2015 metais greitojo maisto pasaulis trumpam buvo audrinamas netikėtos idėjos – dviejų didžiųjų tinklų bendro burgerio. Viskas prasidėjo, kai viena garsiausių greitojo maisto kompanijų pasiūlė susivienyti su savo konkurentu ir kartu sukurti naują produktą, kuris vėliau tapo žinomas kaip „McWhopper“.
Netikėtas pasiūlymas konkurentui
Vienai iš pasaulinių greito maisto tinklų pasisekė pasiekti reikšmingą pardavimų augimą, tuo metu kita kompanija neseniai patobulino savo pagrindinio mėsainio porciją. Nors įprastai šios dvi įmonės laikomos stipriomis konkurentėmis, tų metų rugpjūtį viena iš jų pasiūlė nustebinantį bendradarbiavimą – sukurti bendrą burgerį ir taip atkreipti dėmesį į Taikos dieną. Idėja buvo, jog naujasis burgeris, jungiantis populiariausius abiejų įmonių produktus, būtų parduodamas tik vieną dieną, o visas pelnas skirtas tarptautinei organizacijai, skatinančiai taikos idėjas ir švietimą.
Kaip atrodė pasiūlymas
Kūrėjai siekė viešumo – paskelbė atvirą laišką šalies laikraštyje, kviesdami konkurentą „pertraukti mėsainių karus“. Specialiai sukurtas puslapis internete pristatė šiandien jau legendiniu tapusį sumuštinį, kuriame turėjo atsirasti elementai tiek iš vienos, tiek iš kitos įmonės garsiausių mėsainių. Net buvo suorganizuotas tiesioginis degustavimas televizijoje.
Kaip reagavo konkurentai
Tačiau visą šią idėją temdė viena smulkmena – apie pasiūlymą konkurentas sužinojo tik tada, kai jis buvo viešai pristatytas. Niekas iš anksto nebuvo informuotas, tad tokia vieša iniciatyva nebuvo sutikta džiugiai. Nors pasiūlymo autorius viešai pabrėžė, kad kvietimas bendradarbiauti buvo nuoširdus, vis dėlto pasirinktas kelias neatitiko verslo etiketo. Kitos kompanijos vadovas viešai sureagavo socialiniuose tinkluose, paaiškindamas, jog tokiems reikalams užtektų paprasto skambučio, o ne viešo šou.
Kodėl „McWhopper“ taip ir neiškepė
Pasiūlymą atmestą lėmė ne tik formalumų trūkumas. Pasirodė, kad idėja pasitelkti tokį viešą žingsnį skatinant taikos dieną nebuvo priimta jautriai dėl šios temos svarbos. Galiausiai dviejų ženklų burgeris taip ir nebuvo sukurtas bei parduotas – idėja liko tik įdomia istorija greitojo maisto pasaulyje.
Ar buvo galima pasielgti kitaip?
Ši istorija daugeliui sukėlė diskusijų: ar buvo tinkama viešai pasiūlyti bendradarbiavimą nepranešus anksčiau, ir ar verta buvo taip greitai ir griežtai atmesti pasiūlymą? Viena aišku – didžiausias metų burgerių bendradarbiavimas nė neįvyko, bet įdomu, ar ateityje šios įmonės visgi sugebės rasti bendrą kalbą ir nustebinti savo gerbėjus išskirtiniu bendru produktu. Laikas parodys.