Po Padėkos dienos, kai visi pasimėgauja šventiniu kalakutu ir medžioja nuolaidas didžiuosiuose prekybos centruose, daugelis pirkėjų suskumba ieškoti dar didesnių pasiūlymų internete. Nors daugelis mano, kad žmonės masiškai apsipirkinėti internetu pradėjo dėl viliojančių pasiūlymų, tikroji to priežastis šiek tiek kitokia.
Kibernetinio pirmadienio ištakos
Idėja pažymėti pirmąjį pirmadienį po Padėkos dienos kaip ypatingą apsipirkimo internete dieną buvo sugalvota stebint keistą pirkimo elgseną. Anksčiau pastebėta, kad būtent šią dieną stipriai išauga interneto parduotuvių lankytojų ir pajamų skaičius. Spėta, kad žmonės grįžę į darbą naudodavosi greitesniu internetu ir norėdami slapta įsigyti dovanas ar pasinaudoti paskutinėmis akcijomis, rinkdavosi pirkti būtent darbe.
Naujos šventės pavadinimas
Kai prekybos sektoriaus atstovai ėmė stebėti šį fenomeną, pavadinimo paieškos vyko keliais etapais. Siūlyta variantų, susijusių su populiaria juoduoju penktadieniu ar net mėlynomis nuorodomis internete, tačiau galiausiai likta ties dabartiniu pavadinimu, kuris skamba daug žaismingiau ir optimistiškiau.
Pirmasis proveržis ir viešumas
Kiek vėliau, likus kelioms dienoms iki Padėkos dienos, žiniasklaidoje pasirodė pranešimas apie šį naują reiškinį. Statistikos duomenimis, jau ankstyvaisiais metais virš 70 proc. internetinės prekybos atstovų fiksavo reikšmingą pardavimų augimą būtent tą pirmadienį. Šiai naujienai pasklidus žiniasklaidoje, fenomenas dar labiau išpopuliarėjo, o tą dieną surinktų pardavimų suma šoktelėjo net ketvirtadaliu, palyginti su ankstesniais metais.
Pasikeitimai per metus
Nors iš pradžių ši apsipirkimo diena buvo laikyta daugiau reklamos triuku nei realiu rekordų laužytoju, laikui bėgant situacija pasikeitė. Kompanijos vis aktyviau stebėjo pardavimų augimą, internetiniai prekybininkai siūlė vis daugiau išskirtinių nuolaidų, o pirkėjai vis plačiau rinkosi šią progą.
Kibernetinis pirmadienis šiandien
Lūžis įvyko 2014 metais, kai ši diena tapo didžiausiu apsipirkimo internetu šuoliu. Tais metais per vieną dieną pajamos viršijo 2 milijardus, o nuo to laiko pardavimai tik didėjo kiekvienais metais, vis augindami naujus rekordus.
- Kibernetinis pirmadienis iš pradžių kilo iš būtinybės apsipirkti nepastebėtai ir patogiai.
- Pavadinimas du kartus keitėsi, kol gavo dabartinį, optimistišką pavadinimą.
- Palaipsniui šios dienos pasiūlymai ir nuolaidos pritraukė masinį dėmesį ir virto didžiausia internetinės prekybos diena.