Greito maisto mėgėjams vaikų meniu šiandien atrodo savaime suprantamas dalykas, tačiau retas kuris žino, kas pirmasis pasiūlė mažiesiems skirtus spalvingus rinkinius su žaisliuku viduje. Nors dažnas pirmiausia pagalvotų apie ryškiaspalvius McDonald’s rinkinėlius, ši idėja buvo įgyvendinta kur kas anksčiau ir visai kitos bendrovės pastangomis.
Vaikų meniu idėjos pradžia
Greito maisto restoranų vaikų rinkinį išpopuliarino ne McDonald’s, o jau istorija virtęs tinklas. Šios iniciatyvos pradžia siekia 1970-uosius, kai vienas tuo metu populiarus greito maisto tinklas pasiūlė naują koncepciją – asmenišką vaikišką rinkinį, kurį sudarė mažesnis mėsainis, bulvytės, gėrimas, desertas ir nedidelis žaislas. Visa tai buvo supakuota į spalvotą dėžutę su galvosūkiais, komiksais ir jaukiais personažais – tarp jų pasirodydavo magas ar vampyras.
Tuo metu tokia patirtis tapo smagiu nuotykiu vaikams ir tikru proveržiu industrijoje. Kartoninės dėžutės su siurprizais pelnė didžiulį populiarumą, o po kelerių metų buvo sudarytas ir išskirtinis partnerystės susitarimas su žymiu kino filmu – būtent tada vaikų meniu dėžutėse pasirodė populiarių personažų žaisliukai.
Sparti sėkmė ir inovacijų keliu
Pirmasis vaikų rinkinys buvo pavadintas “Smagiuoju rinkiniu” ir iškart tapo mėgstamu pasirinkimu šeimoms. Idėją įgyvendino brolių, besispecializuojančių maisto įrangos gamyboje, sukurta maitinimo įstaiga. Iš pradžių buvo siekiama pademonstruoti naują ledų aparatą ir unikalų mėsainiams kepti skirtą įrenginį, tačiau restoranų populiarumas pranoko lūkesčius, tad idėją teko stipriai išplėsti.
Greitai įmonė tapo viena didžiausių to laikotarpio greito maisto tinklų, pagal filialų skaičių nusileisdama tik rinkos lyderiams. Be vaikų rinkinio, būtent čia pirmą kartą buvo pasiūlytas ir mėsainio, bulvyčių bei gėrimo derinys – šiandien neatsiejama greito maisto įstaigų dalis.
Konkurencija ir pamiršta istorija
Nors idėja akimirksniu išpopuliarėjo tarp šeimų, vėliau prasidėjo teisiniai ginčai su kitais tinklais, kurie taip pat pristatė savo versijas vaikų meniu. Didžiausia konkurentė išleido panašų rinkinį kiek vėliau, tačiau laimėjo populiarumu ir pamažu privertė pirmuosius inovatorius užleisti vietą rinkoje.
Nepaisant įdomių sprendimų ir daugybės restoranų, originalaus tinklo plėtra sustojo, o po daugybės užsidarymų jį galutinai perėmė kita bendrovė. Paskutinis šio pavadinimo restoranas duris užvėrė praeito amžiaus pabaigoje.
Palikimas gyvuoja iki šiol
Nors originalios įmonės vardas šiandien beveik pamirštas, jos sukurta vaikų meniu tradicija gyvuoja iki šiol. Kiekvienas spalvingas rinkinys su siurprizu, džiuginantis mažus lankytojus visame pasaulyje, primena apie kūrybingus sprendimus ir pirmuosius žingsnius, pakeitusius visą greito maisto industriją.