Apie kelionę į garsiuosius pramogų parkus pagalvoja daugelis – daugybė šeimų svajojančių atvykti čia su vaikais, laukia ne tik tinkamo amžiaus ar patogaus atostogų laiko, bet ir dėmesį atkreipia į vis didėjančias kainas. Pastaruoju metu bilietų kainos šiuose parkuose pastebimai kyla, todėl dažnas, po kelių metų pertraukos žvilgtelėjęs į kainoraštį, gali nemaloniai nustebti.
Pramogų parkų bilietų kainos – vis didesnės
Pastaraisiais metais pramogų parkų bilietai brangsta ypač sparčiai. Svarbu žinoti, kad didžiausi pramogų parkai nuolat peržiūri savo kainas – kai kuriais metais bilietai brango maždaug dvigubai greičiau nei augo infliacija. Pavyzdžiui, pastaraisiais metais tiek vienos dienos bilietai, tiek parkų abonementai tapo brangesni, o pasirinkus papildomas galimybes, kaina ne retai peržengia psichologiškai svarbią sumą. Kai kuriomis itin paklausios dienomis vienos dienos bilietas gali kainuoti daugiau kaip 200 eurų.
Kodėl bilietų kainos kyla?
Didėjantys įkainiai pramogų parkuose lemia daugybė veiksnių. Pirmiausia, šie parkai ne tik nuolat traukia didelius lankytojų srautus, bet ir nemažai investuoja į savo infrastruktūrą. Jau nebe tie laikai, kai pramogos apsiribodavo paradais ar tradiciniais atrakcionais – dabar kuriamos milžiniškos teminės zonos, pristatomos naujos pramogos, o parkų tinklas plečiasi visame pasaulyje.
Kita svarbi priežastis – konkurencija. Į rinką įžengus kitiems pramogų parkams su garsiais kino teminiais atrakcionais, parkai ėmė dar aktyviau investuoti į inovacijas po visą pasaulį. Pastaruoju metu pramogų parkai į naujas zonas ir paslaugas investavo milijardines sumas, o lankytojų skaičius nuolat auga.
Kainų diferencijavimas pagal lankomumą
Nemažai įtakos bilietų kainoms turi ir metų laikas. Veikdami ištisus metus, didieji parkai prieš kelerius metus perėjo prie lanksčios kainodaros – skirtingomis dienomis taikomi skirtingi tarifai. Lankomiausiomis savaitėmis kainos ženkliai šokteli, o tyliaisiais laikotarpiais – išlieka prieinamesnės. Tokiu būdu skatinama bilietus įsigyti iš anksto ir optimaliau paskirstyti lankytojų srautus.
Dėmesys pasiturinčiųjų segmentui
Per pastaruosius metus šie parkai vis labiau orientuojasi į tuos, kurie nori ir gali leisti daugiau – siūlomos privačios ekskursijos, vakarienės teminėse erdvėse su personažais, atidaromi aukštos klasės viešbučiai. Pasirinkus prabangesnes paslaugas, kaina už naktį gali kelis šimtus ar net tūkstančius eurų viršyti įprastas sumas. Tokia strategija pastebimai pasiteisina – vienam lankytojui tenkančios pajamos auga, taip pat didėja viešbučių užimtumas.
Iššūkiai stiprėjančiai klasei
Nors investicijos ir inovacijos leidžia pasiūlyti daugiau pramogų, vis dažniau atkreipiamas dėmesys į tai, kad kainos sparčiai tolsta nuo vidutinio šeimų biudžeto. Kai kurie kritikai pastebi, jog parkų vizija tolsta nuo pradinio prieinamumo visoms šeimoms, ir bilietai tampa nebe tokie pasiekiami kaip anksčiau.
Kainų kilimas dar nesustojo
Artimiausiais metais laukiama dar daugiau naujovių – parkai ketina atnaujinti esamas zonas, pristatyti naujus atrakcionus, restoranus ir prekių pardavimo vietas. Kiekvienas didesnis atsinaujinimas ar šventė dažnai atneša ir naujus kainų pokyčius, tad galima tikėtis, kad kainų augimo tempai greitu metu nesumažės. Planavimas, taupymas ir išankstinis pasiruošimas tampa dar svarbesni tiems, kurie siekia sutaupyti, bet vis tiek nori aplankyti garsųjį pramogų pasaulį.













