Daugelis mūsų žino didžiąją mažmeninės prekybos tinklą, tačiau retas susimąsto, kodėl jam suteiktas būtent toks pavadinimas ir kaip visa ši verslo imperija prasidėjo.
Pavadinimo kilmės užkulisiai
Nors šio tinklo vardas žinomas visame pasaulyje, dauguma nepagalvoja, ką jis reiškia. Pats pavadinimas susiformavo gana paprastai: pradinėje verslo vizijoje buvo siekiama atspindėti savininko pavardę bei parduotuvės tikslą būti patraukliu vietos turgumi. Toks sprendimas puikiai derėjo prie paprastų principų – siūlyti vertę ir patogumą kiekvienam pirkėjui.
Kelionė nuo mažo miestelio parduotuvės iki pasaulinio tinklo
Koncepcija į pasaulį atėjo iš nedidelės parduotuvės nedideliame miestelyje. Parduotuvės steigėjas siekė pasiūlyti platų prekių asortimentą už žemą kainą, taip pat išsiskirti išskirtiniu dėmesiu klientui. Pradžia buvo kukli: šeima persikėlė į mažą miestelį, kur įrengė pirmąją parduotuvę. Sėkmė paskatino atidaryti dar daugiau prekybos vietų.
Pirmoji tinklo parduotuvė iš tiesų buvo paprasta – ją įkūrė šeimos verslininkas, kuris ir vėliau vadovavosi aiškiu tikslu: geras aptarnavimas bei žemos kainos. Bėgant metams ši idėja pasklido visoje šalyje ir pasaulyje, o nedidelis šeimos verslas pradėjo plėstis sparčiai ir už šalies ribų.
Pasaulinė lyderystė ir įspūdingi skaičiai
Šiandien tinklas valdo tūkstančius parduotuvių keliose dešimtyse šalių. Milijonai klientų kiekvieną savaitę apsiperka šio mažmenininko parduotuvėse. Įmonė tapo viena didžiausių darbdavių visame pasaulyje ir yra laikoma viena sėkmingiausių mažmeninės prekybos istorijų.
Parduotuvė nuėjo ilgą kelią nuo pirmosios mažutės krautuvėlės iki pasaulinio masto prekybos centro. Pagrindinė mintis išliko ta pati – kiek įmanoma geresnės kainos ir patogumas pirkėjams. Tokia vizija padėjo mažai vietinei parduotuvei išaugti į didžiausią prekybos tinklą pasaulyje.
Trumpa pavadinimo istorija
- Prekybos tinklo pavadinime atsispindi įkūrėjo pavardė ir rinkos (market) idėja
- Idėja gimė dėl poreikio išsiskirti ir būti atpažįstamiems
- Pavadinimas pradžioje buvo naudojamas su brūkšniu, o vėliau imti taikyti dabartinį variantą
Verslo sėkmės istorija įrodo, kad paprastos idėjos, pagrįstos klientų poreikiais ir sąžiningomis kainomis, gali tapti pasauliniu fenomenu.