Ar kada nors susimąstėte, ar kultinėje žalioje žymios kavinės emblemoje tikrai viskas tobula? Net jei į ją žvelgiate kasdien – dažnai net nepastebime smulkių detalių, paslėptų žinomų prekių ženklų logotipuose. Šis atvejis – ne išimtis: yra viena įdomi smulkmena, kurios dauguma lankytojų nė nepastebi.
Prekės ženklo logotipo kelias
Ar žinote, kas vaizduojama šioje plačiai atpažįstamoje emblemoje? Tai ne paprasta undinė, o mitinė Sirena. Prekės ženklo pavadinimas buvo pasirinktas remiantis garsiu literatūriniu kūriniu, tačiau pati Sirenos idėja atsirado naršant senuosius jūrinius albumus. Anuomet, kai 1971 metais buvo sprendžiama dėl vardo, šis paslaptingas jūrinis padaras simbolizavo uostamiestį, iš kurio viskas prasidėjo, ir atspindėjo kavos keliones per didžiuosius vandenynus.
Logo dizainas vystėsi kartu su prekių ženklu: iš pradžių buvo rudos spalvos, bet 1987 metais tapo žalias. Augant žinomumui, 1992-aisiais ženkle atsirado modernių elementų, o išskirtiniai pokyčiai įvyko po keliolikos metų.
Pokyčiai, įnešę žaismingumo
2011 metais žemat Sirena buvo gerokai atnaujinta. Pasikeitė jos šukuosena, veido išraiška tapo šiuolaikiškesnė, o užrašas apie kavą dingo – tuomet vartotojai jau lengvai pažino prekių ženklą ir be žodžių. Tačiau šis logotipo atnaujinimas turėjo netikėtą vingį.
Paslėpta smulkmena, kurią pastebi tik įdėmūs
Kuriant naująją Sireną, buvo siekiama, kad dizainas atrodytų simetriškesnis ir tvarkingesnis. Visgi komanda netruko pastebėti, kad toks logotipas neteko žmogiškumo – atrodė per daug idealiai. Tuomet kūrėjai nusprendė sugrąžinti nedidelę asimetriją – ir taip ikoniškam ženklui suteikė daugiau žavesio.
Jei įsižiūrėsite, pastebėsite, kad Sirenos veidas kiek asimetriškas: dešinėje pusėje gaubia daugiau šešėlio, o nosis truputį nusileidusi žemiau nei kairėje. Šis subtilus netobulumas leidžia emblemai atrodyti artimesnei ir žmogiškesnei, tarsi nebyliai primindamas – autentiškumas ir išskirtinumas kyla būtent iš netobulumų.
Kodėl tai svarbu?
Nors dažnas akimis slysta pro tokią smulkmeną, tokios detalės dažnai lemia, kodėl logotipas daro stiprų įspūdį ir jaučiamas kaip savas. Nedidelė asimetrija užtikrina, kad ženklas nėra šaltas ar dirbtinis, o atvirkščiai – žavingai žmogiškas. Taigi, kitą kartą gurkšnodami kavą, prisiminkite – net tobuliausiose istorijose slypi šiek tiek netobulumo.













