Audi A4 2016 apžvalga: modelio privalumai, trūkumai ir techniniai duomenys

Audi A4 2016 apžvalga: modelio privalumai, trūkumai ir techniniai duomenys

Audi A4 2016 – tai penktosios kartos (B9) modelis, žymintis naują etapą viename populiariausių vidutinės klasės sedanų segmente. Šis automobilis pasižymi šiuolaikišku dizainu, pažangiausiomis technologijomis, pagerinta variklių gama, komfortu ir saugumu. Analizuojant Audi A4 2016, pravartu susipažinti su pagrindinėmis jo naujovėmis, privalumais ir trūkumais, techninėmis savybėmis bei naudotojų atsiliepimais. Straipsnis remiasi autoritetingais šaltiniais, tokiais kaip „Euro NCAP“, „Car and Driver“, „WhatCar?“, pagal oficialią Audi informaciją ir nepriklausomų ekspertų apžvalgas.

Audi a4 2016 modelio apžvalga

Kėbulas ir dizainas

2016 metų Audi A4 pristato visiškai pertvarkytą kėbulą, kuris, išlaikęs tradicinį šio modelio siluetą, tapo šiuolaikiškesnis bei aerodinamiškesnis. B9 kartos modelis ilgesnis, platesnis ir talpesnis už ankstesnįjį, tačiau, dėl išmanios MLB Evo platformos ir aliuminio naudojimo kėbule, apie 120 kg lengvesnis. Tai prisidėjo ir prie ekonomiškumo, ir prie stabilumo kelyje. Didelės oro grotelės, aštrios linijos bei LED žibintai pabrėžia sportišką ir solidų automobilio išvaizdos charakterį. Modelis siūlomas tiek sedan (limuzinas), tiek Avant (universalas) kėbuluose.

Salonas, ergonomika ir įranga

Viena stipriausių Audi A4 savybių – interjero kokybė. 2016 metų modelyje didele persvara dominuoja aukštos kokybės medžiagos, kruopščiai sumodeliuoti jungikliai ir intuityvus valdymas. Naudotas naujas 12,3 colių skaitmeninis „Virtual Cockpit“ prietaisų skydelis, kuris leidžia vairuotojui individualizuoti matomos informacijos išsidėstymą. Standartiškai sumontuota 7 colių centrinė multimedijos sistema, valdomą „MMI“ sukikliu. Priklausomai nuo komplektacijos, prieinama vario zona klimato kontrolė, oda aptraukta sportinė vairuotojo sėdynė, šildomos ar ventiliuojamos sėdynės, aukštos kokybės garso sistemos (pvz., Bang & Olufsen).

Erdvės salone daugiau, ypač gale sėdintiems keleiviams dėl pailgėjusios ratų bazės. Bagažinė sedane siekia 480 l, o universale net 505 l, išlankstius galines sėdynes – 1510 l (pagal gamintojo duomenis).

Varikliai ir dinamika

Benzininiai varikliai

2016 metų Audi A4 benzininių variklių pasiūla prasidėjo nuo efektyvių „TFSI“ agregatų. Vienas populiariausių pasirinkimų Europoje – 1.4 TFSI (110 kW/150 AG), siūlantis gerą balansą tarp dinamikos ir ekonomiškumo, o 2.0 TFSI siūlė kelias galios versijas (140 kW/190 AG ir 185 kW/252 AG). Galingiausias 2.0 TFSI versija su „quattro“ pavara už tik 5,7 s. pasiekia 100 km/h greitį. Visi benzininiai varikliai aprūpinti turbokompresoriais ir tiesioginiu degalų įpurškimu, todėl užtikrina puikų pagreitį ir mažas emisijas.

Dyzeliniai varikliai

Kita vertus, dyzelinių variklių gerbėjams pasiūlytos net kelios „TDI“ versijos – nuo ekonomiško 2.0 TDI (110 kW/150 AG ar 140 kW/190 AG) iki galingosios 3.0 TDI V6 (160 kW/218 AG ar 200 kW/272 AG). 2.0 TDI tinka daug keliaujantiems dėl mažų kuro sąnaudų (mišriu režimu – apie 4–5 l/100 km, pagal gamintojo duomenis). Visi dyzeliniai varikliai atitinka „Euro 6“ emisijos standartą, o „AdBlue“ technologija leidžia sumažinti azoto oksidų išmetimą.

Pavarų dėžės ir pavara

Pirkėjams prieinamos šešių laipsnių mechaninė, septynių laipsnių S tronic (dviejų sankabų automatinė) bei aštuonių laipsnių tiptronic automatinės dėžės (pastaroji dažniausiai montuojama galingiausiuose modeliuose). Priklausomai nuo variklio konfigūracijos, automobilyje gali būti sumontuota priekinė arba visų ratų pavara quattro. „Car and Driver“ ir „Auto Express“ pažymi, kad vairavimas yra vienas geriausių klasėje: vairo mechanizmas tikslus, pakaba subalansuota, triukšmo lygis mažas net važiuojant didesniu greičiu.

Saugumas ir pagalbos sistemos

Euro NCAP įvertinimas

Audi A4 2016 bandymuose pasiekė maksimalų – 5 žvaigždučių – „Euro NCAP“ saugumo reitingą. Aukštai įvertinta tiek vairuotojo ir keleivių, tiek vaikų bei pėsčiųjų apsauga. Standartiškai automobilis komplektuojamas su kelių oro pagalvių sistema, elektronine stabilumo kontrole (ESC), avariniu stabdymu.

Pagalbos vairuotojui technologijos

Į šį modelį integruotos modernios pagalbos vairuotojui sistemos: aktyvus „Audi pre sense city“ (avarinio stabdymo sistema), aklosios zonos stebėjimas, adaptyvus pastovaus greičio palaikymas, kelio ženklų atpažinimas, juostos palaikymo asistentas. Parkavimo jutikliai, 360° vaizdo kameros, aktyvios šviesos leidžia saugiau manevruoti sudėtingomis eismo sąlygomis. Visi šie priedai sudaro pagrindą vadinamam pusiau autonominiam vairavimui tam tikrose situacijose.

Techniniai duomenys ir eksploatacinės išlaidos

Techninės specifikacijos

  • Ilgis – 4726 mm, plotis – 1842 mm, aukštis – 1427 mm
  • Ratų bazė – 2820 mm
  • Bagažinės talpa – 480–1510 l pagal kėbulą
  • Savo masė – nuo 1380 kg (priklauso nuo versijos)
  • Kuro bakas – 54–58 l
  • CO₂ emisijos – nuo 99 g/km su 2.0 TDI

Eksploatacija ir patikimumas

Remiantis „WhatCar?“ ir kitų platformų duomenimis, Audi A4 2016 pasižymi aukštu patikimumu, tačiau dėvimos detalės – pakabos dalys, stabdžių diskai – įprastai reikalauja periodinės priežiūros. Dažniausiai rekomenduojama kas 15000–30000 km atlikti alyvos bei filtrų keitimą. Svarbu pasirinkti kokybišką kurą (ypač dyzelinių versijų), naudoti gamintojo numatytas alyvas bei laiku tikrinti pavarų dėžės darbą. Sintetinės detalės ir elektronikos gausa lemia didesnes remonto kainas autorizuotuose servisuose, tačiau tuo pačiu užtikrinamas aukštas saugumo lygis, patogumas ir ilgaamžiškumas.

Pagrindiniai privalumai ir trūkumai

Privalumai

  • Aukštos kokybės interjeras ir patogi vairuotojo vieta
  • Platus efektyvių ir galingų variklių pasirinkimas
  • Modernios saugumo sistemos ir pagalbos technologijos
  • Ekonomiškumas (ypač 2.0 TDI versijose)
  • Pavyzdingas valdymas ir komfortas tiek mieste, tiek užmiestyje
  • Konkurencinga antrinė vertė rinkoje

Trūkumai

  • Gausi elektronika kartais suponuoja smulkius gedimus
  • Brangūs kai kurių detalių ar remonto darbų įkainiai
  • Pilnai sukomplektuoti modeliai kainuoja žymiai daugiau
  • Kietesnė sportinė pakaba gali būti mažiau komfortiška blogesniais keliais

Dažniausi mitai ir juos paneigiantys faktai

Neretai manoma, jog Audi A4 2016 yra prabangos klasės automobilis, reikalaujantis išskirtinai didelių eksploatacijos išlaidų. Tačiau, remiantis „AutoBild“, išlaikymo kaštai bent jau pagrindinių versijų nesiskiria nuo tokių konkurentų kaip BMW 3 serijos ar Mercedes-Benz C klasės. Taip pat vyrauja nuomonė, kad dyzeliniai varikliai yra nepatikimi. Naujosios kartos 2.0 ir 3.0 TDI agregatai buvo pagerinti taip, kad atitiktų griežtus ekologinius reikalavimus ir būtų ilgaamžiškesni, jei laiku atliekama priežiūra.

Naudingi patarimai pirkėjams

  • Pirkdami naudotą Audi A4 2016, prašykite pilnos automobilio aptarnavimo istorijos – ypatingą dėmesį skirkite, jei buvo atliktos visos gamintojo rekomenduojamos patikros.
  • Atidžiai tikrinkite elektrinės įrangos veikimą (ypač MMI multimediją, klimato kontrolę, jutiklius).
  • Rinkitės modelius su pilnu serviso knygelių komplektu; net 1–2 metų skirtumas priežiūroje gali turėti įtakos tolimesnėms eksploatacijos išlaidoms.
  • 2.0 TDI dyzeliniai varikliai – ekonomiški, tačiau labai jautrūs prastos kokybės kurui.
  • Rekomenduojama įsigyti transporto priemonės draudimą nuo elektronikos gedimų, ypač išplėstinę garantiją.

Išvados

Audi A4 2016 – šiuolaikiškas, universalaus panaudojimo automobilis, tinkantis tiek šeimos poreikiams, tiek verslo kelionėms. Aukšta surinkimo kokybė, modernios technologijos, plati variklių gama ir patikimumas užtikrina komfortišką kasdienę eksploataciją. Svarbu laikytis gamintojo rekomendacijų dėl priežiūros ir degalų kokybės, tuomet automobilis džiugins tiek ekonomiškumu, tiek patrauklia išvaizda bei saugumu kelyje. Tai pagrįstas pasirinkimas ieškantiems patikimo, ilgalaikio naudoto automobilio vidutinės klasės rinkos segmente.