Praradus bagažą skrydžio metu dažnas keliautojas susiduria su didžiuliu stresu – lagaminas neatvyksta į paskirties vietą, o jums būtiniausi daiktai lieka už šimtų kilometrų. Nors daugeliu atvejų lagamino dingimą nulemia oro uostų darbuotojų klaidos ar didelis apkrovimas, kartais dėl tokios situacijos kalti ir patys keleiviai. Ir viskas gali prasidėti nuo mažiausios detalės – paliktų senų bagažo lipdukų ant jūsų lagamino.
Kodėl nereikėtų palikti senų lipdukų?
Daugelis labai neskiria daug dėmesio smulkiems, kartais net vos pastebimiems lipdukams ant bagažo. Tačiau iš tiesų, būtent jie gali nulemti, ar jūsų lagaminas pasieks kelionės tikslą, ar pateks į visiškai netinkamą vietą. Jei išvykstate nauju maršrutu ir paliekate seno skrydžio lipduką, yra rizika, kad oro uostų automatizuota įranga nuskaitys būtent seną informaciją. Taip lagaminas gali būti nukreiptas neteisinga kryptimi ir grįžti į ankstesnės kelionės oro uostą.
Kaip veikia bagažo lipdukai?
Maži lipdukai, užklijuojami ant lagamino registracijos metu, nėra tik papildoma priemonė – tai svarbi bagažo sekimo sistemos dalis. Ant jų nurodomas specialus brūkšninis kodas, kuriuo lagaminas susiejamas su konkrečiu keleiviu, skrydžiu, data ir oro linija. Net jei pagrindinėje bagažo etiketėje informacija pažeidžiama, darbuotojai ar automatinės sistemos gali nuskaityti lipduką ir pagal jį nukreipti lagaminą ten, kur reikia.
Tačiau jei lagaminas turi kelis senus lipdukus, skenuojant galima netyčia pasirinkti netinkamą – ir lagamino paieška taps sudėtinga. Viena klaida gali lemti, kad jūsų bagažas atsidurs visai kitoje vietovėje.
Net ir patyrę keliautojai susiduria su šiomis problemomis
Klaidingai manyti, kad tik reti keliautojai pamiršta nuimti senus lipdukus. Net reguliariai keliaujantieji kartais džiaugiasi bagažo atgavimu tik po kelių dienų – dėl klaidingai nuskaitytos informacijos. Jei oro uoste dirbantis žmogus ar automatinė sistema nuskenuoja ne tą lipduką, bagažas nukeliauja visai ne ten, kur reikia, o keleivis sugaišta nemažai laiko aiškindamasis jo buvimo vietą.
Papildomai situaciją komplikuoja tai, jei ant lagamino lieka kelių skirtingų oro linijų lipdukai. Tokiu atveju sistemos gali apdoroti netinkamą informaciją ir bagažas atsiranda kitame terminale ar oro uoste, todėl grąžinti jį tampa kur kas sudėtingiau.
Ką daryti, kad lagaminas visada keliautų su jumis?
Apsauga paprasta – visada pasirūpinkite, kad prieš kiekvieną naują kelionę visi seni bagažo lipdukai būtų nuimti. Tai galite padaryti vos gavę bagažą oro uoste arba atvykę į viešbutį. Reguliariai peržvelkite lagaminą, patikrinkite, ar neliko nė vieno senesnio žymėjimo. Tokia mažytė detalė gali padėti išvengti didelių problemų.
- Pašalinkite visus senus lipdukus nuo lagamino prieš registruodamiesi naujam skrydžiui.
- Patikrinkite net nematomas vietas – kartais lipdukai užklijuojami ant dugno arba rankenų.
- Nurodykite savo kontaktinius duomenis ant lagamino – prarastam bagažui tai gali padėti greičiau sugrįžti.
- Saugokite pagrindinę bagažo etiketę iki tol, kol lagaminas bus grąžintas į jūsų rankas.
Nors kartais situacijos valdyti neįmanoma, dažniausiai patiems atidumas ir kruopštumas padeda išvengti bagažo praradimo nemalonumų. Mažas veiksmas kelionės pradžioje gali išgelbėti visą planą.













