Kai galvojate apie įmonės „prekės ženklą“, kuris iš jų jums išsiskiria? Ar tai įmonė, tokia kaip „Apple“ ar „Nike“, su pažįstamais logotipais ir šūkiais? Ar jūsų kaimynystėje esantis restoranas visada sukelia šypseną, kai galvojate apie šiltą atmosferą ir gerą maistą? Ar didžiosios korporacijos, tokios kaip „Google“ ir „Meta“, nuolat yra jūsų gyvenime? Tikriausiai visa tai, kas išdėstyta aukščiau, ir dar daugiau.
„Kantar“ teigimu, 10 geriausių visame pasaulyje pripažintų prekių ženklų yra „Apple“, o toliau rikiuojasi „Google“, „Amazon“, „Microsoft“, „Tencent“, „McDonald’s“, „Visa“, „Facebook“, „Aliaba“ ir „Louis Vuitton“. Vertingiausi prekių ženklai yra Nike, Wells Fargo, Tesla ir Coca-Cola. Ši informacija rodo, kad prekės ženklas yra svarbus verslo sėkmei.
Apsvarstykite šias 4 prekės ženklo idėjas
Nustatykite savo prekės ženklą
Kokias paslaugas teikia jūsų įmonė? Apibrėžkite savo prekės ženklą, kurio klientai tikisi iš jūsų. Peržiūrėkite savo paslaugas, pagal kurias galite distiliuoti savo prekės ženklą.
Prekės ženklo rodymas
Sukurkite logotipą, kuris yra simbolis, kuris gali tapti jūsų prekės ženklo sinonimu. „Nike swoosh“ ir „McDonald’s“ arkos pasako viską. Pagalvokite apie spalvas, šriftus ir vaizdus. Galite patys susikurti logotipą, šiam tikslui naudoti internetinį įrankį, pvz., „FreeLogo“ ar „Looka“, arba samdyti laisvai samdomą dizainerį.
Tada parodykite savo logotipą. Nėra tokio dalyko kaip per didelis jūsų prekės ženklo matomumas, kurį simbolizuoja jūsų logotipas. Laikykite tai visos savo veiklos priešakyje. Pavyzdžiui, parodykite jį ant marškinėlių, jei jūsų darbuotojai juos dėvi verslo reikalais, visose jūsų komunikacijose ir socialinėje žiniasklaidoje. Remkite vietinius renginius, kuriuose rodomas jūsų įmonės logotipas.
Taip pat apsvarstykite galimybę sukurti etiketę. Tai įsimintina frazė ar šūkis, pvz., Nike „Just do it“ ir Allstate „tu esi gerose rankose“. Kaip logotipas, tai trumpas priminimas visuomenei apie jūsų įmonę. Mano įmonės šūkis yra mūsų misija: „Mes darome verslininkus protingesnius“.
Dirbkite su savo prekės ženklu
Prisiminkite, ką reiškia jūsų prekės ženklas, ir nuolat dirbkite, kad patvirtintumėte savo pažadą. Jei jūsų prekės ženklas asocijuojasi su geru klientų aptarnavimu (o kuris prekės ženklas ne?), negalite atidėti atsakymų į telefono užklausas arba nesuplanuoti remonto kuo greičiau; tai prieštarauja jūsų prekės ženklui.
Nuolat priminkite sau apie savo misiją, kad galėtumėte kurti ir įgyvendinti ją palaikančią verslo praktiką.
Apginkite savo prekės ženklą
Valdykite išpuolius prieš savo verslą, pvz., klientų skundus, kad jūsų prekės ženklas nenukentėtų. Žinoma, visada atsiras nepatenkintų žmonių – darbuotojų, klientų, pardavėjų ir kitų – kurie gali pareikšti prieštaravimus socialinėje žiniasklaidoje ar kitu viešu būdu. Kai patiriate neigiamą poveikį, nedelsdami kreipkitės į jį. Pavyzdžiui, pripažinkite bet kokius pažeidimus ir paaiškinkite, kaip galite išspręsti problemą.