Anima vyro sapnuose ir jos įtaka vidiniam pasauliui

Anima vyro sapnuose ir jos įtaka vidiniam pasauliui

Naktį sapnuose vyras susiduria su savo Anima, kuri pasižymi dvilype prigimtimi; priklausomai nuo santykio su ja, ji gali pasirodyti kaip sielos draugė arba kaip piktoji būtybė.

Psichologiniu požiūriu vyro vidinė moteris arba anima veikia kaip jo siela. Kai vyras yra kupinas gyvybingumo, jo vidinė energija atsiskleidžia išorėje ir jis dažnai apibūdinamas kaip gyvybingas žmogus, priešingai nei blankus ar abejingas asmuo, neturintis vidaus motyvacijos.

Jeigu ryšys su anima yra teigiamas, ji vyrui suteikia dvasios vadovo vaidmenį, gali virsti idealia moterimi jo sapnuose, pripildydama jį meilės ir supratimo jausmu.

Kita vertus, vyrai, kurie negali pastebėti ar įsisavinti savo moteriškų savybių, šį disbalansą išgyvena ne tik išoriniame, bet ir vidiniame pasaulyje. Nepripažinta anima elgiasi tarsi lėlių valdovė, tikėdamasi, kad ją pastebėsi – ji gali tapti įvairiomis formomis, sapnuose dažnai pavirsta tamsiomis figūromis, žvėrimis ar piktomis raganomis.

Vidinė funkcija, dienos metu negaunanti tinkamo dėmesio, naktį sapnuose gali iškilti su kerštu. Užvaldyta anima dažnai lieka nepastebėta tol, kol neįvyksta stiprus sukrėtimas, kuris ją pažadina.

Anima sapnuose

Anima – tai analitinio psichologo Carlo Jung sukurta teorija, apibūdinanti nesąmoningą moterišką figūrą vyriškoje psichikoje, tuo tarpu animus – vyriškoji dalis moters psichikoje.

Panašiai kaip Yin ir Yang principas, kuris teigia, jog viskas egzistuoja kaip neišskiriamos priešybės. Nesąmoningas moteriškos energijos sluoksnis vyrų psichikoje susiformuoja iš pirmųjų sąsajų su motina ar kita svarbia moterimi jų gyvenime.

Bet kokie iškraipymai, disbalansas ar blogi santykiai su anima gali turėti neigiamos įtakos vyro gyvenimui, tai vadinama animos užvaldymu – šis ryšys dažniausiai susiformuoja motinos įtakoje ir tampa modeliu, pagal kurį vyras vystosi ir formuoja požiūrį į moteris bei savo vidinį moteriškumą. Sapnuose galima pamatyti nuorodas ir įspėjimus apie toksišką motiną.

Jei vidinis moteriškumas yra ignoruojamas arba tampa nesąmoningas, jis gali pradėti valdyti sąmonę ir sukelti sumaištį vyro gyvenime. Tuo tarpu vyras, sugebantis šias moteriškas savybes priimti, vystosi harmoningai – anima tampa jo vedliu savęs tobulinimo kelyje.

Ar tavo anima užvaldyta?

Kai anima užvaldo vyro sąmonę, jis tampa silpnas, praranda aktyvumą pasaulyje – automatinė, archetipinė asmenybės dalis perima dalį sąmonės valdymo.

Panašiai kaip perimta kompiuterio programa gali sugadinti pagrindinę kompiuterio plokštę ar iš naujo suformatuoti kietąjį diską, išsiųsdama naudotoją klaidingu keliu: netinkami santykiai, blogi partnerystės pasirinkimai, nuotaikų kaita ir polinkis į kaprizus. Paprastai tokie žmonės būna pasyvūs, labai reaguoja į menkas nuoskaudas, nesuvokdami savo silpnųjų vietų.

Kaip atpažinti sutrikusią animą:

  • Elgiesi bevalis, neturinčio stuburo žmogus
  • Nesugebėjimas priimti savarankiškų sprendimų
  • Nuotaikų svyravimai ir jautrumas
  • Neigiamas požiūris į gyvenimą
  • Neurotiniai elgesio bruožai
  • Vengiama rizikos dėl baimės suklysti
  • Būdingas arba vaikiškas senukas, arba išmintingas jaunas berniukas
  • Gyvenimas atrodo be prasmės
  • Persistengiama dėl menkų dalykų, bet nekreipiama dėmesio į didesnes problemas

Ar tai primena tave? Jungas teigė, kad įveikti neigiamą animą yra tarsi herojaus žygdarbis – drąsus išėjimas į nesąmonę ir grįžimas su nauja, prasminga šio archetipo pažinimo patirtimi.

Susidurti su savo anima nėra paprasta – tai reikalauja kruopštaus savęs tyrinėjimo, kurį pasiryžta atlikti tik nedaugelis, bijodami pasinerti į giluminius vidinio pasaulio vandenis.

Animos vystymosi etapai

Jungas nurodė, kad kaip ir animus, anima turi keturis vystymosi lygius, kuriuos jis pavadino Ieva, Helena, Marija ir Sofija. Tačiau sapnuose šios temos ir simboliai dažnai perteikiami metaforiškai, atspindėdami vyro asmeninės raidos eigą. Teoriškai vyro anima vystosi per šiuos etapus jam augant.

  1. Pirmas etapas – Ieva: Šiame pradžios etape vyro anima sukasi apie motinos figūrą – tai archetipinė moters, kaip maitinančios, saugančios, instinktyvios ir mylinčios būtybės, įvaizdis. Jei vyras neturi stipraus ryšio su moteriškumu, jis lengvai tampa aukomis. Dažnai pasireiškia potencijos stoka ar visai nėra seksualinio potraukio.
  2. Antras etapas – Helena iš Trojos: Ši vaizdinys labai seksualus – jį įkūnija patrauklios įžymybės. Šiuo etapu vyras tampa panašus į flamandą, nuolat ieškantį trumpalaikių romanų. Tačiau tokie santykiai greitai išblėsta, nes nei viena reali moteris negali atitikti pasąmonės suformuoto idealo. Vyras lengvai atsisako partnerės ir ieško naujos.
  3. Trečias etapas – Motina Marija: Šiame etape išryškėja religiniai jausmai ir tikra draugystė su moterimis. Vyras pradeda matyti moterį kaip asmenybę, nepriklausomą nuo savo norų, turinčią savitą charakterį. Jo seksualumas tampa natūralia gyvenimo dalimi, o ne dominuojančiu impulsu. Tokiam vyrui būdingi ilgalaikiai santykiai ir gebėjimas atskirti meilę nuo geidulio.
  4. Ketvirtas etapas – Sofija: Šiame etape anima veikia kaip vidinio gyvenimo vadovas. Sąmoningai įsisavinus nesąmoningą turinį, anima ieško prasmės. Sapnuose ji tampa išmintingo seno vyro, vidinio mokytojo, kompanione.

Sąjunga su anima

Pagrindinis tikslas – „susituokti“ arba pasiekti „vienybę“ su anima. Nors terminas „integruoti animą“ nėra visiškai tikslus, nes anima energija yra tokia stipri, kad gali užgožti asmenybę, geriau gyvenime eiti kartu su ja.

Jungas perspėjo, kad garbinti animą gali tapti kliūtimi vidiniam tobulėjimui.

Jei anima nėra perkelta į išorinį pasaulį, bet įleidžiama į vidinį gyvenimą, vyras nepasidaro priklausomas nuo erotinių fantazijų arba nuo konkrečios moters. Tinkamai sujungus su anima, ji gali tapti tarpininke ar net dvasinės patirties šaltiniu, kuris gyvenimui suteikia naują prasmę.

Vyras, kuris įsisavina savo anima projekcijas ir tampa savimi tuo, ko ilgėjosi išorėje, suvokia, kad jo kančia nebuvo veltui – tai padeda tapti gilesniu, gyvesniu ir kūrybišku žmogumi.