Kai renkamės viešbutį, dažnai svarbu vieta, patogumai ar pusryčiai. Tačiau praeityje kai kurios apgyvendinimo įstaigos traukė klientus tiesiog savo pavadinimu. Pavyzdžiui, šio tinklo vardas neatsirado atsitiktinai – jis buvo tiesiogiai susijęs su tuo, ką siūlė svečiams.
Kaip kilo mintis
Praėjusio amžiaus šeštajame dešimtmetyje du rangovai, kurių specializacija buvo pigūs būstai, nusprendė išbandyti save svetingumo srityje. Jų tikslas buvo įkurti motelį, kuriame kambariai būtų labai pigūs, bet vis tiek atneštų pelną.
Iš pradžių jie skaičiavo, kad už nakvynę pakaktų 4 dolerių. Tačiau atlikus rinkos analizę paaiškėjo, kad tokia suma būtų per maža išlaidoms padengti. Todėl kaina buvo kilstelėta iki 5, o vėliau nusistovėjo ties 6 doleriais. Tokia kaina garantavo, kad bus galima padengti visas pagrindines išlaidas – nuo pastatų statybos, iki žemės nuomos ir valymo paslaugų. Tad kai pirmasis motelis atvėrė duris Santa Barbaroje 1962 metais, prie jo durų svečius pasitiko pavadinimas, aiškiai rodantis tiek paslaugos esmę, tiek kainą.
Name slypėjo esmė
Pavadinimas tapo tikru traukos objektu: kiekvienas iš karto suprato, tiek apie paslaugos tipą, tiek apie piniginę naudą. Tuo metu toks sprendimas buvo itin drąsus – ir, žvelgiant į istoriją, tikrai pasiteisino, nes klientai džiaugėsi prieinamu apgyvendinimu.
Kainos keitėsi bėgant metams
Šiandien šis pavadinimas jau ne visada atspindi realybę – paslaugos kainos svyruoja priklausomai nuo vietos ir metų laiko. Kai kur kambario nuoma gali siekti arti šimto penkiasdešimties dolerių už naktį, tačiau kituose regionuose galima rasti ir kone dešimt kartų pigiau. Tiesa, pagal infliacijos skaičiavimus, 6 doleriai 1962 metais šiandien prilygtų maždaug 49 doleriams.
Nors pradinis sumanymas buvo orientuotas į žemą kainą, po daugelio metų kai kurie tinklo viešbučiai vis dar siūlo panašų ekonomiškumą, ypač jei lyginsime su brangiausiais pasaulio viešbučiais. Taigi, ilgametė tradicija liko atpažįstama – pasiūlyti paprastą, aiškią ir įperkamo apgyvendinimo galimybę kiekvienam keliautojui.