Šiuolaikiniame pasaulyje daugybė asmenų turi el. pašto paskyrų, kurios ilgą laiką lieka nenaudojamos. Galbūt jos buvo sukurtos vienkartinei veiklai – pavyzdžiui, tvarkant tam tikrus reikalus ar parduodant daiktus. Vis dėlto verta žinoti, kad būtent šios apleistos paskyros gali kelti papildomų saugumo rizikų ir netgi būti pašalintos.
Kodėl nenaudojamos paskyros ištrinamos
Nepanaudotos el. pašto paskyros kur kas dažniau tampa kibernetinių atakų taikiniais. Tokios paskyros paprastai neturi įjungtos dviejų žingsnių autentifikacijos, jose pasitaiko silpnų slaptažodžių, todėl lengviau gali būti perimtos neteisėtų asmenų. Tokie perimti profiliai gali būti išnaudojami ne tik tapatybės vagystėms, bet ir masinėms brukalų (spam) kampanijoms platinti ar kitiems sukčiavimo būdams.
Kaip bus taikoma nauja paskyrų tvarkymo tvarka
Nuo 2023 metų gegužės 16 dienos pradėta taikyti nauja politika, kai paskyros, nenaudojamos daugiau nei dvejus metus, bus ištrintos etapais. Pirmiausia bus šalinami profiliai, kurie užregistruoti, bet niekada nebuvo panaudoti. Prieš šį veiksmą paskyros savininkas gaus kelis priminimus elektroniniu paštu tiek į pačią paskyrą, tiek – jei buvo nurodyta – į atkūrimo el. paštą.
Ką prarasite, jei paskyra bus panaikinta
Daugeliui asmenų el. pašto paskyra tampa informacijos saugykla, kurioje laikomi svarbūs dokumentai, nuotraukos, asmeninė ar darbo informacija. Ištrynus paskyrą, ištrinamas ir su ja susietas turinys – tai apima pačius el. laiškus, dokumentus, nuotraukas, susitikimų kalendorių bei kitą informaciją, laikomą debesyje.
Kaip apsisaugoti nuo paskyros pašalinimo
Norint, kad paskyra ir joje saugoma informacija išliktų, būtina bent retkarčiais ją naudoti – prisijungti, atidaryti el. laiškus ar atlikti kitus veiksmus. Rekomenduojama reguliariai tikrinti ir pamirštas, bet dar norimas pasilikti paskyras, atlikti prisijungimą arba pakeisti slaptažodį. Tokie paprasti žingsniai padės užtikrinti jūsų paskyros saugumą ir užkirsti kelią netikėtam duomenų praradimui.