Planas yra išsamus veiksmų planas, kuriame siūlomas sprendimas, ketinimas ar veiksmų rinkinys, reikalingas tam tikram tikslui pasiekti. Verslo savininkui ši strateginė kryptis užfiksuota jūsų verslo plane. Verslo plano rašymas yra labai svarbus, kad jūsų verslas būtų sėkmingas. Tačiau pasitaiko atvejų, kai norint geriau valdyti strategines iniciatyvas, teks įgyvendinti individualius planus. Juos galima suskirstyti į dviejų tipų planus: vienkartinius ir nuolatinius. Taigi, koks skirtumas? Kaip nustatyti, kuris pasirinkimas yra geriausias konkrečioje situacijoje? Skaitykite toliau, kad sužinotumėte pagrindinius nuolatinio plano ir vienkartinio plano skirtumus.
Kas yra vienkartinis planas?
Vienkartinis planas, taip pat žinomas kaip konkretus planas, yra strategija, naudojama siekiant unikalaus vienkartinio verslo tikslo. Tai planas, sukurtas siekiant išspręsti konkrečią situaciją ar problemą, kuri pasensta tuo metu, kai baigiamas projektas ar užduotis. Jis nėra skirtas naudoti ilgą laiką, o bendras jo naudojimas priklauso nuo laiko, kurio prireiks programoms ar projektams įgyvendinti.
Vienkartinio naudojimo plano pavyzdys
Tarkime, kad jūsų įmonė ieško naujo produkto ar paslaugos pristatymo. Įmonė nori surengti gerai suplanuotą renginį, kuris informuotų vartotojus, kad prekė yra rinkoje. Įmonės rinkodaros komanda sukuria vienkartinį planą, kuriame išsamiai aprašoma, kaip ji planuoja pasirūpinti šia problema, kad renginys būtų sėkmingas. Kai ateina paleidimo data, verslui tereikia tiksliai laikytis vienkartinio naudojimo plano. Produktas bus paleistas į rinką dienos pabaigoje. Šio proceso metu vienkartinis planas yra veiksmingas. Kai tai baigsis, konkretus operacijų planas nustoja būti naudingas. Jis pasiekė savo tikslą ir gali būti atidėtas.
Kas yra nuolatinis planas?
Nuolatinis planas yra išsamesnis planas, kurį ketinama naudoti pakartotinai. Apskritai jis sukurtas siekiant patenkinti pasikartojančių sprendimų ir veiksmų poreikius. Jis naudojamas kaip verslo šaltinis, leidžiantis nustatyti taisyklių, politikos ir procedūrų rinkinį pasikartojančioms įprastoms situacijoms. Šio tipo planavimas apima jūsų plačius verslo tikslus, strategijas ir gaires, kurias turite pasiekti, kad augtumėte.
Stovimojo plano pavyzdys
Tarkime, kad įmonė nori pagerinti savo produkto klientų patirtį. Ji turi sugalvoti tinkamą strategiją, kaip nuolat susisiekti su klientais ir geriau suprasti jų skaudulius. Norėdami tai padaryti, jie nustato tvarką, pagal kurią pirkėjų prašoma nurodyti kontaktinius duomenis perkant savo produktus/paslaugas. Vėliau jie gali paprašyti kliento įvertinti savo patirtį ir, jei įmanoma, pateikti trumpą paaiškinimą. Taip jie žinos, kaip klientas jautėsi su jais bendraudamas ir ar yra sritis, kurią norėtų patobulinti. Ta pati procedūra gali būti taikoma kiekvieną kartą, kai klientas perka prekę / paslaugą. Kadangi tai yra nuolatinis procesas, jį galima įtraukti į jų nuolatinį planą, kad būtų galima geriau stebėti ilgalaikius rezultatus.
Nuolatinis planas ir vienkartinis planas – paaiškinti skirtumai
Kiekvienoje verslo veikloje būtina sudaryti trumpalaikius ir ilgalaikius planus. Bet kaip žinoti, kurį iš jų pasirinkti? Siekiant supaprastinti šį sprendimą, pateikiami pagrindiniai skirtumai tarp nuolatinio plano ir vienkartinio plano.
1. Vienkartiniai planai skirti projektams
Vienkartinio plano tikslas – pasiekti konkretų tikslą, iniciatyvą, užduotį ar projektą. Jo turinys yra orientuotas ir į projektą, ir į rezultatą, todėl jo negalima naudoti visam verslui valdyti. Konkretus planas negali pateikti gairių dėl jokio kito verslo aspekto, išskyrus tai, kam jis skirtas. Tačiau nuolatinis planas yra skirtas verslo misijai arba strategijai įvykdyti ir paprastai neturi nustatytos pabaigos datos. Jame sprendžiamos pasikartojančios verslo problemos. Jos tikslas – pasiūlyti gaires, gerinančias koordinavimą, skatinančias efektyvius valdymo sprendimus ir užtikrinančias sklandžią verslo veiklą.
2. Nuolatiniai planai padeda nuolatiniam optimizavimui
Vidutinio lygio įmonės vadovybė dažniausiai kuria ir nuolatinius, ir vienkartinius planus. Tačiau nuolatiniai planai paprastai yra skirti pagrindiniams organizacijos tikslams pasiekti. Jie nustato standartines procedūras, kurių reikia laikytis siekiant nuolat tobulinti tarpusavyje susijusias verslo sritis. Kita vertus, vienkartinis planas neužtikrina nuolatinio tobulėjimo. Taip yra todėl, kad konkretus planas skirtas optimizuoti projektą arba konkrečią verslo sritį. Pasibaigus projektui, jis nebenaudojamas. Žinoma, galite pasimokyti iš vykdymo ir pritaikyti juos kitam planui, tačiau tai nebūtinai reiškia neatidėliotinus veiksmus.
3. Vienkartinių planų taikymo sritis yra ribota
Vienkartiniai planai paprastai turi ribotą dėmesio sritį. Norėdami juos įvykdyti, turėsite laikytis iniciatyvos ir plano nurodyto laiko. Tai gali užtrukti kelias dienas, savaites ar mėnesius, tačiau ketinama sukurti planą projektui užbaigti. Be to, vienkartiniai planai paprastai netaikomi kitoms verslo sritims. Priešingai, nuolatiniai planai gali būti naudojami įvairiose verslo srityse. Jie sukurti taip, kad būtų naudingi sprendžiant įvairias situacijas. Pavyzdžiui, tai, kaip įmonė tvarko atskaitomybę personalo skyriui, gali būti vienoda kiekvienam skyriui.
4. Nuolatiniai planai skirti keisti
Nuolatiniai planai niekada nėra baigti. Jie nuolat tobulėja, nes juos galima pritaikyti, kad atitiktų dabartinę verslo būklę. Viena iš lankstumo priežasčių yra ta, kad verslo pasaulis nuolat keičiasi. Todėl verslui prireikus turi būti vietos prisitaikyti. Todėl, jei kažkas neveikia, verslas gali nuspręsti, kaip ištaisyti ar pagerinti situaciją. Kalbant apie vienkartinius planus, jie sukurti tam, kad būtų užbaigtas konkretus projektas. Jie gali būti keičiami viso projekto metu, tačiau laukiamas rezultatas išlieka toks pat. Biudžetas yra vienkartinio plano, kurį galima pakeisti, kad atitiktų esamus poreikius, pavyzdys. Pasikeitus aplinkybėms, pvz., kainoms, ji turi būti pakoreguota pagal esamą sumą, kad atspindėtų įmonės išlaidas.
5. Vienkartiniai planai turėtų pasenti
Ne kiekvienas projektas turi vienodą požiūrį. Kai įmonė susiduria su nauja situacija, kurią reikia spręsti, turi būti sukurtas vienkartinis planas, kaip ją išspręsti. Pasibaigus projektui ir įgyvendinus galutinį rezultatą – viskas. Jo nebegalima naudoti, nes bet kuriam kitam būsimam projektui reikės naujo vienkartinio naudojimo plano. Kita vertus, nuolatiniai planai yra skirti dažnai pasitaikančioms problemoms spręsti. Todėl, kai ta situacija bus pasirūpinta, planas lieka galioti ir bus saugomas kaip nenumatytų atvejų planas, kol jis pasikartos. Jei tai prasminga, nuolatiniai planai taip pat gali būti nuolat naudojami kasdienėms verslo operacijoms.
6. Nuolatiniai planai padeda stebėti verslo būklę
Vienas dalykas, kurį nuolatiniai planai gali netyčia padaryti, yra suteikti jums supratimą apie tai, kaip sekasi jūsų verslo srityse. Kadangi šie planai yra nuolatiniai, juose pateikiami jūsų atliktų pakeitimų, geriausios praktikos pavyzdžiai ir finansiniai rezultatai. Kalbant apie vienkartinius planus, jie gali padėti išspręsti problemą arba pagerinti jūsų jau nustatytą verslo sritį. Išskyrus tai, kam jie skirti, jie negali padėti nustatyti, kaip sekasi verslui.
Vis tiek reikia verslo plano
Tikėtina, kad kiekviena įmonė naudos vienkartinius ir nuolatinius planus, kad galėtų imtis konkrečių iniciatyvų arba nuolat tobulinti verslo funkciją. Tačiau šie planai nepakeičia viso verslo plano. Jūsų verslo planas yra daug patikimesnis ir naudingesnis nei kiti mažesnio masto planai. Jame apibendrinama, kaip veikia jūsų verslas, ir pateikiama jūsų verslo struktūra, tikslai, etapai ir finansiniai rezultatai. Tai vadovas, padedantis jums ir visiems kitiems geriau suprasti, kaip seksis jūsų verslui. Nors tai gali atrodyti šiek tiek stulbinančiai, naudingo verslo plano parašymas gali užtrukti vos 30 minučių. Atsisiųskite mūsų „Lean Plan“ šabloną ir pradėkite rašyti savo verslo planą šiandien.