Akivaizdu, kad „stiklinės lubos“ egzistuoja, o moterys susiduria su diskriminacija, kuri trukdo joms tobulėti, palyginti su vyrais, nepaisant panašios kvalifikacijos, įgūdžių ir patirties. Tačiau, remiantis gausiais moksliniais tyrimais, moterų, o ne vyrų, įdarbinimas gali būti raktas į jūsų verslo sėkmę.
Atlikti tyrimai dėl darbo
Kognityvinės neurologijos ir elgsenos ekonomikos tyrimai nuosekliai parodė, kad moterys, palyginti su vyrais, atsisako siekti karjeros.
20 „Fortune 500“ įmonių vadovų tyrimas atskleidė, kad vyrai turėjo greitesnį karjeros progresą ir gavo didesnį atlyginimą nei moterys, nepaisant to, kad moterys turėjo panašią kvalifikaciją, dirbo tose pačiose pramonės šakose ir turėjo nuolatinę darbo patirtį.
Kitas tyrimas, kuriame dalyvavo 138 vadovai, pusė vyrų ir moterų, parodė, kad moterys turėjo daugiau dirbti, kad įveiktų tokias kliūtis, kaip atskirtis iš neoficialių tinklų ir gauti mažiau kuravimo nei vyrai.
Be to, atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau nei 1000 magistrantūros studijų absolventų, atskleidė, kad moterys dažniau susiduria su diskriminacija nei vyrai, o net ir kontroliuodamos darbo patirtį moterys uždirbo mažiau nei vyrai.
Moksliniai tyrimai dėl moterų įdarbinimo
Tačiau, remiantis gausiais moksliniais tyrimais, moterų, o ne vyrų, įdarbinimas gali būti raktas į jūsų verslo sėkmę. Tyrimai parodė, kad moterų vadovaujamos komandos paprastai lenkia vyrų vadovaujamas komandas, o įmonės, kuriose vadovaujančias pareigas užima daugiau moterų, yra pelningesnės.
Viename „Harvard Business Review“ paskelbtame tyrime teigiama, kad įmonės, kuriose aukštesnėse vadovaujančiose pozicijose yra daugiau moterų, „yra pelningesnės, labiau socialiai atsakingos ir teikia saugesnę bei kokybiškesnę klientų patirtį“. Daug dėmesio skiriant naujovėms, tyrime buvo nagrinėjamos 163 tarptautinės įmonės per 13 metų, siekiant nustatyti, kaip pasikeitė šių įmonių ilgalaikės strategijos po to, kai moterys prisijungė prie aukščiausio lygio vadovų komandų. Jie išsiaiškino, kad įmonės tapo atviresnės pokyčiams ir mažiau atviros rizikai, ir perėjo nuo susijungimų ir įsigijimų prie MTTP.
Kitos stipendijos rodo panašius rezultatus. 1996–1997 m. atliktas nacionalinių organizacijų tyrimas atskleidė, kad įmonės, turinčios didesnę lyčių įvairovę, paprastai turi daugiau klientų, didesnes pardavimo pajamas ir didesnį pelną. Kitas tyrimas parodė, kad įmonės, kurių direktorių valdyboje yra ne mažiau kaip 30 % moterų, yra pelningesnės. Be to, trečiajame tyrime nustatyta, kad komandos, turinčios lyčių pusiausvyrą, paprastai turi geresnius pardavimus ir pelną, palyginti su komandomis, kuriose daugiausia yra vyrų.
Tačiau kodėl moterų vadovaujamos komandos dažniausiai pasirodo geriau? Tyrimai rodo, kad moterys gali būti veiksmingesnės lyderės, nes jos labiau linkusios skatinti teigiamą ir įtraukią darbo aplinką. Tyrimai parodė, kad moterys dažniau nei vyrai skatina bendradarbiauti, dalijasi nuopelnais ir teikia konstruktyvius atsiliepimus.