Renkantis banką, daugelis iš mūsų svarbiausiu dalyku laiko patikimą klientų aptarnavimą ir pagalbą tvarkant finansus. Tačiau, be teikiamų paslaugų kokybės, ne mažiau svarbus ir banko įvaizdis visuomenėje. Gera reputacija padeda užtikrinti, kad klientai jaučiasi saugiai bei pasitiki finansine įstaiga.
Kaip vertinamas bankų įvaizdis
Įmonių reputacija dažnai vertinama remiantis įvairiais kriterijais. Apklausos dalyvių prašoma įvardyti organizacijas, kurios, jų nuomone, pasižymi geru arba prastu vardu. Įvertinus gautus atsakymus, įmonės reitinguojamos tam tikrais aspektais, tokiais kaip atsakomybė visuomenei, paslaugų ir produktų kokybė, patrauklumas emocijoms, darbo aplinka, finansiniai rezultatai bei vadovų kompetencija.
Skirtingi vertinimo lygiai
- 80 ir daugiau balų – puikus įvertinimas
- 70-74 balai – gerai
- 55-64 balai – silpnai
- Mažiau nei 50 – itin žemas reputacijos lygis
Reputacijos žemumų lyderiai
Vienas bankas jau antrus metus iš eilės atsiduria šio sąrašo apačioje, užimdamas 96-ąją vietą iš šimto didžiausių įmonių. Jam buvo skirta tik 61,2 balo iš šimto, o tai patenka į „silpną“ kategoriją. Kitas bankas taip pat nepasižymi aukšta reputacija, nes surinko tik 60,9 balų ir užėmė 92-ąją poziciją. Šie rezultatai rodo, kad finansų sektoriuje net ir didžiosios įmonės gali susidurti su klientų nepasitikėjimu bei prastu vertinimu visuomenėje.
Matomumo svarba reitinguose
Tarp reitinguose nepaminėtų įmonių gali būti ne tik gerą ar blogą vardą turintys bankai. Kartais jie tiesiog per mažai žinomi, kad būtų įvertinti – nepakankamas matomumas neleidžia išskirti jų reputacijos viešumoje.
Kodėl pasirinkti banką atsakingai
Apsispręsdami, kur laikyti savo pinigus ar naudotis kitomis finansų įstaigos paslaugomis, visada verta pasidomėti ne tik paslaugų įkainiais, bet ir banko įvaizdžiu. Ilgalaikis klientų pasitenkinimas priklauso nuo daug daugiau nei vien tik tvarkingo aptarnavimo – svarbu ir tai, kaip įmonė vertinama visuomenėje, kokią vertę ji kuria savo darbuotojams bei bendruomenei.