Galima pamanyti, kad vieno žymiausių pasaulio greito maisto tinklų pajamos ir pelningumas yra neprilygstami, tačiau pažvelgus į kiekvieną restoraną atskirai, situacija gana įdomi. Nors garsiųjų auksinių arkų ženklu pažymėtas greito maisto milžinas kasmet generuoja net 37,5 milijardo dolerių pajamų, šis skaičius pasiekiamas dėl itin plačiai išvystytos tinklo – JAV vien veikia per 14 000 jo restoranų. Bet ar žinojote, kad vidutinės vienos parduotuvės pajamos gerokai atsilieka nuo kai kurių kitų, mažesnių grandinių?
Didžiausią pelną atneša ne tai, ko tikitės
Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad šis garsus greito maisto tinklas uždirba daugiausia iš kiekvienos savo atviros vietos, tikrovė kitokia. Padalijus bendras JAV pajamas iš restoranų kiekio, vienas restoranas vidutiniškai gauna mažiau nei 2,7 milijono dolerių per metus. Tai stulbinantis skaičius, tačiau tarp visų greito maisto tinklų tai nėra aukščiausias rezultatas.
Pirmauja vištienos restoranai
Kai ieškoma restorano, kuriam priklauso pajamingiausios atskiros parduotuvės titulą, akys nukrypsta ne į didžiausią tinklą, o į mažesnę, bet sėkmingą vištienos grandinę. Šio tinklo parduotuvės kiekvienais metais uždirba net po 4,1 milijono dolerių, nors šalyje jų tėra apie 2 225. Dar svarbiau, kad jie nedirba vieną savaitės dieną, tačiau vis tiek išlieka lyderiai. Palyginimui, tie, kurie siūlo panašų asortimentą, surenka apie 1,2 milijono dolerių per metus iš vienos taško.
Sėkmę lemia valdymas ir ypatinga atmosfera
Šio vištienos tinklo sėkmė siejama su griežta atranka – bendrovę valdyti leidžiama tik tiems, kurie visą dėmesį gali skirti būtent šiam verslui. Toks, iš viršaus žemyn einantis valdymo modelis kuria stiprią bendruomenės, šeimos atmosferą tiek darbuotojams, tiek klientams. Tai leidžia pritraukti gerai motyvuotus darbuotojus ir užtikrinti, kad lankytojai patirtų išskirtinį aptarnavimą.
Kiti pagal pelningumą – ne visada tie didžiausieji
Pagal vidutines metines kiekvienos parduotuvės pajamas, išsiskiria dar dvi greito maisto grandinės, kurios šiek tiek lenkia plačiausią tinklą. Vienas populiarus kepyklos ir kavinės tipo tinklas atitinka arba sykiais viršija 2,7 milijonų dolerių metinį vidurkį, o nedidelis, pietų regiono mėsainių tinklas pasiekia apie 2,8 milijono dolerių kasmet per vieną parduotuvę. Įdomu tai, kad būtent mažesni žaidėjai kartais pranoksta net didžiausiu laikomą tinklą.
Pajamų lyderiai keičia standartus
- Pajamos priklauso ne vien nuo parduotuvių kiekio, bet ir nuo strategijos bei klientų įsitraukimo.
- Sėkmingos grandinės dažnai renkasi kokybės, personalo motyvacijos bei stiprios lyderystės kelią.
- Nenuostabu, kad pelningiausios atskiros parduotuvės dažnai priklauso ne didžiausiems tinklams, o tiems, kurie geba sukurti išskirtinę patirtį.
Greito maisto verslo sėkmė slypi ne tik žinomume ar milžiniškame restoranų skaičiuje. Kartais būtent išskirtinis požiūris į klientus, griežti atrankos standartai ir neeilinis aptarnavimas padeda mažesnėms grandinėms lenkti visus sektoriaus milžinus, stebinančius savo mastu.