionai ir naujovės
Idėja sukurti įdeliai tirpstančius burnoje, bet ne rankose, saldainius kilo stebint, kaip kareiviams per karą buvo dalinami šokoladai su tvirtu apvalkalu, apsaugančiu nuo ištirpimo karštyje. Būtent tokie saldainiai lėmė, kad šokoladas tapo patogus naudoti įvairiomis sąlygomis. Pradžioje šie saldainiai buvo gaminami beveik tik kariuomenei, įtraukiant juos į maisto davinius. Po karo M&M’s pasiekė ir likusią visuomenę, tapdami vienu žymiausių pasaulio saldainių.
Skonio ir spalvų įvairovė per metus
Nuo atsiradimo pradžios M&M’s asortimentas smarkiai išsiplėtė. Iš pradžių buvo tik klasikiniai ir žemės riešutų skonių saldainiai, bet ilgainiui pristatyta daugybė naujų variantų – nuo riešutų sviesto, karamelės, traškių sausainių iki sezoniškų, riboto leidimo skonių.
Praeityje buvo vos kelios pagrindinės saldainių spalvos: raudona, geltona, žalia, violetinė ir ruda. Vėliau asortimentas keitėsi – violetinė spalva buvo pakeista į mėlyną, bet dabar jau galima rasti ir specialiai pagamintų violetinių M&M’s. Šiandien kiekvienas norintis gali įsigyti didesnį kiekį mėgstamos spalvos saldainių, pritaikyti juos šventėms ar kitoms progoms.
Logotipo istorija ir mažosios „m“ paslaptis
Nors laikui bėgant daugelis prekių ženklų ryžtasi pokyčiams, M&M’s logotipas iš esmės išliko beveik toks pat, kaip ir pradžioje. Ant saldainių spaudžiama mažoji „m“ tik kartą keitė spalvą – 1954 metais, kai atsirado žemės riešutų M&M’s, žyma tapo balta vietoj anksčiau naudotos juodos. Tačiau pats logotipo dizainas ir simbolika liko nepakitę, taip išsaugant autentiškumą ir atpažįstamumą.
M&M’s šiandien
- Išlieka mėgstamas saldainis viso pasaulio šokolado gerbėjams.
- Kiekviena mažoji „m“ iki šiol liudija apie išskirtinį kūrėjų sumanumą ir norą išsiskirti rinkoje.
- Pastoviai pristatomos naujos spalvos ir skoniai suteikia galimybę atrasti M&M’s iš naujo kiekvienam pirkėjui.
Nors iš pirmo žvilgsnio M&M’s gali atrodyti tiesiog spalvingas saldainis, jų istorijoje telpa nemažai įdomių faktų ir inovacijų. Kitą kartą ragaujant šiuos šokoladinius rutuliukus, galėsite pasakoje draugams, kodėl kiekvienas jų papuoštas būtent mažąja „m“ raide!













