Žiemos rytai gali būti iššūkis – lipti į sušalusį automobilį nėra malonu: rankos šąla ant vairo, šaltas oras ima graužti nosį, o sėdynė primena ledo gabalą. Natūralu, kad norisi iš anksto užkurti automobilį ir leisti jam pašilti. Tačiau ar toks įprotis visada leidžiamas, ir ar tikrai jis naudingas automobiliui?
Kodėl automobilių variklių šildymas laikomas problema
Daugelis vairuotojų mano, kad šaltą rytą verta palikti automobilį dirbantį lauke, tačiau šis sprendimas turi daugiau minusų nei pliusų. Ilgai veikiantis variklis laisva eiga ne tik skleidžia aplinkai kenksmingas išmetamąsias dujas, bet ir gali gerokai pakenkti pačiam automobiliui.
Anksčiau, kai automobiliai buvo su karbiuratoriais, rekomenduota šiek tiek pašildyti variklį prieš pradedant važiuoti. Dabartinės degalų įpurškimo sistemos tokios būtinybės nebeturi – varikliui pakanka vos kelių sekundžių, kad jis pradėtų veikti optimaliai ir galėtumėte drąsiai leistis į kelią.
Ar galima palikti automobilį dirbantį vietoje?
Daugelyje vietovių yra griežtų ribojimų, kiek laiko galima palikti veikiantį automobilio variklį stovint. Tokie įstatymai dažniausiai įsigaliojo dėl noro mažinti oro taršą ir saugoti aplinką. Priklausomai nuo regiono, už pažeidimus gali tekti sumokėti baudą ar gauti įspėjimą.
Būtina pasitikrinti vietinius nuostatus – kai kurios savivaldybės riboja ne tik automobilių šildymą, bet ir neleidžia palikti veikiantį transporto priemonės variklį be priežiūros net trumpam laikui. Nors ir norisi sušilti prieš kelionę, šiuo atveju galioja griežtos taisyklės.
Kiek laiko automobilis turi šilti?
Šiuolaikiniam automobiliui šaltu oru užtenka vos 30 sekundžių, kad variklis pradėtų efektyviai veikti – to visiškai pakanka, jog galėtum iš karto pradėti važiuoti. Važiuojant variklis įkaista greičiau ir apsaugomas nuo neigiamo ilgo laisvos eigos poveikio.
Palikus automobilį dirbti ilgiau, gresia mechaniniai pažeidimai – pavyzdžiui, variklio detalės gali būti blogiau tepamos, trumpėja bendras tarnavimo laikas. Kuo mažiau variklis dirba tuščiąja eiga, tuo ilgiau jis išliks patikimas.
Elektrinių automobilių savybės žiemą
Tiems, kurie vairuoja elektrinį automobilį, žiema kelia mažiau rūpesčių. Daugelis modelių turi nuotolinės salono ir akumuliatoriaus pašildymo funkciją, leidžiančią pasiekti komfortą nekenkiant aplinkai. Net ir tokių galimybių neturinčiuose automobiliuose trumpas pašildymas neišskiria į orą teršalų taip, kaip įprastas vidaus degimo variklis.
Kas rizikuoja paliekant automobilį šildytis?
Svarbu žinoti, kad kai kuriose valstybėse arba miestuose pažeidus nurodytus ribojimus dėl tuščiąja eiga veikiančių automobilių, gali laukti piniginės baudos ar perspėjimai. Tokie sprendimai skirti visų pirma taršai mažinti, o ne atimti iš vairuotojų patogumą.
Taigi, žiemos rytą verčiau užkurti automobilį vos prieš išvykdamas, o ne palikti jį dūmyti kieme. Trumpas pašildymas ir greita pradžia – nauda tiek tau, tiek aplinkai bei tavo automobiliui.