Ar esate kada susidūrę su tuo, kad jūsų skrydžio pradžia vėluoja, bet lėktuvas, visų nuostabai, vis tiek atvyksta anksčiau nei numatyta? Tai nėra tik jūsų vaizduotės vaisius – tokie atvejai pasitaiko kur kas dažniau, nei manytumėte. Pasigilinkime, kodėl kartais lėktuvai atskrenda į paskirties oro uostą netgi anksčiau, nei tikėtasi.
Kas lemia skrydžių vėlavimus ir laiką ore
Keliaujant lėktuvu retai viskas pavyksta taip sklandžiai, kaip norėtųsi. Net jei laiku praeinate patikras ir pasiekiate savo vartus, visa skrydžio eiga priklauso nuo daugybės aplinkybių. Techninės priežastys, sudėtingos oro sąlygos ar net oro uosto užimtumas – visa tai gali lemti vėlavimus, kurie jau tampa įprasta daugelio keleivių patirtimi.
Štai kodėl lėktuvų reisai laikomi „atvykstančiais laiku”, jei jie pasiekia galutinį tašką vos per 15 minučių po numatyto laiko. Praktiškai tai reiškia, kad nedideli nukrypimai laikomi visiškai priimtinais, nes visi žino – situacija dažnai būna nenuspėjama.
Kaip tvarkaraščiai formuojami realybėje
Nors vis garsiau kalbama, kad kai kurios oro linijos tyčia formuoja ilgėlesnius skrydžių laikus savo tvarkaraščiuose, bendrovės argumentuoja, kad jų tikslas – ne džiuginti keleivius geresniais rodikliais, bet iš tikrųjų remtis realybės statistika. Dalis kompanijų nuolat peržiūri ir koreguoja skrydžio laiką pagal kelių metų vidurkius, atsižvelgia į oro uostų darbo ypatumus, dažniausiai pasitaikančius vėlavimus ir kitas svarbias detales.
Skaičiuojama ne tik faktinė trukmė ore – įvertinamas laikas, reikalingas orlaiviui pasiekti terminalą nusileidus ar praleisti lėktuvų kilimo ir nusileidimo takams skirtus laikotarpius. Pavyzdžiui, kai kuriuose didžiuosiuose oro uostuose irgi gali tekti riedėti iki vartų net 15 minučių po nusileidimo. Kad išvengtų nusivylusių keleivių, oro linijos šį laiką įtraukia į bendrą užimto skrydžio laiką.
Pilotų galimybės trumpinti trukmę
Galbūt girdėjote, kad kartais pilotai “panaikina” vėlavimus tiesiog greičiau skrendant. Kai skrydžio pradžioje ar prieš išvykstant dėl kažkokių priežasčių susidarė kelių dešimčių minučių vėlavimas, pilotai išnaudoja savo profesionalumą ir klimato sąlygas optimaliai – taip pavyksta šiek tiek atsigriebti ir sumažinti atvykimo vėlavimą, dažniausiai net iki 20 minučių. Taip jie sumažina psichologinę įtampą keleiviams, kurie, atrodo, prarado visą vilčių dėl laiku pasiektos kelionės pabaigos.
Išvada
Keliaudami lėktuvu, verta suprasti, kad matomas laikas ore dažnai būna didesnis, nei realiai trunka skrydis. Tokie ‘rezervai’ padeda oro linijoms tvarkyti nenumatytus vėlavimus, atsižvelgti į oro sąlygas, oro uostų infrastruktūrą ir sumažinti keleivių nusivylimą. Kita vertus, net ir pavėlavus, pilotai dažnai sugeba sumažinti skirtumą, kad galutinis rezultatas būtų malonesnis nei tikėtasi. Tad kitąkart, jei tenka laukti lėktuve ar vartų zonoje, prisiminkite – visa tai daroma, kad jūsų skrydis būtų kiek įmanoma sklandesnis, net jei laikrodžio rodyklės rodo šiek tiek kitaip.













