Ar esate kada nors atsidūrę situacijoje, kai važiuojate į darbą ar keliaujate ilgesnį atstumą ir staiga suprantate, kad kuro bake – beveik tuščia? Užpildyti baką reikalauja ne tik laiko, bet ir išlaidų, todėl kartais kyla noras dar šiek tiek pavažiuoti „ant garų“. Tačiau toks įprotis gali ilgainiui pakenkti jūsų automobilio techninei būklei ir sumažinti jo tarnavimo laiką.
Kodėl nepatariama važinėti beveik tuščiu baku
Kuro bako dugne įmontuotas kuro siurblys, kuris atsakingas už degalų tiekimą varikliui. Šis siurblys darbo metu įkaista, tačiau kai jo mechanizmas paniręs į kurą, kuro skystis jį atvėsina. Jei kuro bake nuolat lieka mažiau nei ketvirtadalis degalų, siurblys praranda galimybę efektyviai vėsintis ir greičiau susidėvi. Ilgainiui tai gali priversti jus dažniau lankytis autoservise.
Kondensatas ir kitos problemos
Paliekant baką beveik tuščią, ant jo sienelių ima kauptis drėgmė. Susidaręs kondensatas gali praskiesti likusį kurą ir sukelti rūdis viduje. Šios nuosėdos, kartu su bako dugne besikaupiančiu purvu, laikui bėgant patenka į kuro tiekimo sistemą. Tai apsunkina filtro darbą, gali užteršti variklį ir netgi pabloginti degalų sąnaudas.
Degalų sąnaudos ir siurblio sveikata
Važiuojant beveik tuščiu baku, kuro siurblys pradeda įtraukti ne tik degalus, bet ir viską, kas kaupėsi bako apačioje – užsilikusias nuosėdas ar vandens lašelius iš kondensato. Tai didina riziką, kad užsikimš kuro filtras ar pakenkiama varikliui. Be to, tokie procesai lemia, kad variklis dirba neefektyviau ir sunaudoja daugiau kuro. Laikant bent ketvirtadalį bako degalų, sistema funkcionuoja optimaliai, variklis neperkraunamas, o kuro siurblio tarnavimo laikas prailgėja.
Daugiau nei tik užpildymas laiku
Iš esmės, nuolat papildant kurą ir neleidžiant bakui ištuštėti iki minimumo, ilginate ne tik kuro siurblio, bet ir kitų degalų sistemos dalių gyvavimą. Tai paprastas įprotis, padedantis išvengti netikėtų gedimų ir nenumatytų remonto išlaidų ateityje.
Pagrindinės priežastys visada turėti bent ketvirtadalį kuro bake
- Kuro siurblys lieka pakankamai atvėsinamas ir tarnauja ilgiau.
- Išvengiama kondensato ir rūdžių susidarymo kuro bake.
- Neleidžiama bako dugne kauptis nuosėdoms, kurios galėtų patekti į sistemą.
- Degalų sąnaudos išlieka optimalios, o variklis dirba lengviau.
Užuot rizikavę likti be kuro ar sugadinti svarbiausius automobilio mazgus, pripratinkite save visad stebėti kuro lygį ir stengtis nelaikyti bako pustuščio. Jūsų automobilis atsilygins sklandesniu darbu ir retesniais remontais.