Trivial Pursuit – pasaulyje pripažintas stalo žaidimas, kurį žaidėjai mėgsta jau kelis dešimtmečius. Šis žaidimas tapo viena didžiausių žaidimų industrijos sėkmės istorijų ir iki šiol stebina įdomiais faktais apie savo atsiradimą ir vystymąsi.
Žaidimo ištakos
Idėja sukurti Trivial Pursuit kilo 1979 metų gruodžio 15 dieną dviem draugams iš Kanados, dirbusiems laikraščio redaktoriais. Besimėgaudami vakarėlyje Scrabble žaidimu ir alumi, jie nusprendė: kodėl gi nesukurti savo stalo žaidimo? Rezultatas – legendinio žaidimo gimimas, nors pradžioje kelias tikrai nebuvo lengvas.
Kaip atsirado žaidimų lenta
Žaidimo lenta buvo sukurta pagal laivo vairo motyvą – iš jos centrinio taško driekiasi šeši spinduliai, vedantys į pergalės ratą. Toks dizainas ne tik išsiskyrė iš kitų žaidimų lentų, bet ir tapo Trivial Pursuit atpažinimo ženklu.
Unikalūs žaidimo kūrėjų sprendimai
Pradžioje žaidimo korteles ir figūrėles reikėjo sukurti nuo nulio. Jaunas, tik 18-os metų dailininkas iš Toronto tuo metu buvo be darbo, tad piešimo darbą priėmė kaip išsigelbėjimą. Gauta uždarbio dalį jis investavo į penkias įmonės akcijas ir vėliau, sėkmingai susiklosčius aplinkybėms, įkūrė savo sėkmingą rinkodaros verslą.
Finansinės kliūtys ir investuotojai
Žaidimo kūrėjams prireikė net 75 tūkstančių dolerių, kad galėtų pagaminti pirmąją žaidimo lentą, žaidimo elementus ir išspausdinti klausimų korteles. Nors daugelis atsisakė jiems padėti, po ilgų paieškų lėšų pavyko surinkti iš 34 investuotojų. Praėjus ketveriems metams, investuotojai jau džiaugėsi penkiaženklėmis išmokomis. Tačiau patys žaidimo kūrėjai pripažino, kad rezultatas viršijo jų pačių lūkesčius… ir netgi sukėlė apgailestavimų.
Nuo brangios gamybos iki pasaulinės sėkmės
Pirmosiomis dienomis žaidimas kainuodavo pagaminti daugiau, nei parduodamas – gamybos išlaidos siekė apie 48 svarus, o pardavimo kaina buvo tik 10 svarų. Tik tada, kai žaidimas buvo licencijuotas didesniam leidėjui, pavyko pradėti gauti realų pelną.
Rekordiniai pardavimai ir populiarumas
Trivial Pursuit tapo tikra pasauline sensacija – įvairiose šalyse ir net 17 kalbų parduota daugiau nei 100 milijonų kopijų. Žaidimo klausimų kortelėse iš pradžių buvo net 6 tūkstančiai klausimų, išdėliotų ant 1 tūkstančio skirtingų kortelių.
Įvairios žaidimo versijos
Bėgant laikui, sukurtos penkios dešimtys skirtingų žaidimo leidimų – nuo klasikinės versijos iki specialių teminių variantų, pritaikytų įvairiems pomėgiams.
Kūrybos ginčai
Pirmą kartą su teismais žaidimo kūrėjai susidūrė 1984 metais, kai buvo apkaltinti, kad naudojo jau išleistas žinynų medžiagas. Tačiau teismas nusprendė, jog patys faktai nėra saugomi autorių teisėmis, todėl byla buvo atmesta.
Milžiniška finansinė sėkmė
Per savo gyvavimą Trivial Pursuit sugebėjo sugeneruoti daugiau nei du milijardus dolerių pajamų. Tai – vienas sėkmingiausių stalo žaidimų pasaulyje, kurio populiarumas iki šiol nemažėja.













