Kaip atidaryti internetinę parduotuvę

Kaip atidaryti internetinę parduotuvę

Nuolat svarstau galimybę pradėti e. prekybos verslą. Nors man patinka mano dabartinis darbas, idėja uždirbti pasyvias pajamas mane kasdien vilioja. Tačiau turiu pripažinti, kad man trūksta verslumo įgūdžių. Ankstyvuoju savo dvidešimtmečiu bandžiau laisvai samdomą veiklą, tačiau beveik sužlugdžiau save finansiškai – paprasčiausiai neatlikdavau darbo. Norėdamas padėti jums išvengti mano klaidų, ketinu pasidalinti patarimais, kaip pradėti e. prekybos verslą teisingu būdu.

Jei svarstote galimybę įsitraukti į e. prekybos verslumą, turite gerai suprasti, kas būtina norint būti sėkmingu interneto pardavėju. Prieš pradėdami kaupti medžiagas, pvz., dervą ar auskarų kabliukus, perskaitykite, ko reikia norint pradėti e. prekybos verslą.

Kaip pradėti e. prekybos verslą

  1. Pasirinkite e. prekybos nišą
  2. Nustatykite savo siuntimo strategiją
  3. Sukurkite verslo planą
  4. Sukurkite e. prekybos parduotuvę
  5. Reklamuokite savo verslą

1. Pasirinkite savo e. prekybos nišą

E. prekyboje sėkmingiausi pardavėjai orientuojasi į labai siauras ir specifines nišas. Galvokite apie e. prekybos nišas kaip rinkos segmentus, kurių kitos įmonės neaprėpia. Kuo konkretesnė jūsų produkto niša, tuo mažiau konkurentų turėsite, o tai padidina jūsų sėkmės tikimybę.

Jūsų verslo modelis turi atitikti e. prekybos nišą, nes ne visi modeliai tinka visų tipų produktams. Pavyzdžiui, dropshipping (prekių siuntimas tiesiai iš tiekėjo) neveiks, jei norite parduoti rankomis megztus megztinius, o prenumeratos modelis vargu ar padės parduoti prabangius rankų darbo kavos stalus.

Norint rasti tinkamą nišą, pradėkite nuo rinkos ir palaipsniui siaurinkite. Kad pasirinktumėte rinką, pirmiausia pasirinkite produktus, kurie atitinka šiuos kriterijus:

  • Galite pagaminti juos kokybiškai
  • Jums patinka juos kurti (net ir dideliais kiekiais)
  • Jų rinka yra maža ir turi minimaliai konkurencijos
  • Žmonės nori arba reikia tų produktų
  • Produktai yra pelningi

Nišos susiaurinimas

Kai nustatysite tinkamą produktų rinką, galite detaliau siaurinti savo nišą. Pavyzdžiui, jei mėgstate kurti drabužius laisvalaikiu ir norite šią veiklą paversti e. prekybos verslu, pradžioje tiktų drabužių pramonė, tačiau tai labai prisotinta rinka, todėl vargu ar pavyks būti sėkmingu individualiu pardavėju.

Jums reikės rasti unikalią produktų kategoriją platesnėje drabužių pramonėje. Štai kaip galėtų atrodyti nišos susiaurinimo procesas:

  • Pradėkite nuo plačios rinkos, pvz., drabužių gamybos.
  • Raskite segmentą su mažiau konkurentų – šiuo atveju tai galėtų būti augintinių drabužių rinka.
  • Kadangi tai vis dar gana plati kategorija, susiaurinkite ją iki šunų drabužių.
  • Jei gaminate šiuos drabužius patys, orientuokitės į „rankų darbo šunų drabužius“.
  • Galite susiaurinti dar labiau, pvz., siūlydami drabužius šunims specialioms progoms, pavyzdžiui, vestuvėms ar sužadėtuvėms. Specifinė niša sumažina konkurenciją.

Pasiekus tokią specifikaciją, galite būti tikri, kad jūsų verslas taps sunkiai konkuruojamas. Tačiau visada galima dar labiau susiaurinti nišą – galbūt pasirinkti vestuvinius varstukus mažų ir vidutinio dydžio šunims su gėlių tematika.

Niša nėra nuolatinė – jei jūsų produktas gerai seksis rinkoje, galėsite investuoti daugiau į marketingą, auditorijos tikslinimą ir net pasamdyti darbuotojų. Kai jūsų įmonė auga, turėsite daugiau išteklių ir galimybių užimti didesnę rinkos dalį.

2. Nustatykite savo siuntimo strategiją

Kai galvoju apie mažas e. prekybos parduotuves, man pirmiausia kyla mintys apie mėgstamas Etsy nišines parduotuves, kurios parduoda unikalius papuošalus ir kitus neįprastus gaminius. Tačiau e. prekybos verslai apima kur kas daugiau nei tradicinė mažmeninė prekyba.

Jūsų pardavimo kanalo pasirinkimas labai priklauso nuo jūsų poreikių. Keli dažni siuntimo modeliai:

  • Tiesioginis pardavimas vartotojui (DTC): Tai modelis, kai jūsų parduotuvė gamina ir siunčia prekes tiesiai vartotojui, apeinant tarpininkus.
  • Dropshipping: Tai verslo modelis, kuriame parduodate prekes, kurių sandėlyje neturite. Užsakymo atveju tiekėjas siunčia prekę tiesiai klientui.
  • Print on Demand: Tai panašu į dropshipping, tačiau gaminiai gaminami pagal individualų užsakymą, pvz., marškinėliai su spausdintais dizainais.
  • Didmeninė prekyba: Pardavimas mažmenininkams dideliais kiekiais.
  • Prenumeratos modelis: Prekės ar paslaugos parduodamos reguliariai, pvz., kas mėnesį.

Po kanalo pasirinkimo, reikia nuspręsti, kaip valdyti siuntimą ir įvertinti, kiek kainuos siuntimas bei kur galite siųsti savo prekes.

3. Sukurkite verslo planą

Kai jau pasirinkote savo produktų nišą ir siuntimo strategiją, metas sukurti verslo planą. Verslo planas yra būdas sujungti visas jūsų idėjas į vientisą strategiją. Tai padės nustatyti jūsų investicijų prioritetus ir veiksmus, kaip pasiekti klientus. Geras verslo planas paprastai apima šešias dalis:

  • Verslo aprašymas: Informacija apie jūsų įmonės struktūrą, pramonę ir pagrindinius duomenis.
  • Misijos pareiškimas: Sąrašas pagrindinių vertybių ir tikslų, kuriuos sieksite kaip įmonė.
  • Konkurencijos tyrimas: Detalės apie jūsų konkurentus ir jų taktikas.
  • Verslo planas: Laiko juosta, kaip planuojate auginti savo verslą laikui bėgant.
  • Produkto aprašymai: Informacija apie jūsų produktą ar paslaugą ir logistiką, kaip juos pateiksite rinkai.
  • Finansinės prognozės: Skaičiavimai apie jūsų kainodaros ir pardavimų strategiją, pelno tikslus bei investuotojų informaciją.

4. Sukurkite savo e. prekybos parduotuvę

Kai jau radote savo rinką, susiaurinote nišą ir pasirinkote produktą, laikas pradėti generuoti atsargas ir jas parduoti klientams. Dabar metas pasirinkti platformą ir sukurti savo e. prekybos parduotuvę.

Pasirinkite e. prekybos platformą

E. prekybos platformų rinkoje yra daug pasirinkimų, todėl pasirinkimas gali pasirodyti sudėtingas. Jums net nebūtinai reikia savo individualios svetainės – galite prekiauti tokiose platformose kaip „Etsy“, „Amazon“ ar įvairiose sutelktinio finansavimo svetainėse. Jei vis dėlto nusprendžiate kurti savo e. prekybos svetainę, čia yra keletas vadovų ir palyginimų, kurie gali padėti pasirinkti tinkamą platformą:

  • Geriausios platformos e. prekybos svetainei sukurti
  • Platformų palyginimas: „Shopify“ vs. „Squarespace“
  • Platformų palyginimas: „WooCommerce“ vs. „Shopify“
  • Platformų palyginimas: „Wix“ vs. „Weebly“
  • Platformų palyginimas: „Squarespace“ vs. „WordPress“

Sukurkite savo svetainę

Minėtos platformos gali būti dviejų kategorijų, kiekviena iš jų turi skirtingus nustatymų reikalavimus. Standartinės svetainių kūrimo platformos, tokios kaip „Wix“, „Weebly“, „Squarespace“ arba „WordPress“, leis jums sukurti visą svetainę, kurios dalis gali būti skirta jūsų parduotuvei.

Jei e. prekybos verslas yra pagrindinis jūsų tikslas, geriau pasirinkti e. prekybai pritaikytą platformą, tokią kaip „Shopify“ ar „WooCommerce“. Abi platformos siūlo tas pačias funkcijas kaip ir standartinės svetainės kūrimo įrankiai, bet taip pat suteikia prieigą prie išplėstinių funkcijų, skirtų prekybai internetu.

Pasiruošę kurti savo parduotuvę? Peržiūrėkite šiuos vadovus apie tai, kaip sukurti savo parduotuvę pasirinktoje platformoje:

  • Kaip sukurti „Shopify“ parduotuvę
  • Kaip sukurti „WooCommerce“ parduotuvę

5. Reklamuokite savo verslą

Sukūrę savo e. prekybos parduotuvę, laikas mesti visus savo išteklius, kad užtikrintumėte jos sėkmę. Negalite tiesiog laukti, kol klientai ateis pas jus – turite aktyviai juos surasti, pasiekti ir konvertuoti.

Sukurkite savo prekinį ženklą

Nors jūsų produktas pritraukia klientus, prekinis ženklas sukuria unikalią tapatybę aplink jį. Jei jūsų konkurentai siūlo panašų produktą ar paslaugą, prekinis ženklas padeda jums išsiskirti. Štai kaip galite sustiprinti savo prekės ženklą:

  • Verslo pavadinimas
  • Patrauklus logotipas
  • Išraiškingas svetainės dizainas
  • Rinkodaros partnerystės su influenceriais

Kuo išskirtinesnis jūsų prekinis ženklas, tuo didesnė tikimybė, kad klientai jį prisimins. Sukūrę prekės ženklo strategiją, būtinai išlaikykite nuoseklumą visose verslo srityse.

Pritraukite potencialius klientus

Inbound pardavimų strategijos yra skirtos tam, kad klientai ateitų pas jus, o ne atvirkščiai. Tai apima paieškos optimizavimą (SEO), mokamą paiešką, socialinius tinklus, el. pašto rinkodaros kampanijas ir turinio rinkodarą. Naudodamiesi šiomis priemonėmis, parodykite, kaip jūsų produktas išsprendžia klientų problemas ar pagerina jų kasdienį gyvenimą.

Patarimas: prieš pradėdami generuoti potencialius klientus, sukurkite pirkėjo asmenybę, kuri atstovautų jūsų idealiam klientui. Suprasdamas, koks žmogus pirktų jūsų produktą, galite numatyti jo pirkėjo kelionę ir surasti tinkamiausius kanalus, per kuriuos jį pritraukti.

Naudokitės turimais ištekliais

Kaip mažo verslo savininkui, jūsų darbotvarkė bus pilna. Norint neatsilikti nuo veiklos, būtina maksimaliai išnaudoti jau turimus išteklius ir iš vieno turinio kurti kelis rinkodaros kanalus. Pavyzdžiui:

  • Įpraskite fotografuoti ir fiksuoti savo kasdienę veiklą bei užkulisinius momentus. Taip visuomet turėsite turinio, kurį galėsite naudoti socialiniuose tinkluose ir savo svetainėje.
  • Jei atliekate tyrimą su savo verslu susijusia tema, pridėkite papildomą žingsnį – paverskite šį tyrimą rinkodaros el. paštu ar SEO straipsniu.
  • Kiekvieną kartą, kai kuriate naują rinkodaros priemonę (el. pašto išdėstymą, Instagram istoriją ar tinklaraščio struktūrą), stenkitės sukurti šabloną, kad kitą kartą nereikėtų pradėti nuo nulio.

Mažo verslo rinkodara yra „dirbk išmaniai, o ne sunkiai“ strategija. Maksimaliai išnaudokite sukurtą turinį ir taupykite laiką. Tai leis daugiau dėmesio skirti verslo strategijos tobulinimui bei plėtrai.

Ar e. prekyba jums tinkama?

Kai kurie žmonės geriau sekasi mokytis egzaminams nei atlikti namų darbus, ir panašiai yra su verslumu – kai kurios asmenybės klesti esant spaudimui, kai jų verslo sėkmė tiesiogiai priklauso nuo jų pastangų. Nėra objektyviai geresnio sprendimo – dirbti pagal darbo sutartį ar būti verslininku. Tai priklauso nuo to, kas jums asmeniškai yra tinkamiau.

Greitas savęs vertinimas, ar esate tinkamas e. prekybos pardavėjui:

  • Ar mėgstate tai, ką darote? Tai bus veikla, kuriai turėsite skirti valandas kasdien. Jei nesate tikrai aistringi dėl savo produkto, po kelių savaičių tapsite nelaimingi.
  • Ar esate savarankiškai disciplinuoti? Būti savo pačiu viršininku nėra lengva, ypač e. prekybos pramonėje, kurioje kartais dirbsite izoliuotai.
  • Ar turite daug įsipareigojimų? Norint sėkmingai valdyti internetinę parduotuvę, reikės nustatyti aiškias ribas ir mokėti pasakyti „ne“.
  • Ar galite prisiimti finansinę riziką? Jei planuojate visiškai pereiti į verslumą, reikės pasiruošti pragyventi kelis mėnesius be nuolatinių pajamų.

Patarimai pradedant e. prekybos verslą

Jei gerai apsvarstėte ir esate pasirengę žengti šį žingsnį, štai keletas patarimų, kurie padės pradėti:

  • Pasirinkite tai, ką mokate daryti: Kai pradedate e. prekybos verslą, pasirinkite produktą, kurį galite gaminti arba parduoti kokybiškai.
  • Pasirinkite tai, ką mėgstate daryti: Rinkitės produktą ar rinką, kuri jums patinka ir kuri netaps nuobodi.
  • Pasirinkite mažą rinką su ribota konkurencija: Jūs esate vienas žmogus su ribotais ištekliais, todėl stenkitės rasti nišą, kurioje nebūtų didelės konkurencijos.
  • Pasirinkite tai, ko žmonės nori arba jiems reikia: Įsitikinkite, kad jūsų produktas atitinka rinkos poreikius.
  • Pasirinkite pelningą nišą: Rinkitės produktus ar paslaugas, kurie yra pelningi arba gali būti potencialiai pelningi.

Automatinės sistemos jūsų versle

E. prekybos versle yra daugybė galimybių automatizuoti procesus. Investuokite laiko pradiniam automatizavimui ir sutaupysite daug laiko bei energijos ateityje. Automatinė sistemos diegimas gali labai padidinti jūsų verslo sėkmės tikimybę.