Prekės ženklo žinomumas yra rinkodaros terminas, naudojamas apibūdinti jūsų verslo ir (arba) produkto vartotojų pripažinimo laipsnį. Prekės ženklo žinomumo didinimas yra labai svarbus, nesvarbu, ar atgaivinate senesnį prekės ženklą, ar reklamuojate naują produktą. Nuo socialinės žiniasklaidos kampanijų iki PPC reklamų yra daug strategijų, kurias įmonės naudoja prekės ženklo žinomumui skatinti. Nepriklausomai nuo jūsų strategijos, turite turėti veiksmingą požiūrį, kai reikia įvertinti savo pastangas, kad galėtumėte nustatyti, kiek vartotojai žino jūsų prekės ženklą. Toliau apžvelgsime, kodėl prekės ženklo žinomumas yra labai svarbus, taip pat atskleisime, kaip įvertinti prekės ženklo žinomumą jūsų versle.
Kas yra prekės ženklo žinomumas?
Prekės ženklo žinomumas paprastai reiškia, kaip žmonės yra susipažinę su jūsų įmone ir jūsų produktais ar paslaugomis. Kiek klientų anksčiau girdėjo apie jūsų vardą? Kiek žmonių supranta jūsų teikiamus produktus ir paslaugas? Prekės ženklo žinomumo strategija leidžia:
- Venkite pasenti
- Geriau bendraukite su savo klientais
- Sukurkite prekės ženklo patikimumą
Kodėl prekės ženklo žinomumas yra svarbus
Labai svarbu, kad vartotojai liktų susipažinę su jūsų verslu, kad priimdami sprendimą dėl pirkimo atsižvelgtų į jūsų paslaugą ar produktą. Net jei jūsų prekės ženklas dar nėra jūsų vartotojų dėmesio centre, jie pirkdami pagalvos apie jūsų paslaugą ar produktą, jei žinos apie jūsų prekės ženklą. Prekės ženklo žinomumas yra degalai, užtikrinantys, kad į jūsų įmonę nuolat atvyktų naujų potencialių klientų, kad galiausiai galėtumėte juos paversti mokančiais klientais ir, tikėkimės, savo prekės ženklo ambasadoriais. Be stabilaus galimų potencialių klientų srauto generavimo, prekės ženklo žinomumas gali padėti sukurti jūsų prekės ženklo atstovus, kurie naudosis iš lūpų į lūpas reklamuodami jūsų įmonę. Tokiu būdu prekės ženklo žinomumas gali turėti sniego gniūžtės efektą, dėl kurio jūsų auditorija gali augti eksponentiškai.
Kaip matuojate prekės ženklo žinomumą?
Yra daug skirtingų būdų, kaip įvertinti prekės ženklo žinomumą, o toliau apžvelgsime tris geriausius būdus:
1. Socialinių tinklų pasiekiamumas
Yra tik viena vieta, kur pradėti, ir tai yra socialinės žiniasklaidos pasiekiamumas. Pasiekiamumas socialiniuose tinkluose – tai bendras žmonių, kurie mato jūsų turinį, skaičius. Tai gali būti interpretuojama įvairiais būdais, o šie yra vieni dažniausiai pasitaikančių matavimų:
- Bendras žmonių, kurie mato tam tikrą turinį, skaičius
- Vidutinis parodymų dažnis vienam vartotojui
- Vidutinis parodymų dažnis vienam naudotojui per 7 dienas
- Vidutinis parodymų dažnis vienam naudotojui per 30 dienų
2021 m. liepos mėn. duomenimis, socialinės žiniasklaidos vartotojų yra 4,48 mlrd. Tai sudaro 57 procentus gyventojų, o tai iš tikrųjų yra nuostabu. Labiausiai tikėtina, kad jau naudojate bent vieną socialinės žiniasklaidos platformą, kad galėtumėte bendrinti informaciją apie savo prekės ženklą. Jei taip yra, labai svarbu naudoti socialinę žiniasklaidą, kad suprastumėte savo prekės ženklo žinomumą.
Pasiekiamumas ypač naudingas tokiose platformose kaip Instagram ir TikTok
Jei norite naudoti socialinę žiniasklaidą prekės ženklo žinomumo plitimui įvertinti, pasiekiamumas yra puiki metrika. Pasiekiamumas yra ypač svarbus „Instagram“, tačiau jis taip pat gyvybiškai svarbus matuojant „TikTok“ augimą. Kai teigiami įvertinimai ir kitos sąveikos yra viešai matomos, įsitraukimo rodikliai yra neįtikėtinai įžvalgūs. Tačiau „TikTok“ ir „Instagram“ vartotojai nebejaučia spaudimo bendrauti su turiniu. Štai kodėl pasiekiamumas gali būti toks galingas ir tikslus, kai reikia įvertinti prekės ženklo žinomumą.
Patikrinkite visų savo socialinės žiniasklaidos įrašų pasiekiamumą
Todėl patartina patikrinti kiekvieno paskelbto įrašo pasiekiamumą. Analizuokite savo įrašų našumą, kad galėtumėte nustatyti pagrindines tendencijas ir formuoti geriausią praktiką pagal sėkmingiausius rezultatus. Šių duomenų žinojimas gali būti labai svarbus siekiant padidinti jūsų prekės ženklo žinomumą socialinėje žiniasklaidoje. Kai suprasite savo dabartinį pasiekiamumą, galėsite pradėti gilintis į statistiką. Tai padės nustatyti, koks turinys yra atgarsis, geriausiai veikiančias žymas su grotelėmis ir geriausias valandas skelbti.
2. Naudokite Google Search Console
Veiksmingiausias būdas įvertinti prekės ženklo žinomumą yra lyginti duomenis iš „Google Search Console“. Tarkime, kad reklamuojate savo verslą televizijos kampaniją. Jei jūsų parodymų ir paspaudimų skaičius „Google Search Console“ didėja, tai greičiausiai reiškia, kad jūsų prekės ženklo žinomumas išaugo. Tai labai efektyvus būdas įvertinti kampanijas neprisijungus. Paprastai, jei neprisijungus vykdomos kampanijos padidina jūsų prekės ženklo našumą, pastebėsite, kad pagerėjo ir jūsų SEO našumas. Paspaudimų ir parodymų duomenys, kuriuos gaunate iš „Google Search Console“, yra labai svarbūs. „Google“ teigimu, parodymų matavimas yra svarbus jūsų prekės ženklo kampanijų požiūriu, nes jis parodo, kiek žmonių iš tikrųjų peržiūrėjo jūsų kampaniją.
Sujunkite su PR, kad padidintumėte poveikį
Vertinant kartu su paspaudimų rodikliu, tai svarbu norint sužinoti, ar kampanijos daro tokį poveikį, kokio tikėjotės. Galite panaudoti „Google“ skelbimus su paieškos konsole, kad vykdytumėte žinomumo kampaniją, patobulintumėte skelbimo našumą ir įvertintumėte bendrą prekės ženklo žinomumą. Jei nuspręsite naudoti „Google Search Console“ prekės ženklo žinomumui įvertinti, „Google“ pataria sukurti mokesčio už tūkstantį parodymų kampaniją. Tai reiškia, kad mokėsite pagal parodymus, o ne pagal paspaudimus.
Prekės ženklo duomenų paieškas gausite tik vieną dieną po to, kai jos bus atliktos
Esminis „Google Search Console“ naudojimo pranašumas yra tas, kad ji suteiks prekės ženklo duomenų paieškas vos po dienos. Pavyzdžiui, tarkime, kad pastebėjote organinio srauto sumažėjimą, palyginti su tuo pačiu mėnesiu 2020 m. Besižvalgydami galite pastebėti, kad pernai šį kartą jūsų prekės ženklo paieškos skaičiai buvo daug didesni. Kodėl? Na, galbūt tuo metu pradėjote reikšmingą socialinių tinklų ar el. pašto kampaniją? Jei šiais metais to nepadarėte, jūsų prekės ženklo paieškos ir srautas gali sumažėti.
3. Išnaudokite visas prekės ženklo stebėjimo programinės įrangos galimybes
Paskutinė parinktis, kurią rekomenduojame vertinti prekės ženklo žinomumą, yra naudoti prekės ženklo stebėjimo programinę įrangą. Juk viena didžiausių problemų, kurias šiandien matome prekės ženklo rinkodaroje, yra ta, kad visi spėlioja! Beprotiška manyti, kad vartotojų įmonės kasmet į reklamą ir rinkodarą investuoja daugiau nei vieną trilijoną dolerių, tačiau daugelis savo kampanijų vis tiek remiasi nuojauta, o ne sunkiais faktais. Įmonės nebenori ir neturėtų spėlioti. Jie nori žinoti, kaip jų prekės ženklas veikia visose svarbiose srityse.
Naudodami prekės ženklo stebėjimo programinę įrangą sužinosite rimtus faktus
Štai kodėl rekomenduojame ieškoti prekės ženklo analizės įrankio, kuris suteiktų jums funkcijų, panašių į „Google Analytics“ skaitmeninėms rinkoms, rinkinį. Šiose platformose yra intuityvios informacijos suvestinės, kuriose galite rasti puikių įžvalgų apie savo prekės ženklo našumą. Galėsite sužinoti apie jūsų konkurentų našumą, jūsų prekės ženklo kampanijų poveikį, kaip jūsų tikslinė auditorija reaguoja į jūsų prekės ženklą ir pan. Štai privalumų, susijusių su prekės ženklo stebėjimo programine įranga, santrauka:
- Išmatuokite ir stebėkite prekės ženklo našumą laikui bėgant
- Prisijunkite prie naujų auditorijų, kad toliau augtumėte
- Nustatykite auditorijos segmentus, kurie skatina jūsų verslą
- Tiksliai stebėkite savo konkurentų veiklą
Įvairių tipų prekės ženklo stebėjimo įrankiai
Yra įvairių kategorijų prekės ženklo žinomumo priemonės. Pavyzdžiui, turite analizės įrankius, skirtus įvertinti, koks laikas tinkamiausias užsiimti, nesvarbu, ar tai el. laiško siuntimas, ar pranešimo paskelbimas socialinėje žiniasklaidoje. Šie įrankiai taip pat gali suteikti jums įžvalgų apie sąveiką su jūsų prekės ženklu, dažniausiai naudojamas žymas su grotelėmis ir naudotojų demografinius rodiklius. Tada turite socialinio paminėjimo įrankius, kurie seka visur, kur buvo minimas jūsų vardas. Tai padeda įsigilinti į sąveiką su prekės ženklu ir nustatyti, kurios platformos geriausiai veikia jūsų verslui. Pagalvokite apie įvairias funkcijas, kurių ieškote, ir platformas, kurias norite stebėti, kai nuspręsite, kuris prekės ženklo žinomumo įrankis jums bus geriausias.
Būtinai pritaikykite stebėjimo priemonę pagal jūsų prekės ženklo poreikius
Yra daug skirtingų metodų, kuriuos galite naudoti norėdami stebėti savo prekės ženklą. Pavyzdžiui, galite sutelkti dėmesį į antrinių arba pirminių duomenų tendencijas. Galite naudoti kokybinį rinkos tyrimą arba kiekybinį rinkos tyrimą. Bet kuriuo atveju jūsų pasirinktos metodikos turi būti visiškai pritaikytos jūsų prekės ženklui. Turite apsvarstyti gaires, kurių siekiate, kad būtumėte tikri, jog sekate reikiamus dalykus ir tinkamai vertinate duomenis. Pavyzdžiui, ar jūsų tikslas turėti kuo daugiau socialinių akcijų? Ar jums labiau rūpi mokamų skelbimų našumas? Norėdami nustatyti optimalų požiūrį, kai naudojate prekės ženklo stebėjimo programinę įrangą, turite atsižvelgti į rinkos dinamiką, numatomus rinkos pokyčius, pagrindines strategijas ir prekės ženklo vertės pasiūlymą. Paprastai pastebėsite, kad visų jūsų poreikių neįmanoma patenkinti tik vienu būdu. Kombinuoti metodai paprastai yra veiksmingiausi.