Ar pastebėjote skaičių 57 ant beveik kiekvieno „Heinz“ kečupo butelio? Šis skaičius jau seniai kelia smalsumą daugeliui: ar „Heinz“ tikrai gamina 57 skirtingas kečupo rūšis ar naudoja 57 ingredientus? Atsakymas daugelį nustebins – šis skaičius neturi nieko bendra nei su skonių įvairove, nei su gamybos paslaptimis.
Iš kur atsirado garsusis „57”?
Kečupas – viena populiariausių, tačiau kartu ir diskutuotinų pagardų rūšių. Nesvarbu, ar jį vadinate kečupu, ar ketchupu, ar catsupu – jo pavadinimas gali skirtis, o ir prie patiekalų tinka ne kiekvienam pagal skonį. Kai kurie mėgsta jo saldų ir pikantišką skonį, kiti jį apibūdina kaip saldintą pomidorų tyrę. Tačiau bene daugiausia klausimų kelia ne pati kečupo sudėtis, o ikoniškas skaičius ant pakuotės.
Skaičiaus 57 paslaptis
Šis legendinis skaičius ant „Heinz“ kečupo butelių pasirodė dar XIX amžiaus pabaigoje. Jis tapo pagrindine dalimi įmonės įvaizdžio ir iki šiol išliko ant daugelio gaminių. Tačiau realybėje tuo metu „Heinz“ siūlė ne 57 produktų rūšis, o daugiau nei 60 skirtingų maisto gaminių, tarp kurių buvo ne tik kečupas, bet ir įvairūs pagardai, vaisių sviestai bei kiti konservuoti produktai.
Kodėl būtent 57?
Šio skaičiaus ištakos slypi asmeninėse įmonės įkūrėjo simpatijose. Istorija pasakoja, kad skaičius buvo pasirinktas pasitelkus šiek tiek kūrybiškumo – įkūrėjas sumanė jį pasiskolinti iš trumpo ir įsimintino reklaminiame skelbime matyto skaičiaus, nes, kaip paaiškėjo, įtaigi bei lengvai įsimenama frazė dažnai yra daug svarbesnė nei tiksli produktų gausa lentynoje. Tuo metu penketas buvo jo mėgstamiausias skaičius, o septynetas – reikšmingas jo žmonai. Taigi, 57 tapo sentimentalios istorijos dalimi.
Legendos ir tikrovės ribos
Kur tikra, o kur reklaminis triukas – tiksliai pasakyti sunku. Vieniems ši istorija atrodo kaip sumanus verslo žingsnis, siekiant išsiskirti konkurencingoje rinkoje. Kiti mato romantišką gestą, įprasminusį asmeninę istoriją prekių ženklui amžiams. Tačiau nepriklausomai nuo požiūrio, šis skaičius padarė įspūdingą karjerą, tapdamas neatskiriamu nuo „Heinz“ sėkmės istorijos.
Ikonos gimimas
Nors šiandien „Heinz“ siūlo žymiai daugiau nei keliasdešimt produktų, skaičius 57 iki šiol simbolizuoja išskirtinumą ir įsimintinumą. Tai – priminimas, kiek gali nulemti gerai apgalvotas, iš pirmo žvilgsnio atsitiktinis pasirinkimas. Tad kitą kartą, kai paimsite kečupo butelį, prisiminkite: šis skaičius įamžina ne kažkokį paslaptingą receptą, o verslo kūrėjo fantaziją ir asmeninį prisirišimą.











