Atsikratyti netinkamų klientų yra taip pat svarbu, kaip ir pritraukti tinkamus. Laimei, kai pasirodysite autentiškai, jūsų asmeninis prekės ženklas padarys abu už jus.
Iš pradžių mintis aktyviai atgrasyti kai kuriuos klientus nuo verslo su jumis gali būti tiesiog bauginanti. Tačiau leiskite man pažvelgti į tai perspektyvoje, užduodamas jums vieną klausimą. Jei praleidžiate valandą bendraudami kambaryje, kuriame pilna profesionalų, ar norėtumėte, kad jus suptų 200 žmonių, iš kurių pusė verčia pavartyti akis ir rasti dingsčių išvykti, ar 100 panašiai mąstančių žmonių, kurie jus užpildo energija?
Jūsų verslas yra didžiulė jūsų gyvenimo dalis, todėl daug prasmingiau tas darbo valandas leisti su klientais, su kuriais malonu bendradarbiauti, o ne su tais, kurie neatitinka jūsų nuotaikos ar dėmesio. Jei atbaidysite juos nuo pat pradžių, jums taip pat nereikės gaišti papildomo laiko vėliau (po daugybės el. laiškų ar atradimų skambučių) juos diskvalifikuojant.
Be to, bandymas patikti visiems daro jus švelniu ir nepamirštamu. Jei norite, kad jus prisimintų tinkama grupė, turite tapti įsimintinu „jų“ akyse.
Supraskite, kuo norite būti žinomas
Kai kuriate stiprų asmeninį prekės ženklą, jūsų vardas ir veidas pasirodys jūsų auditorijos galvoje, kai tik jie pagalvos apie jūsų paslaugų tipą ar net kai kurias konkrečias temas. Kad tai įvyktų, pirmiausia turite nustatyti, su kuo norite būti susiję – nuo pagrindinių vertybių iki sąvokų:
- Pasirinkite savo prekės ženklo žodžius ir naudokite juos rinkodarai. Kaip norite, kad žmonės jaustųsi galvodami apie jus? Padarykite smegenų šturmą. Tada paklauskite savo draugų ir kai kurių ankstesnių klientų, su kuriais jums patiko dirbti: kokie žodžiai ateina į galvą, kai jie galvoja apie jūsų prekės ženklą? Jei jie sutampa, puiku. Jei to nepadarys, jūs žinosite, ką dar reikia dirbti.
- Nuspręskite, dėl ko norite būti gerai žinomas. Tai gali apimti kampą ar posūkį, kurį įtraukėte į savo paslaugas, kai kurias vertybes ar skirtingas temas. Tada pradėkite apie tai kalbėti, ypač socialiniuose tinkluose. Pavyzdžiui, noriu, kad mane prisimintų dėl to, kaip svarbu pasirodyti tokiam, koks iš tikrųjų esate, būti drąsiam ir matomam savo versle bei išsiskirti spalvingomis prekių ženklų nuotraukomis – todėl kaip tik todėl aš niekada nenutyliu apie šiuos dalykus.
Išdrįskite pasirodyti kaip autentiškas aš
88 % vartotojų autentiškumas yra labai svarbus renkantis, kuriuos prekės ženklus palaikyti. Tačiau socialinė žiniasklaida ir verslumo pasaulis yra prisotinti žmonių, kurie atgaivina tuos pačius senus įrašus ir pareiškimus. Jūs turite didžiulį pranašumą prieš visus savo konkurentus: nė vienas iš jų nėra „tu“. Priimkite tai, užuot bandę įsilieti.
Kai daliniesi savo keistenybėmis, aistra ir humoro jausmu, pagaliau užmezgi prasmingus ryšius su savo svajonių klientais. Tas pats, kai reiškiate savo nuomonę, net – ar ypač – jei jos skiria nesutarimus, jei tai darote pagarbiai.
Kiek kartų susilaikėte nuo kažko paskelbimo, nes manėte, kad „kai kam tai nepatiks? Žinoma, kai kurie potencialūs klientai nesutiks su jumis, bet spėkite? Jie ne tavo žmonės. Tie, kurie tai padarys, jus už tai įvertins ir prisimins.
Strategiškai naudokite spalvų teoriją ir grafinį dizainą
Jei kas nors savo prekės ženklą apibūdintų kaip „taikų ir ramų“, bet naudoja ryškiai raudoną foną ir netvarkingą didžiosios raidės šriftą, ar vis tiek sietumėte juos su šiais žodžiais? Abejoju.
Štai kodėl svarbu sustiprinti savo prekės ženklo žodžius ir vertybes pasitelkiant grafinius elementus.
Visuomet rekomenduojama investuoti į profesionalų grafikos dizainerį, nes:
- Kai kurios spalvos turi skirtingas reikšmes.
- Iš tikrųjų reprezentuosite savo prekės ženklą vizualiai per tinkamą estetiką.
Parodykite savo asmenybę savo prekės ženklo nuotraukose
Kai kurios autentiškos asmeninio prekės ženklo nuotraukos padės užmegzti ryšį su tinkamais klientais ir dar kartą atgrasys netinkamus žmones susisiekti:
- Dėvėkite drabužius, kuriuos jūs mėgstate. Nors galbūt norėsite pasistengti, kad padarytumėte tikrą poveikį, jūsų auditorija neturėtų būti sutrikusi, jei su jumis susidurtų realiame gyvenime.
- Įtraukite savo prekės ženklo spalvas.
- Pasirinkite vietas, kurios atitinka jūsų vertybes. Kai kurios neoficialios ir draugiškos nuotraukos kavinėje perteikia visiškai kitokią atmosferą nei kai kurios darytos stilingame biure, kuriame trykšta valdžia.
Pasirodykite ten, kur slepiasi jūsų auditorija
Kitas būdas pritraukti savo svajonių auditoriją yra pasirodyti ten, kur jie yra. Nuo internetinių transliacijų iki tinklaraščių ir žurnalų siųskite suasmenintus pranešimus ir prašykite būti rodomi. Tada pasinaudokite šia galimybe pakalbėti apie tai, kuo norite būti žinomas. Tai nebūtinai turi būti verslo leidiniai, jei tik jie leidžia sustiprinti savo vertybes. Nežinote, nuo ko pradėti? Visada galite paklausti kai kurių savo mėgstamų klientų.
Reguliariai visa tai darydami pavirsite į stiprų asmeninį prekės ženklą – tokį prekės ženklą, kurio jūsų svajonių auditorija negalės ignoruoti. Taigi, užuot buvus vanile, išdrįskite būti savo unikaliu skoniu. Taip, kai kuriems žmonėms tai nepatiks. Vis dėlto teisingieji? Už tai jie tave tikrai dievins.