2005 metų „Audi A4“ – tai penktos kartos šio modelio atstovas, priklausantis populiariai B segmento klasei Europoje. Tai laikotarpis, kai vokiečių automobilių gamintoja „Audi“ ypatingai stiprino savo pozicijas kaip prabangių, patikimų ir geros surinkimo kokybės automobilių gamintoja. „Audi A4“ modelį dažnai renkasi tie vairuotojai, kurie ieško patikimų, komfortiškų ir tuo pat metu sportiškų automobilių. Straipsnyje aptarsime 2005 metų „Audi A4“ istoriją, dizaino ypatumus, variklių pasirinkimą, technines savybes, dažniausiai pasitaikančias problemas, eksploatacijos patarimus ir kitą aktualią informaciją, kuri padės potencialiems pirkėjams ar dabartiniams savininkams suprasti šio modelio privalumus bei iššūkius.
Modelio istorija ir vystymasis
B6 ir B7 kartų skirtumai
2005 metais prekyboje pasirodė „Audi A4 B7“ karta, kuri faktiškai buvo atnaujinta „B6“ platformos versija (B6 buvo gaminama 2000–2004 m.). B7 iš pirmo žvilgsnio primena visiškai naują modelį, tačiau dauguma konstrukcijų, keletą išimtimi, buvo paveldėtos iš B6. Pagrindiniai skirtumai: atnaujinta priekinė ir galinė dalis, naujo dizaino žibintai, didesnė priekinė grotelė (vadinamasis „single frame“), modernesni saugos elementai ir nauji ar patobulinti varikliai (Audi MediaCenter, 2005).
Svarba savo segmente
„Audi A4“ jau kelis dešimtmečius laikoma vienu pagrindinių „premium“ (aukštesnės klasės) vidutinio dydžio automobilių konkurentų greta „BMW 3“ serijos ir „Mercedes-Benz C klasės“, o B7 atnaujinimas padėjo išlaikyti šią poziciją tiek dėl šiuolaikiško dizaino, tiek ir dėl techninių naujovių (Autocar, 2005).
Dizainas ir vidaus erdvė
Išorės dizaino ypatybės
2005 m. „Audi A4“ išsiskiria elegantiškomis linijomis, būdinga „Audi“ dizaino kalba – aiškiomis proporcijomis, subtilia chromo apdaila, bei išskirtine bi-ksenono žibintų įranga (priklausomai nuo komplektacijos). Naujai įvesta didelė vientisa priekinė grotelė tapo skiriamuoju šios kartos bruožu.
Salono savybės
Salone dominuoja aukštos kokybės medžiagos – minkšta plastika, oda ir aliuminio ar medžio apdailos elementai. Prietaisų skydelis yra ergonomiškas, lengvai įskaitomas, centrinė konsolė logiškai išdėstyta. Standartinė įranga buvo gana gausi – oro pagalvės, ABS, ESP, automatinė klimato kontrolė bei kitos komforto funkcijos (Car and Driver, 2005).
Varikliai ir transmisija
Benzininiai varikliai
- 1.6 l 75 kW (valdomas ekonomiškai, bet silpnas dinamiškai)
- 1.8 Turbo 120 kW (greitas, tačiau jautrus alyvos kokybei ir reguliarioms priežiūroms)
- 2.0 96 kW ir 2.0 FSI 110 kW (FSI technologija leidžia efektyviau naudoti degalus)
- 3.2 l V6 188 kW (puikios dinamikos, skirtas ieškantiems sportiškesnio charakterio)
Dyzeliniai varikliai
- 1.9 TDI nuo 85 kW iki 96 kW (itin patikimas, ekonomiškas, mėgstamas dėl paprastumo ir ilgaamžiškumo)
- 2.0 TDI 103–125 kW (labiau modernus, dažnesnės DPF ir purkštukų problemos)
- 2.5 TDI 120–132 kW (galingesnis, reikalauja kruopščios priežiūros)
Transmisija
Standartiškai montuojama 5 arba 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Galima pasirinkti ir „Tiptronic“ automatinę arba „Multitronic“ variatorinę pavarų dėžę (ypač priekyje varomoms modifikacijoms). „Quattro“ visų varančiųjų ratų sistema – vienas iš šio modelio pranašumų, užtikrinantis geresnį sukibimą ir stabilumą sudėtingomis eismo sąlygomis.
Eksploatacinės savybės ir patikimumas
Važiuoklė ir valdymas
Pakaba išsiskiria dviguba priekinės ašies konstrukcija, užtikrinančia lankstumą ir stabilumą. Važiuojama patogiai tiek mieste, tiek užmiestyje. Komforto pusėje A4 neatsilieka nuo konkurentų, tačiau sportiškesnės važiuoklės versijos gali būti mažiau tinkamos prastesnių kelių savininkams (What Car?, 2005).
Patikimumo aspektai
- 1.9 TDI dyzeliniai varikliai pasižymi ilgaamžiškumu, jei laikomasi reguliarios priežiūros
- 2.0 TDI kartais kelia nemalonumų: DPF filtro, purkštukų, dviejų masių smagračio ir karterio ventiliacijos problemos (tinkama alyva ir trumpi aptarnavimo intervalai šias rizikas mažina)
- FSI benzininiai varikliai reikalauja kokybiško kuro bei laiku keičiamų uždegimo žvakių ir purkštukų
- Automatinės pavarų dėžės (ypač Multitronic) jautrios hidrotransformatoriaus alyvai, todėl svarbu reguliariai atlikti aptarnavimus
Kėbulo ilgaamžiškumas
Kėbulas cinkuotas, todėl rūdys B7 kartai reti atvejai, dažniausiai jos atsiranda dėl pažeidimų ar nekokybiškų remonto darbų.
Dažniausiai pasitaikančios problemos
Nors „Audi A4 2005“ laikoma gana patikima, kai kuriuos gedimus būtina žinoti:
- Dvigubos priekinės pakabos svirtys – keičiasi kas 80–120 tūkst. km priklausomai nuo važiavimo sąlygų
- Purvasaugiai ir durų sandarumas – žiemos metu gali kauptis drėgmė, todėl svarbu prižiūrėti sandariklius
- Turbinų ir EGR vožtuvo problemos (ypač dyzeliniuose modeliuose) dažnos dėl nekokybiško kuro ir užteršimo
- Elektronikos sutrikimai: centrinis užraktas, langų pakėlėjai, klimato kontrolės blokas (AutoBild, 2020)
Eksploatacijos patarimai ir priežiūra
- Naudokite tik gamintojo rekomenduojamus tepalus ir filtrus, ypač TDI ir FSI varikliams
- Reguliariai keiskite pavarų dėžės alyvą, jei naudojate „Multitronic“ ar „Tiptronic“ automatus (Dažniausiai kas 60 tūkst. km)
- Stebėkite pakabos ir vairo sistemos eksploataciją – pajutus klibėjimus ar barškesius, nedelskite suremontuoti
- Periodiškai dezinfekuokite kondicionavimo sistemą, kad išvengtumėte pelėsio
- Rinkdamiesi dyzelinį variklį prioritetą teikite 1.9 TDI modifikacijoms
Pravartu prieš perkant „Audi A4 2005“ atlikti techninę apžiūrą pas patikimą mechaniką: ypač tikrinti pavarų dėžę, variklio būklę ir elektronikos funkcionalumą. Taip pat rekomenduojama perskaityti automobilio aptarnavimo istoriją.
Kuro sąnaudos ir eksploatacijos kaštai
- 1.9 TDI modeliai mieste vidutiniškai sunaudoja 5,5–6,5 l/100 km, užmiestyje – mažiau
- 2.0 TDI vidurkis – 6–7 l/100 km
- Benzininiai varikliai vartoja nuo 7 l (1.6) iki 11 l (3.2 V6) 100 km
Išlaidos daug priklauso nuo individualaus važiavimo stiliaus ir pasirinkto variklio. Atsarginės dalys ir remontai vidutiniškai kainuoja daugiau nei ekonominės klasės modeliams, tačiau jos dažnai būna prieinamos tiek originalios, tiek ir kokybiškos alternatyvos.
Saugumas ir įrangos lygiai
„Audi A4 2005“ pasižymi aukštu saugumo lygiu. „Euro NCAP“ crash testuose šis modelis pelnė aukštą įvertinimą, nes turi priekinės ir šoninės oro pagalves, ESP elektroninę stabilumo kontrolę, ABS. Priklausomai nuo komplektacijos, galimi ir papildomi įrangos paketai: automatinė klimato kontrolė, šildomos sėdynės, navigacija, „Bluetooth“ ryšys, parkavimo jutikliai ir kt. (Euro NCAP, 2005).
Muitai apie audi a4 2005
- Mitų yra, jog „Audi A4“ iš Vokietijos dažniausiai „atsukta“ rida – faktiškai, ji paplitusi tarp visų naudotų automobilių, nepriklausomai nuo markės; patikimų šaltinių rekomenduojama tikrinti per serviso istoriją ir duomenų bazes
- Sklando gandai, kad TDI varikliai nepatvarūs – 1.9 TDI laikomas vienu iš labiausiai ilgaamžių Europoje, jei tinkamai prižiūrimas
- Yra nuomonė, kad priekinė pakaba labai brangi. Iš tiesų, naudojant kokybiškas detales ir laiku keičiant jas poromis, eksploatacijos kaštai nesiskiria nuo kitų segmento automobilių
Ar verta rinktis audi a4 2005?
Šis modelis tinkamas tiems, kuriems reikia komfortiško, bet kartu ir dinamiško automobilio kasdieniam naudojimui, vertinantiems kokybišką vidaus apdailą, puikias komplektacijas ir patikimą važiuoklę. Dyzeliniai varikliai ypač vertinami dėl ekonomiškumo, tačiau prieš pirkdami būtinai pasidomėkite techniniu stovu bei dabartinių ir buvusių savininkų atsiliepimais.
„Audi A4 2005“ – racionalus pasirinkimas ieškantiems patikimo, komfortiško ir saugaus naudoto automobilio. Tinkamai prižiūrimas šis modelis tarnaus ilgai ir nesukels didelių eksploatacijos rūpesčių.
Šaltiniai
- Autocar. (2005). Audi A4 review. https://www.autocar.co.uk/
- What Car? (2005). Audi A4 B7 (2004–2008) review. https://www.whatcar.com/
- Euro NCAP. (2005). Audi A4 safety report. https://www.euroncap.com/
- Car and Driver. (2005). 2005 Audi A4 review. https://www.caranddriver.com/
- AutoBild. (2020). Gebrauchttest Audi A4 B7. https://www.autobild.de/
- Audi MediaCenter. (2005). Overview: The new Audi A4. https://www.audi-mediacenter.com/