Ar kada pastebėjote, kad dauguma maisto prekių parduotuvių neturi langų arba jų yra tik prie pagrindinio įėjimo? Apie tai galvojame retai – juk į parduotuvę einame apsipirkti, o ne stebėti architektūros sprendimus. Tačiau langų trūkumas yra sąmoningas sprendimas, kuris prisideda prie to, kaip mes elgiamės parduotuvėje.
Kodėl parduotuvėse nėra langų?
Maisto prekių parduotuvės dažnai atsisako langų dėl kelių priežasčių. Viena svarbiausių – tam, kad klientai kuo mažiau blaškytųsi ir ilgiau užtruktų apsipirkdami. Kuriama uždara aplinka, kurioje nejaučiamas išorinio pasaulio poveikis: niekas nesutrukdo nei lietus, nei saulė, net nesimato, ar lauke jau temsta. Tokiu būdu pirkėjų dėmesys sutelkiamas tik į prekes ir apsipirkimo procesą.
Be to, dienos šviesa gali pakenkti kai kuriems produktams. Dalį prekių saulės spinduliai gali sugadinti greičiau arba nublukinti jų pakuotes. Dar viena priežastis – praktinės ir finansinės. Langai sumažina erdvę, kur būtų galima išdėlioti lentynas ir prekes. Parduotuvėms siekiant efektyviausiai išnaudoti kiekvieną sieną, langų atsisakymas tampa logišku pasirinkimu. Taip pat mažinamos išlaidos statyboms, nes dideli langai bei vitrinų įrengimas gali ženkliai pabranginti projektą.
Saugumo argumentas
Papildomai verta paminėti ir saugumo klausimus. Langai reiškia papildomus galimus įėjimo taškus, kuriuos reikia apsaugoti. Mažesnis langų kiekis padeda kontrolei ir sumažina riziką dėl įsilaužimų ar kitų nenumatytų situacijų.
Ar yra parduotuvių, kurios renkasi daugiau natūralios šviesos?
Visgi kai kurios parduotuvės eksperimentuoja – pavyzdžiui, kai kuriose Europos šalyse kai kurie tinklai bando įleisti daugiau natūralaus apšvietimo per stoglangius ar papildomus langus. Tačiau tokie sprendimai ne visada pasiteisina: dėl saulės poveikio kai kurie produktai netgi sugedo greičiau, teko galvoti apie specialius stiklus, apsaugančius nuo UV spindulių ir karščio.
Įdomu tai, kad tyrimai parodė: daugiau dienos šviesos prekybos vietose kuria malonesnę aplinką ir pirkėjai jaučiasi jaukiau, lengviau randa reikiamas prekes ir žmones. Visgi maisto prekių parduotuvėms kol kas šie iššūkiai lieka aktualūs, tad dauguma jų ir toliau lieka uždaresnės ir be langų į išorę.
Apibendrinimas
Langų trūkumas parduotuvėse – ne atsitiktinumas, o daugybės sprendimų visuma. Tokia aplinka skatina ilgiau užsibūti parduotuvėje, padeda apsaugoti prekes, leidžia optimaliai išnaudoti erdvę bei užtikrinti saugumą. Vis dėlto ateityje didėjantis dėmesys pirkėjų patogumui galbūt įkvėps naujų sprendimų ir leis skleisti daugiau natūralios šviesos net ir didžiosiose maisto prekių parduotuvėse.













