Loginių mįslių žaidimai ne tik skatina kūrybiškai mąstyti, bet ir įtraukia į smagią veiklą draugų rate. Viena iš tokių populiarių užduočių – „žaliojo stiklo durų“ mįslė. Jos principas paprastas, bet sprendimo būdas gali užtrukti ilgiau, nei tikitės. Ši mįslė puikiai tinka vakarėliams, draugų susibūrimams ar net žaidimams klasėje – ir, svarbiausia, jai visada galima sugalvoti naujas versijas.
Kaip žaisti „žaliojo stiklo durų“ mįslę
Viskas prasideda nuo pasakymo: „Per žaliąsias stiklo duris gali praeiti kai kurie dalykai, kiti – ne.“ Vedantysis pasiūlo porą objektų arba žodžių, iš kurių vienas gali „pereiti“ duris, o kitas – ne. Tokiu būdu žaidėjai gauna užuominą apie taisyklę, kuri viską lemia. Dalyviai gali užduoti klausimus ar spėlioti, kas sieja leidžiamus praeiti žodžius, tačiau kiekviena neteisinga versija dažniausiai vėl palydima nauju pavyzdžiu.
Pavyzdžiai, padedantys įsijausti
- Per žaliąsias stiklo duris gali praeiti pelytės, bet negali žiurkės.
- Kava patenka už durų, bet arbata – ne.
- Galima įsinešti triušį, tačiau vilko jau nepavyks.
Žaidėjai spėlioja, kol supranta paslėptą taisyklę.
Užuomina, padedanti atskleisti mįslę
Pagrindinė „žaliojo stiklo durų“ žaidimo paslaptis slypi pačiame pavadinime. Jei atidžiai pažvelgsite į šiuos žodžius, pamatysite aiškų dėsningumą, pasikartojantį ir kituose „leidžiamuose“ žodžiuose žaidimo pavyzdžiuose.
Kokia gi taisyklė slypi už durų?
Pagrindinis principas: tik tie žodžiai, kurių rašyboje yra dvi vienodos viena šalia kitos esančios raidės, gali „pereiti“ per žaliąsias stiklo duris. Pavyzdžiui, „pelytės“ (lietuviškai – trys vienodos raidės), „kava“ (du „a“), „triušis“ (dvi „i“). Tuo tarpu žodžiai be tokių raidžių kombinacijų už durų nepatenka.
Pavyzdžiui, į žaidimą galite pasikviesti „baleriną“, bet ne „šokėją“. Įsinešti galima ir „skaityklą“, bet „bibliotekos“ – ne.
Smagios variacijos ir žaidimo pritaikymas
Šios mįslės privalumas – galimybė nuolat ją atnaujinti. Prireikus galima keisti pagrindinę taisyklę: pavyzdžiui, leisti įsinešti žodžius, kuriuose yra konkreti raidė, sakinių fragmentus su tam tikra savybe ar net daiktus, kuriems reikalingos baterijos.
Be to, žaidimą galima pritaikyti įvairių amžiaus grupių ar situacijų poreikiams. Jei žaidžiate klasėje, dalyviai iškrenta suklydę kaip per rašybos konkursą. Per draugų vakarėlį – suklydęs atlieka iššūkį arba užduotį, kurią nusprendžia visa kompanija.
Ką daryti, kai visi perpranta taisyklę?
Vos tik žaidėjai supranta užkoduotą principą, žaidimą galima perkrauti pasirenkant kitą vedantįjį ir naują taisyklę. Tai gali būti pavadinimai su tam tikra konstrukcija, žodžiai su pasikartojančiomis raidėmis, daiktai, kuriems reikia papildomų detalių, ar bet koks kitas sugalvotas dėsningumas.
Jei norite dar daugiau iššūkių, galite išbandyti matematines ar logines mįsles – jos taip pat puikiai įtraukia ir lavina kūrybiškumą.











