Jei svajojate mėgautis įprastu greito maisto patiekalu keliaudami po Europą, dažniausiai tikimybė, kad atrasite pažįstamų restoranų, yra didelė. Burger King, Subway ar McDonald’s – šie pavadinimai nedingsta net kitame žemyne. Tačiau vienoje vietoje lentynoje lieka tuščia erdvė. Kodėl tarp populiariausių tinklų dažnai nerandame Wendy’s?
Teisiniai ginčai sutrukdė plėtrai
Nors daugeliui atrodo keista, tačiau ši greito maisto tinklo sėkmės istorija Europoje buvo trumpalaikė. Wendy’s bandė įsitvirtinti tokiose šalyse kaip Italija, Graikija, Jungtinė Karalystė ar Vokietija. Pirmasis restoranas Europoje duris atvėrė Miunchene dar 1978 metais, tačiau jau po keleto dešimtmečių visi padaliniai užsidarė.
Pagrindine kliūtimi tapo teisiniai ginčai. Olandijoje, 1988 metais nedidelis užkandžių baras, taip pat pasirinkęs Wendy’s pavadinimą, po kelerių metų užsitikrino jo prekės ženklą. Bandydamas susigrąžinti teises į šį vardą, tarptautinis tinklas įsivėlė į ilgai trukusias teismų kovas, kurios baigėsi olandų naudai. Net ir neseniais bandymais ginčyti šią situaciją nepadėjo – Wendy’s vis dar negali legaliai naudotis šiuo vardu Beniliukso regione.
Verslo iššūkiai įvairiose šalyse
Teisinės problemos Beniliukso šalyse nėra vienintelės – kitur Europoje Wendy’s taip pat susidūrė su sunkumais. Kai kurie padaliniai atidarė duris, tačiau greitai jas užvėrė dėl skirtingų priežasčių. 2011 metais greito maisto tinklas startavo Rusijoje, bet po trejų metų visos ten veikiančios restoranų vietos buvo uždarytos, nurodant nesutarimus su franšizės valdytojais. Didžiojoje Britanijoje veiklą teko sustabdyti 2000-aisiais, daugiausia dėl aukštų veiklos kaštų bei brangių patalpų nuomos.
Nepaisant šių sunkumų, Wendy’s neseniai vėl susidomėjo Jungtine Karalyste – 2017 metais trumpam buvo atidarytas laikinas restoranas, kuriame prekiauta žinomais užkandžiais. Šis žingsnis leidžia manyti, kad tinklas vis dar žvalgosi plėtros galimybių Europoje.
Ar Wendy’s sugrįš į Europą?
Bėgant metams tinklas bandė įsitvirtinti įvairiose šalyse, tačiau dažnai atsitraukė dėl skirtingų verslo iššūkių. Tinklas teigia ir toliau stebėsiantis pasaulio rinkas ir ieškantis plėtros galimybių, įskaitant Europą. Ar ateityje Wendy’s sugrįš į europiečių kasdienybę – paaiškės laikui bėgant.
Kodėl kai kurie prekių ženklai negali įsitvirtinti visame pasaulyje?
- Paprastai pagrindinės kliūtys yra teisiniai ginčai dėl prekių ženklų, aukšti veiklos kaštai ar skirtingi vartotojų įpročiai.
- Net ir didžiosios kompanijos turi prisitaikyti prie vietinės rinkos taisyklių ir konkurencinės aplinkos.
- Vieno sėkmingo verslo modelio pritaikymas visose šalyse dažnai susiduria su nenumatytomis problemomis.
Nors Wendy’s kelionė Europoje kol kas primena labiau trumpą viešnagę nei ilgalaikę sėkmę, ateities tendencijos gali keistis. Verta stebėti, ar šis žinomas greito maisto tinklas vėl atsiras žemyno žemėlapyje.