Kelionės lėktuvu dažnai prasideda nuo ilgo bagažo tvarkymo, vykimo į oro uostą, ilgos patikros ir saugumo priemonių – todėl gali atrodyti netikėta, kad net įlipus į lėktuvą jūsų sėdima vieta dar nereiškia, jog išvyksite užtikrintai. Visgi kartais nutinka ir taip, kad jūsų kelionės planai netikėtai pasikeičia dėl skrydžio vėlavimų, atšaukimų ar net to, jog tenka palikti lėktuvą savo valia ar be jos.
Kodėl skrydžių laikas nėra garantuotas
Kiekvienam keleiviui svarbu žinoti, jog nurodytas skrydžio laikas – tik orientacinis. Oro linijų tvarkaraščiai kuriami su daug atsargų, tačiau netikėtos situacijos oro uostuose ar danguje, techninės problemos ar oro sąlygos gali bet kada pakeisti planus.
Dažniausiai skrydžių vėlavimai prasideda nuo smulkmenos – techninio patikrinimo ar trumpalaikės oro permainos. Tačiau nenumatytoji kliūtis gali užsitęsti daug ilgiau nei tikėtasi, pavyzdžiui, jei audra užsitęsia ar gedimas pasirodo sudėtingesnis. Tokiais atvejais visi skrydžiai gali vėluoti, o laukti tenka kartais ir visą dieną.
Ką daryti, kai skrydis vėluoja?
Dažniausiai kelionių sezono metu ar prieš šventes vėluojančių skrydžių išvengti sunku. Oro linijų bendrovės paprastai stengiasi pasirūpinti keleiviais ir pasiūlyti alternatyvius skrydžius, tačiau teisės į piniginę kompensaciją ar nemokamą maitinimą nėra visiems vienodos. Kartais galite gauti užkandžių ar gėrimų, tačiau tai paprastai – tik papildoma paslauga, o ne privaloma pareiga.
Jei vėluojate ir laukiate ilgai, paklauskite oro linijų darbuotojų, kokią pagalbą galite gauti. Yra kompanijų, kurios nesiūlo jokių papildomų paslaugų, ypač jei vėlavimas susijęs su prastomis oro ar kito pobūdžio sąlygomis. Svarbu žinoti, kad oro linijos neprivalo atlyginti nuostolių už vidaus reisų vėlavimus ar atšaukimus.
Kai jūsų vieta “atiduodama” kitiems
Kartais avialinijos ieško keleivių, kurie savo noru atsisakytų skrydžio vietos kitų naudai – dažniau taip nutinka užpildytuose reisuose. Tie, kurie nesiveržia skubėti į kelionės tikslą, gali gauti pinigų ar kelionės kuponų, jei sutinka likti ir skristi kitu skrydžiu. Tačiau jei nėra savanorių, bendrovės pačios pasirenka, kas turės palikti lėktuvą.
Tokia situacija nėra maloni, tačiau štai ką verta žinoti – jei tenka palikti lėktuvą ne savo valia, dažniausiai privaloma pasiūlyti kompensaciją. Jos dydis ir forma gali skirtis, tačiau oro linijos turi informuoti apie galimas išmokas ir nurodyti, kiek jų galite tikėtis.
Derybos dėl kompensacijos
Jei jūsų vieta atiduodama kitiems ir tai sujaukia svarbius planus – pavyzdžiui, nesuspėsite į artimo žmogaus šventę ar darbo susitikimą – būsite pasiūlyti kažkokią kompensaciją. Tačiau nėra būtina sutikti su pirmuoju pasiūlymu. Dažniausiai oro bendrovės siūlo kitą bilietą, kelionės čekį ar kitą naudą, tačiau vertėtų atidžiai pasidomėti, kokios jų panaudojimo sąlygos: kiek laiko galioja, ar tinka tarptautiniams skrydžiams, ar galimi apribojimai švenčių metu. Dėl kompensacijos galimų variantų galima derėtis – ieškokite jums palankiausių sprendimų.
Ką dar svarbu žinoti
- Kiekviena aviakompanija gali vadovautis skirtingomis taisyklėmis, todėl artėjant skrydžiui visuomet verta iš anksto pasitikrinti, ko galite tikėtis atidėjus ar atšaukus kelionę.
- Netaikomos visiems tos pačios kompensacijos sąlygos – dažnai jos priklauso nuo situacijos, oro sąlygų bei kompanijos politikos.
- Kilus nesklandumams, nebijokite pasiteirauti ir išsiaiškinti visų taisyklių – kuo daugiau žinote, tuo daugiau galimybių turi apginti savo teises kelionėje.













