Vis daugiau laiko praleidžiant socialiniuose tinkluose, akimirksniu pritraukti kitų dėmesį tampa vis didesniu iššūkiu. Vos sekundė – tiek paprastai turi nuotrauka, kol sekėjai nuspręs ją pastebėti ar tiesiog prasukti. Pasirodo, vaizdo spalvos gali nulemti, ar tavo įrašas susilauks paspaudimo patiktukui. Kaip spalvos veikia paspaudimų tikimybę Remiantis įvairiais tyrimais, pirmas įspūdis apie žmogų ar produktą dažniausiai susiformuoja vos per pusantros minutės. Net iki 90 procentų šio įspūdžio yra nulemiama pagal matomas spalvas. Tad, renkantis, kaip atrodys tavo nuotraukos, verta pagalvoti apie ryškiausias jose vyraujančias spalvas. Mėlyna – populiariausia socialiniuose tinkluose Vienas iš plataus masto vizualinės analizės tyrimų, kuriame buvo išnagrinėta net 8 milijonai nuotraukų, parodė įdomų atsakymą – nuotraukos, kuriose vyrauja mėlyna spalva, sulaukia daugiau simpatijų. Tiksliau, jose patiktukas spaudžiamas net ketvirtadaliu dažniau nei tose, kuriose dominuoja raudona spalva. Mėlyna spalva dažnai asocijuojasi su gamtos vaizdais – ramiais vandenynais, įspūdingu dangumi ar spalvingomis gėlėmis. Tokios nuotraukos dažnai būna malonios akiai, todėl pamačius norisi spausti „patinka“. Dominuojančios spalvos reikšmė Vien tik papildyti nuotrauką ryškesniu atspalviu ne visada pakanka. Tyrimai rodo, kad kadrai, kuriuose dominuoja viena pagrindinė spalva, išsiskiria gaunant daugiau simpatijų – tokios nuotraukos yra mėgstamos 17 procentų dažniau nei tos, kurių spalvų gama įvairesnė. Vis dėlto tokių „vienos spalvos“ nuotraukų pasitaiko gana retai. Kodėl mėlyna traukia labiau? Viena iš priežasčių – žmonės mėgsta šią spalvą visiškai natūraliai. Mėlyna siejama su atvirumu, tad dažniau norisi prie jos sugrįžti ar ją pastebėti. Priešingai, raudona dažnai simbolizuoja pavojų arba klaidas – būtent tokiomis asociacijomis dalijasi socialinės psichologijos tyrimai. Spalvų reikšmė ir poveikis gali keistis priklausomai nuo situacijos. Pavyzdžiui, raudona suknelė kartais gali nuteikti drąsiai ir pakelti pasitikėjimą savimi, bet raudoni pataisymai darbiniuose dokumentuose – sukelti stresą. Kaip spalva veikia emocijas, labai priklauso nuo to, kokiame kontekste ji pasirodo. Kurk taip, kaip tau patinka Nors spalvos gali turėti didelės įtakos socialinių tinklų įrašų sėkmei, svarbiausia išlieka kurti taip, kaip tau patogu ir patinka. Jei nuotraukoje užfiksuotas gražus, vasariškas desertas ar įsimintinas saulėlydis – dalinkis tuo drąsiai. Tavo socialinių tinklų puslapis turėtų atspindėti tave patį, o ne tik vaikytis patiktukų skaičiaus.