Automobilių gamintojai kartais skelbia automobilių atšaukimus dėl įvairių priežasčių – nuo labai rimtų techninių gedimų iki smulkių pažeidimų ar administracinių nesklandumų.
Atšaukimų pobūdis ir priežastys gali būti labai skirtingos. Kai kuriais atvejais būtina nedelsiant pašalinti pavojų saugumui, pavyzdžiui, kai neveikia oro pagalvės arba įrengtas netikslus stabdžių indikatorius. Kitose situacijose pakanka pataisyti klaidą naudotojo vadove. Taip pat pastebima, kad kai kurie gamintojai apie iškilusias grėsmes informuoja klientus iš anksto, o kiti – tik tada, kai problemos jau pastebimos.
Daugiausia atšaukimų turintys automobilių gamintojai
Nuo 2014 iki 2018 metų tarp didžiausių automobilių gamintojų buvo išryškėję tie, kurie dažniausiai skelbia atšaukimus. Svarbu atkreipti dėmesį, kad kai kurie gamintojai per tą laikotarpį pagamino kur kas daugiau automobilių nei kiti, todėl didesnis atšaukimų skaičius nebūtinai reiškia blogesnę kokybę, o gali rodyti didesnę produkcijos apimtį.
- General Motors: 213 atšaukimų, paveikta 54 942 962 automobilių
- Ford: 209 atšaukimų, paveikta 24 892 471 automobilis
- Chrysler: 208 atšaukimų, paveikta 40 726 068 automobiliai
- Mercedes-Benz: 117 atšaukimų, paveikta 3 150 014 automobilių
- Volkswagen: 109 atšaukimų, paveikta 6 510 514 automobilių
Mažiausiai atšaukimų užfiksavusių gamintojų dešimtukas
Ne visi automobilių gamintojai atšaukimus skelbia dažnai. Štai kurie gamintojai 2014–2018 metais buvo tarp lyderių su mažiausiai atšaukimų:
- Tesla: 8 atšaukimai, paveikta 210 727 automobiliai
- Volvo LLC: 14 atšaukimų, paveikta 190 444 automobiliai
- Suzuki Motor: 24 atšaukimai, paveikta 482 866 automobiliai
- Porsche: 27 atšaukimai, paveikta 257 732 automobiliai
- Subaru: 35 atšaukimai, paveikta 3 465 501 automobilis
- Land Rover: 35 atšaukimai, paveikta 477 080 automobiliai
Kiekvieno atšaukimo svarba skiriasi
Dar vienas svarbus aspektas – ne visi atšaukimai yra vienodai reikšmingi. Kaip pavyzdį galima paminėti Mercedes-Benz, kuris per pastaruosius kelerius metus atšaukė milijonus automobilių dėl gaisro rizikos, sugedusių oro pagalvių įspėjimų ar galimų stabdžių gedimų. Kai kuriems gamintojams tenka spręsti, ar pakankamai greitai informuoti klientus apie galimus pavojus ir ar efektyviai šias problemas šalina.
Kai kuriais atvejais gamintojai imasi savanoriškų veiksmų – 2018 metais, pavyzdžiui, Tesla nusprendė atšaukti beveik pusę savo pagamintų automobilių dėl vairo stiprintuvo problemos. Šis sprendimas palietė daugiau nei 120 tūkstančių automobilių, pagamintų iki 2016-ųjų balandžio.
Ką rodo atšaukimų statistika?
Atšaukimų duomenys gali padėti suprasti ne tik automobilių kokybės skirtumus, bet ir tai, kaip skirtingai gamintojai valdo nenumatytas situacijas. Vieni iš jų yra linkę greitai ir viešai spręsti iškilusias problemas, o kiti linkę ilgiau laukia arba į situaciją sureaguoja tik tuomet, kai kyla reali grėsmė vartotojų saugumui.